Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:11:44 GMT

علت شیوع اختلال بویایی در روزهای اخیر چیست؟!

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۸۸۸۸

علت شیوع اختلال بویایی در روزهای اخیر چیست؟!

یک متخصص گوش و حلق و بینی با بیان اینکه برخی افراد در روزهای اخیر دچار اختلال در حس بویایی خود شده‌‌اند، علل این اختلال را تشریح کرد. ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

دکتر کامران خداکرمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم درباره اختلال بویایی شایع شده در روزهای اخیر اظهار کرد: طی چندروز اخیر، گزارش‌‌های متعددی مبنی بر وجود اختلال بویایی به همراه بدن‌‌درد و سرماخوردگی در برخی افراد به دست انجمن گوش و حلق و بینی رسیده است؛ اختلال بویایی هر سال به دلیل استفاده از مواد شوینده و وایتکس‌‌ها و محرک‌‌های بویایی، در این زمان از سال، گزارش می‌‌شد اما این اختلال بویایی امسال بیش از پیش تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اختلال بویایی معمولاً در آنفلوآنزاهای شدید رخ می‌‌دهد اما چون در حال حاضر در دوره پیک بیماری آنفلوآنزا نیستیم، احتمال دارد این اختلال به علت بیماری کرونا باشد همچنین وجود الکل متیلیک در الکل‌‌های تقلبی بازار نیز می‌‌تواند عامل این اختلال بویایی باشد که البته همه این‌‌ها فرضیه است.

خداکرمی درباره اقدامات لازم برای افراد دچار اختلال بویایی تصریح کرد: کسانی که نابویایی دارند بدون هیچ ترس و استرسی، فقط به قرنطینه خانگی و خانوادگی اکتفا کنند زیرا ممکن است این افراد ناقل کرونا باشند؛ این افراد فقط باید سعی کنند با دیگران تماس و روبوسی نداشته باشند؛ با استفاده از ماسک، از انتقال ترشحات دهانی خود پیشگیری کنند و از ترددهای غیرضرور خودداری کنند.

وی درباره درمان این اختلال خاطرنشان کرد: درمان نابویایی، درمان علامتی است؛ گاهی این نابویایی خودبه‌‌خود درمان می‌‌شود اما در افرادی که دچار این اختلال شده‌‌اند مصرف زینک و ویتامین A می‌‌تواند در بازگشت بویایی موثر باشد؛ البته این یک نکته تجربی و نه آکادمیک است.

این متخصص گوش و حلق و بینی در پاسخ به این سؤال که در چه صورتی افراد مبتلا به اختلال بویایی باید به مراکز درمانی مراجعه کنند، تصریح کرد: در صورتی این افراد باید به مراکز مراجعه کنند که علائمی مانند تب، بدن‌‌درد، تک‌‌سرفه‌‌های خشک متعدد، سردرد و بی‌‌حالی داشته باشند؛ اگر حداقل دو مورد از این علامت‌‌ها به‌‌خصوص تب و سرفه خشک به همراه تنگی نفس را داشته باشند باید به مراکز درمانی مراجعه کنند تا از لحاظ ابتلا به کرونا بررسی شوند.

وی یادآور شد: در صورت عدم ابتلا به تنگی نفس، ضرورت خاصی برای مراجعه افراد به مراکز درمانی وجود ندارد و فقط فرد باید درمان‌‌های خانگی مانند مصرف مایعات و کنترل تب را انجام دهد و خود را قرنطینه کند.

پیشنهادی برای گذراندن روزهای کروناییخاطرات این پرستار را در روزهای کرونایی بخوانیداردبیل|شایعه پراکنان ویروس کرونا در شهرستان بیله‌سوار دستگیر شدندآخرین اخبار کرونا در تهران|از تأیید اولیه ابتلای 10 نفر در فیروزکوه تا کشف 3 میلیارد ملزومات بهداشتی در ریمسافرت‌های خطرناک بحران‌های اجتماعی کرونا را بیشتر می‌کندکرونا ویروس و راهکارهای کاهش اضطراب در افراد

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا اختلال بویایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بازدید از مزارع گندم مرگور با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

  وی ضمن دستور به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری ادامه داد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها را با جدیت پیگیر شوند.   در ادامه دیانتی افزود: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز آموزش و ترویج داده شود.   این بازدید به منظور پایش، بررسی و نظارت بر روند مبارزه با عوامل خسارتزا گیاهی با حضور مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی جهاد کشاورزی ارومیه در منطقه مرگور انجام و توصیه های فنی لازم به کارشناسان پهنه و کشاورزان ارائه شد.   تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • فیلم وضعیت رودخانه دز پس از طغیان روزهای اخیر
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • علائم فشار خون بالا
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند