Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «ریاض طاووس» نماینده پارلمان سوریه ضمن انتقاد از سیاست‌های رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مورد ادلب تأکید کرد ارتش و دولت سوریه قادر به دفاع از منابع و درآمد‌های ملی سوریه و حفظ آن هستند.

ریاض طاووس که با برنامه المشهدیه این شبکه گفتگو می‌کرد، ضمن تأکید بر این موضوع افزود: «تفاوت اردوغان با تروریست‌ها چیست؟ تفاوت او با اشغالگران و متجاوزان چیست؟ تفاوت او با قَسَد چیست؟ شیوه همه آن‌ها یکسان بوده و غارت منابع و درآمد‌های سوریه و سوءاستفاده از درگیر بودن ارتش سوریه در یک منطقه یا جبهه مشخص و پناه بردن به جبهه‌های دیگر برای غارت منابع و درآمد‌های کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت سوریه قادر به توسعه کشور و سر و سامان دادن به زندگی اجتماعی، اقتصادی و عمرانی آن است و در این زمینه به اردوغان نیازی ندارد. اردوغان با ورود به علمیات ادلب خواستار صادر کردن بحران داخلی به اوج رسیده این کشور به خارج از مرز‌های آن است.»

رئیس‌جمهور ترکیه دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد به همتای روس خود ولادیمیر پوتین پیشنهاد کرده است برای کمک به اقتصاد سوریه از میادین نفتی در این کشور بهره‌برداری کند.

دولت سوریه با همراهی مبارزان مقاومت بنا بر حق قانونی و حاکمیتی خود، از مدتی پیش عملیات آزادسازی آخرین پناهگاه تروریست‌های چندملیتی، یعنی استان ادلب را آغاز و با پیشروی‌های خیره‌کننده بخش زیادی از این استان را از اشغال عناصر تروریستی آزاد کرد. در حال حاضر، اما مهمترین مانع پیش روی نیرو‌های ارتش سوریه، تهدید‌های دولت ترکیه است که آشکارا اعلام کرده که «مانع پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب خواهد شد».

در همین خصوص، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه روز پنجشنبه گذشته پس از دیدار و گفتگو درباره اوضاع استان ادلب در سوریه، در کنفرانسی خبری اعلام کردند که برای اعلام آتش‌بس در منطقه و ایجاد گذرگاه انسانی به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش سوریه عملیات ادلب تحولات خاورمیانه دولت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد بزدلی و تعلل نتانیاهو باعث شد تا حزب الله ده‌ها هزار موشک در اختیار داشته باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه هاآرتص در یادداشتی اعلام کرد، بزدلی و تعلل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر باعث شد تا حزب الله امکان مسلح شدن با ده‌ها هزار موشک را پیدا کند.

نحیما شتراسلر نویسنده این یادداشت با اعلام این مسئله افزود، تصور می‌شد که حزب الله از موشک‌هایش که برخی از آنها دور برد هم هستند استفاده نخواهد کرد اما حزب الله نشان داد که می‌تواند الجلیل را با کمک این موشک‌ها شخم بزند.

و افزود: بزدلی و تعلل نتانیاهو دو علت اصلی ادامه جنگ و عدم پایان یافتن آن بعد از 203 روز است، چون به جای آن که جنگ برق آسا و کوتاه مدت را با تمام توان در همان روزهای اول بعد از 7 اکتبر که جهانیان با ما همراهی می‌کردند به انجام برساند، وی برای ادامه بقا در در قدرت ما را در جنگ بلند مدتی غرق کرد.

نویسنده در پایان اعتراف کرد این جنگ بر خلاف راهبرد کلان اسرائیل است که همواره به دنبال جنگ‌های کوتاه مدت است، اسرائیل ساختاری کوچک است که به شدت به افکار عمومی جهانی تکیه داشته و به کمک‌های تسلیحاتی ایالات متحده متکی است، از اینرو قادر به انجام جنگ‌های طولانی مدت نیست و در واقع هر روز که از جنگ می‌گذرد شرایط ما در جهان بدتر می‌شود، تحریم‌ها علیه ما افزایش یافته و توان اقتصادی ضربه بیشتری می خورد به نحوی که ما را به سوی پایان بدون نتیجه جنگ پیش می‌برد.

حمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • پشت‌ پرده استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل