Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:32:14 GMT

عقلانیت حاکم مانع تندروی اکثریت مجلس یازدهم می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۹۰۲۸

عقلانیت حاکم مانع تندروی اکثریت مجلس یازدهم می‌شود

«رضا امیدوارتجریشی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دو نگاه نسبت به مجلس یازدهم وجود دارد. یکی اینکه چه کاری باید انجام شود و اکثریت مجلس چگونه مواجهه‌ای با مسائل کشور خواهند داشت.

عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی افزود: به نظرم مجلس آینده دولت را به زحمت می‌اندازد و به چالش می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی اینکه این مجلس چه کاری باید انجام دهد باید گفت که یکی از مشکلات کشور تورم قانون‌ها است، ما قوانینی داریم که در دوره خود مناسب بوده اما باید به‌روز شود، لذا یکی از کارهایی که باید انجام شود، روان‌سازی، تجمیع قوانین موازی و مزاحم و به روز کردن قوانین قدیمی است.

امیدوارتجریشی با بیان اینکه نیاز به اصلاح و انقلاب در قوانین اقتصادی کشور داریم، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال قانون تامین اجتماعی، مالیات‌ها و قوانینی چون قانون بهبود فضای کسب کار اصلاح و اجرا شوند. مجلس به عنوان ناظر بر قوه اجرایی باید بر اجرای قانون فضای کسب و کار اصرار کند.

این فعال اصلاح‌طلب، مجلس یازدهم را مجلسی به شدت جناحی عنوان کرد و افزود: به نظرم این مجلس کمتر به  مسائل و گره‌های اقتصادی می‌پردازد و بیشتر فعالیت خود را به سمت رویارویی‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی معطوف می‌کند. حتی پیش‌بینی می‌شود ممکن است مجلس یازدهم نظام انتخاباتی را تغییر دهد و مدل پارلمانی را معرفی کند.

وی ادامه داد: اما عقلانیت حاکم بر نظام ترمز آنها را خواهد کشید و مانع رادیکالیسم (تندروی) ذاتی آنها خواهد شد. اما طرح مسائلی چون استیضاح رییس‌جمهوری بیشتر ژورنالیستی است و در مجلس چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

دولت دوازدهم مظلوم‌ترین دولت‌ بعد از انقلاب است

امیدوارتجریشی اظهار کرد: آنها می‌دانند دولت روحانی میراث‌دار چه مشکلاتی بوده است. مشکلات دولت در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در ۴۱ سال گذشته بی‌سابقه بود و حتی این بحران‌ها بیشتر از خسارات جنگ تحمیلی بوده است، بنابراین هر دولتی در این شرایط قرار می‌گرفت، عملکردی بهتر از این دولت نداشت.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تحریم‌های همه جانبه آمریکا علیه دولت روحانی راجنگی تمام عیار برشمرد و اضافه کرد: در کجای دنیا اتفاق افتاده که در یک هفته ۲۵ استان آن درگیر سیل  و زلزله مخرب شود؟ تنها این‌ها نیست، بحران تقابل نظامی با آمریکا، سقوط هواپیمای مسافربری، اعتراض‌ها، شیوع گسترده ویروس کرونا، موجب شده دولت دوازدهم از مظلوم‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب باشد.

وی افزود: به همین دلایل مجلس آینده نمی‌تواند همه تقصیرها را متوجه دولت کند. همین مجلس دهم هم در این مشکلات بی تقصیر نیست. در قضیه افزایش قیمت بنزین این مجلس می‌توانست به دولت کمک کند چون در برنامه‌های توسعه پنجم و ششم افزایش حامل‌های انرژی پیش‌بینی شده بود که از مجلس هفتم به بعد از این برنامه جلوگیری شد.

امیدوارتجریشی ادامه داد: اگر مجلس فعلی و فراکسیون امید از همان ابتدای استقرار در سال ۹۴، رویکردی عقلانی برای حل معضلات اقتصاد کشور داشت و در کمیسیون‌های مربوطه موضوع افزایش منطقی و سالیانه قیمت بنزین را به دولت تکلیف می کردند این مشکل رخ نمی‌داد.

این فعال اصلاح‌طلب گفت: تا مجلس یازدهم خود را با شرایط جدید وفق دهد وارد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ می شویم، از این رو باید یک‌سال آخر را به دولت کمک کند که دولت بعدی کشور را با مشکلات کمتری تحویل بگیرد. مجلس آتی باید بودجه سال ۱۴۰۰ را مصوب کند که دولت بعدی باید آن را اجرا کند، لذا این همکاری مفید به حال مجلس، دولت و کشور خواهد بود.

قالیباف روی کاغذ رییس مجلس یازدهم است

امیدوارتجریشی درباره رقابت و اختلاف درون اصولگرایی در مجلس یازدهم گفت: روی کاغذ آقای قالیباف رییس مجلس یازدهم است، زیرا نسبت به بقیه گزینه ها شخصی اجرایی و عملگراتر است.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصولگرایان مجلس یازدهم با هم چالش خواهند داشت، خاطرنشان کرد: با وجودی که پیش‌بینی‌ها قالیباف را رییس مجلس آینده معرفی می‌کند ولی ممکن است در راهروهای مجلس اتفاق دیگری بیافتد.

وی ادامه داد: یک سری از نمایندگان جدید مجلس یازدهم سابقه اجرایی و تقنینی ندارند و گروهی هم با تجربه هستند و می‌دانند چگونه لابی کنند. لذا می‌توان انتظار داشت معادلات به هم بخورد و شاهد رویارویی‌هایی هم باشیم.

تاثیر کرونا بر مشاغل و کسب و کار

امیدوار تجریشی درباره همه‌گیر شدن ابتلا به ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد کشور گفت: این مشکل بر روند رشد قیمت طلا و ارز تاثیر گذاشت ولی در حال حاضر این روند متوقف شده است. مشاغلی که در این میان به شدت آسیب دیدند گردشگری، هتل‌داری و خدمات مرتبط با آن مانند حمل و نقل مسافر و صنعت غذا و رستوران‌ها از جمله آنهاست.

رییس مرکز توسعه اقتصادی جوانان کشورهای اسلامی افزود: از طرفی مشاغلی چون  شرکت‌های داروسازی، مواد شوینده، بهداشتی و ضدعفونی کننده هم با رشد تولید و فعالیت مواجه شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده در بازار بورس به سود خوبی دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه کرونا بر اقتصاد جهان هم تاثیر منفی گذاشته است، یادآور شد: این در حالی است که ما در برخی مسائل می‌توانیم از این شرایط سود ببریم. مانند اینکه اقلامی را که در این بازه زمانی به تولید چند برابری می‌رسیم را بعد از عبور از این اپیدمی، صادر کنیم.

  

برچسب‌ها فراکسیون امید مجلس یازدهم انتخابات پارلمانی انتخابات مجلس شورای اسلامی حزب اعتماد ملی پروندهٔ خبری گام هفتم، اعلام نتایج انتخابات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فراکسیون امید مجلس یازدهم انتخابات پارلمانی انتخابات مجلس شورای اسلامی حزب اعتماد ملی آمریکا آمریکا فراکسیون امید مجلس یازدهم انتخابات پارلمانی انتخابات مجلس شورای اسلامی حزب اعتماد ملی مجلس یازدهم پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود

قدرت اله محمدی درباره مقررات تائیدیه ایمنی ساختمان‌ها گفت: سازمان آتش‌نشانی، موظف است تمام ساختمان‌های شهر را از نظر ایمنی مورد بازدید و بررسی قرار دهد. در واقع هر ساختمان جدید برای دریافت پایان کار و سند باید از آتش‌نشانی، تائیدیه ایمنی دریافت کند. همچنین ساختمان‌های قدیمی و به خصوص ساختمان‌های عمومی و پرجمعیت نیز توسط تیم‌های ویژه مورد بررسی و بازدید حضوری قرار می‌گیرند.

وی افزود: کارشناسان ایمنی ما از ساختمان‌ها و مراکز مختلف بازرسی به عمل می‌آوردند و مشکلات ایمنی را آن‌ها را تشخیص می‌دهند. سپس با ایجاد یک دستورالعمل، نحوه ایمن‌سازی را به مالکان ساختمان‌ها ارائه می‌دهند و همچنین پس از رفع نواقص، ساختمان‌ها را دوباره بررسی کرده و برایشان تائیدیه ایمنی صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به مانع تراشی‌های ایجاد ایمنی در ساختمان‌ها ادامه داد: مشکل سازمان آتش‌نشانی از جایی آغاز می‌شود که متاسفانه برخی مالکان ساختمان‌های شخصی یا حتی برخی ارگان‌های دولتی، اجازه ورود آتش‌نشانان را به این مراکز نمی‌دهند و این‌گونه در مسیر ایجاد ایمنی، مانع تراشی می‌کنند.

محمدی گفت: از آنجایی که در قوانین، سازمان آتش‌نشانی به عنوان ضابط معرفی نشده است؛ مالکان می‌توانند مانع ورود کارشناسان ما شوند و از ایجاد ایمنی طفره بروند. به همین دلیل نیز ما این خواسته خود را برای تغییر در قوانین، در برنامه جامع گنجانده‌ایم و قرار است به زودی به مجلس ارسال شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: امیدوارم این خواسته ما که به نفع همگان است و باعث افزایش ضریب ایمنی می‌شود؛ تحقق پیدا کند.

محمدی گفت: در صورت تصویب این قانون، سازمان آتش نشانی برای ورود به ساختمان‌ها دیگر نیازمند اجازه مالک نخواهد بود و می‌تواند به عنوان ضابط وارد عمل شده و ساختمان‌ها را مجبور به اجرای نکات ایمنی کند؛ وگرنه پلمب در انتظار آن‌ها خواهد بود. در واقع این قانون اختیارات آتش‌نشانی را در برابر ساختمان‌های نا ایمن افزایش خواهد داد.

وی همچنین گفت: البته درحال حاضر نیز دستگاه قضایی هماهنگی خوبی درباره ساختمان‌های نا ایمن با آتش‌نشانی دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • فیلم/ وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد
  • ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد