Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@18:54:11 GMT

حمله به نماینده رشت/ به بهانه کرونا موج سواری می کند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۹۹۶۴

ساعت24-اخیراً یکی از نمایندگان مجلس[جعفرزاده ایمن آبادی] که ظاهراً صلاحیتش در انتخابات نیز تأیید نشد به نقل از اظهارات وزیر بهداشت در جلسه غیرعلنی مجلس مدعی شد ویروس کرونای مشاهده شده در گیلان با ویروس کرونای چینی که در ووهان دیده شده متفاوت است و همین هم باعث کشنده‌تر بودن آن شده است!

این اظهارت عجیب که تکذیب آن  نیز قابل پیش‌بینی بود، بار دیگر این پرسش را مطرح می‌کند که چرا سطح برخی نمایندگان مجلس تا به این حد تنزل کرده که اگر خوش‌بین باشیم باید بگوییم اساساً در فهم و تشخیص درست مباحث مطرح شده دچار مشکل‌اند و اگر بدبینانه بنگریم باید گفت برای مصالح فردی و شخصی، از جایگاهی که دارند سوء‌استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد اظهارات نماینده مذکور نیز ماجرا از این دو حالت خارج نیست. وی یا در فهم درست سخنان وزیر بهداشت دچار مشکل بوده یا با علم و فهم درست این اظهارات، بنا به عرف رایج در میان سیاسیون شکست‌خورده یا زخم‌خورده، ترجیح داده در این روزهای پایانی حضور خود در مجلس سوپرمن‌وار صندلی بهارستان را وانهد!
حقیقت آن است در هر دو حالت باید فکری کرد برای پالایش مجلس‌ها از این معضل بزرگ به‌گونه‌ای که دیگر شاهد حضور نمایندگانی در این سطح در مجالس آینده نباشیم. نمایندگی ملت جایگاه رفیعی است که نباید آن را به راحتی در اختیار هر کسی قرار داد. چنانکه بزرگان سیاسی بارها تاکید کرده‌اند باید رویه‌ای اتخاذ شود که روند پالایش متقاضیان این جایگاه محدود به برخی ملاحظات سیاسی متعارف نباشد و پیش از آن برخی توانایی‌های لازم مورد توجه قرار گیرد و در صورت مشاهده برخی رفتارهای پرشائبه از سوی نمایندگان نیز چنین رفتاری بلافاصله با واکنش نهادهای نظارتی مربوطه مواجه شود. شاید مشاهده چنین فرصت‌طلبی‌هایی در فضای مجازی و از سوی سیاستمداران کنار گود نشسته امری غیر قابل اجتناب بنماید اما ملاحظه آن نزد برخی در گودنشستگان سیاست قابل تحمل نیست. به‌خصوص آنکه چنین اظهارنظرات نادقیق و غیر مسئولانه‌ای به بهای نگرانی و تشویش‌خاطر جمعیت زیادی از هموطنان تمام می‌شود.
دشواری‌های مربوط به مبارزه با شیوع کرونا و نگرانی عمومی که در کل کشور در این زمینه وجود دارد بهانه خوبی برای برخی مطامع شخصی و سوء‌استفاده نیست.
یادآور می‌شود برخی نمایندگان مجلس که اتفاقاً غالباً جزو رد صلاحیت شده‌های شورای نگهبان هستند یا با عدم اعتماد دوباره مردم مواجه شده‌اند، طی هفته‌های اخیر با اظهارات غیرمسئولانه، سعی در غواصی سیاسی و موج‌سواری و یا انتقام‌جویی داشته‌اند و در خوش‌بینانه‌ترین حالت خواسته‌اند با اظهارنظرهای پوپولیستی و غیرکارشناسی، مسئولیت را از سر خود باز کنند. البته برخی نمایندگان هم هستند که به شهادت تاریخ، بعدها معلوم شده که عناصر نفوذی بوده‌اند.

منبع: کیهان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۹۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۲۰ مرتبط با بودجه طرح‌ها و پروژه‌های مختلف با ۱۲۴ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حاجی بابایی: کمیسیون تلفیق جدول مرتبط اجرایی شدن طرح‌ها و پروژه‌ها را احیا کرد

بنابراین گزارش، در ابتدا حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول شماره ۲۰ گفت: اگرچه این جدول در بودجه ۱۴۰۳ حذف شده بود، اما ما آن را به لایحه بازگرداندیم چرا که جدول فوق جایگاهی برای وارد کردن هر پروژه‌ای است که امکان اجرایی شدن دارد.

وی افزود: وقتی که یک پروژه‌ای ۵ سال به نام یک شهرستان در جدول شماره ۲۰ قرار گرفته است اکنون مردم با حذف آن چه فکری خواهند کرد؟ و با حذف این جدول چه بلایی بر سر پروژه‌ها و طرح‌های شهر‌ها و روستا‌ها خواهد آمد؟ بنابراین آبروی مجلس و نمایندگان خواهد رفت چرا که منجر به کأن لم یکن تمام پروژه‌های واجد شرایط خواهد شد.

سلیمی: جدول شماره ۲۰ سرابی است که می‌خواهد صرفا دل نمایندگان را خوش کند

بنابراین گزارش، علیرضا سلیمی در مخالفت با جدول شماره ۲۰ گفت: معتقدم این جدول سرابی است که به نمایندگان نشان داده می‌شود تا دلشان به اجرای یکسری پروژه‌ها خوش شود، اما امروز با توجه به تدوین برنامه هفتم دیگر این جدول جایگاهی ندارد و یک سراب و وعده توخالی بیش نیست.

وی افزود: چندین هزار پروژه بر زمین مانده از همین جدول شماره ۲۰ نشأت می‌گیرد و با اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد چرا که باید مشخص شود که چه میزان عددی مشخصا به چه پروژه‌ای تعلق می‌گیرد نه آن که هر کسی که زور بیشتری داشت از این اعداد بردارد.

میرتاج‌الدینی: با حمایت از جدول مرتبط با اجرای پروژه‌ها قدم محکمی در راستای رونق کشور برداشته می‌شود

در ادامه، محمدرضا میرتاج‌الدینی در موافقت با جدول فوق گفت: ترانزیت شرق به غرب نمونه اقداماتی است که توسط جدول شماره ۲۰ به سرانجام خواهد رسید بنابراین این جدول مسیری آینده را روشن می‌کند، در واقع اگر ترانزیت شرق به غرب انجام شود درآمد آن کمتر از نفت برای کشور نخواهد بود لذا باید با حمایت از جدول قدم محکمی در راستای رونق کشور برداریم.

نماینده دولت: جدول شماره ۲۰ فقط گسترش انتظارات، عدم پاسخگویی و کاهش توانایی دولت در انجام پروژه‌ها را به دنبال خواهد داشت

همچنین نماینده دولت در مخالفت با جدول مذکور گفت: با توجه به اینکه اعتبارات لازم برای بسیاری از طرح‌ها که در جدول شماره ۲۰ گنجانده شده‌اند، وجود ندارد، این جدول فقط گسترش انتظارات، عدم پاسخگویی و کاهش توانایی دولت در انجام پروژه‌ها را به دنبال خواهد داشت و نتیجه دیگری از آن حاصل نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد