Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام‌حسین حکمتیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزایش سطح آب های زیرزمینی یکی از آثار خوب اجرای این طرح هاست که در برخی مناطق سبب بالا آمدن سطح آب تا هشت متر شده است.

وی بیان کرد: در حالی که بهره برداران تا پیش از اجرای طرح آبخیزداری در یکی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد برای رسیدن به آب باید ۲۵ متر چاه حفر می کردند پس از اجرای این طرح در عمق ۱۶ متری به آب رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: پیشگیری از فرسایش خاک و کاهش  خسارت های سیلاب از مزایای  دیگر طرح های آبخیزداری بوده است.

حکمتیان عنوان کرد: تامین آب پایدار برای کشاورزی از برکات اجرای طرح های آبخیزداری در استان بوده به طوری که برای  ۴۰۰ هکتار گلخانه در شهرستان باشت از محل طرح های آبخیزداری آب تامین شده است.

وی همچنین از اجرای مطالعات تفضیلی در مساحت ۶۳۰هزار هکتار از منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود:میزان اثرگذاری اجرای طرح های آبخیزداری در هر یک از نقاط استان در این طرح ها تعیین شده است.

وی ابراز داشت: امسال ۴۰ طرح آبخیزداری در ۲۱ حوزه آبریز استان اجرا شده است.

حکمتیان حجم سازه های آبخیزداری اجرا شده سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد را ۱۲۰ هزار متر مکعب ذکر کرد و افزود: این سازه ها در قالب عملیات سنگ ملاتی و خاکی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امسال ۵۲ هزار متر مکعب عملیات سنگ ملاتی و ۷۰هزار متر مکعب عملیات خاکی در استان اجرا شده است.

وی میزان اعتبار پیش بینی شده برای طرح های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری را ۳۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دولت به منظور مقابله با خشکسالی و کنترل سیلاب ها در استان به مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز توجه ویژه ای دارد.

وی آبخیزداری را مهمترین راه مقابله با خشکسالی دانست و گفت: با کنترل روان آب‌ها سطح آب سفره‌های زیرزمینی تقویت می‌شود.

میانگین بلند مدت سالیانه بارندگی در یاسوج،۷۹۱.۷،سی سخت ۶۷۵.۱،دوگنبدان ۴۲۰.۵،دهدشت ۴۸۵.۱،لیکک۳۸۶.۹ و امامزاده جعفر ۴۰۹ میلیمتر است.

بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از وسعت این استان را جنگل و مرتع تشکیل داده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گچساران منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گچساران آبخیزداری کهگیلویه کهگیلویه و بویراحمد طرح های آبخیزداری منابع طبیعی متر مکعب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ۳۰ میلیون متر مکعب آب طی چند روز اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • سد کوثر پر شد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد