Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده ائتلاف «سائرون» خبر داد که فراکسیون‌های سیاسی سُنی و کُرد همچنان مخالف اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای خارجی از عراق هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض محمد» نماینده ائتلاف «سائرون» عراق درباره ابقای حضور نظامیان تروریست آمریکایی در این کشور هشدار داد.

محمد به پایگاه خبری المعلومه گفت که «مذاکرات سیاسی، موضع فراکسیون‌های سیاسی کُرد را در قبال مصوبه اخراج نیروهای خارجی از کشور، تغییر نداده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خبر داد که «فراکسیون‌های سیاسی سُنی و کُرد همچنان مخالف اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای خارجی هستند».

این نماینده عراقی در ضمن گفت که ائتلاف‌های سائرون و «الفتح» بدون هیچ گونه عقب‌نشینی، به اجرای مصوبه اخراج نیروهای خارجی از عراق، اصرار دارند.

محمد ادامه داد: «اجرای مصوبه اخراج نیروهای خارجی، تدوین جدول زمانی برای خروج آنان از عراق و اجرای معاهده اقتصادی با چین، مسئولیت نخست‌وزیری خواهد بود که پارلمان وی را مأمور تشکیل کابینه خواهد کرد».

این نماینده عراقی در پایان خاطر نشان کرد: «فراکسیون‌های سُنی و کُرد، مخالف هر نخست وزیری هستند که ائتلاف‌های الفتح و سائرون وی را تعیین کنند؛ زیرا می‌ترسند که دستاوردهای سیاسی خود را از دست بدهند».

در همین ارتباط، «غیاث السورجی» از سران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت که در سال ۲۰۱۱، «همه فراکسیون‌های سیاسی [عراق] به جز کُردها، به اخراج نیروهای آمریکایی از عراق رأی دادند و موضع ما مشخص بود؛ باقی ماندن این نیروها در داخل عراق».

وی تأکید کرد که «کُردها از باقی ماندن نیروهای آمریکایی در داخل عراق حمایت می‌کنند، هر چند هزار نشست برای اخراج این نیروها برگزار شود».

 پارلمان عراق روز یکشنبه ۱۵ دی دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا و به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان، با برگزاری جلسه‌ای درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیروهای خارجی رأی داد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق آمریکا پارلمان عراق اخراج آمریکا اخراج نیروهای خارجی فراکسیون های سیاسی اخراج نیروهای فراکسیون های س اجرای مصوبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد

ام فهد اینفلوئنسر عراقی سال گذشته به اتهام انتشار ویدئو‌هایی که «خلاف عفت» تشخیص داده شده بود به زندان محکوم شد. دو مقام امنیتی عراق که نخواستند نامشان فاش شود گفته‌اند که ام فهد در یکی از خیابان‌های بغداد به ضرب گلوله یک مرد موتورسوار به قتل رسید. 

این زن جوان در شبکه‌های اجتماعی «تیک تاک» و «اینستاگرام» صد‌ها هزار دنبال‌کننده (فالوئر) داشت. 

او در بسیاری از ویدئو‌هایی که منتشر می‌کرد در حال رقص با ترانه‌های خواننده‌های عراقی بود. 

دادگاهی در عراق در ماه فوریه سال ۲۰۲۳ ام فهد را به دلیل انتشار ویدئو‌های «خلاف عفت» و «جریحه دار کردن عفت و اخلاق عمومی» به شش ماه زندان محکوم کرده بود. 

تصاویر ویدئویی طی ساعات گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که گفته می‌شود لحظه تیراندازی به ام فهد را نشان می‌دهد.

مقام‌های عراق از کاربران اینترنتی خواسته‌اند تا با مراجعه به یک پلتفرم ویژه، موارد «غیر اخلاقی» در شبکه‌های اجتماعی را گزارش کنند. شماری از ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی عراق از زمان معرفی این پلتفرم یا به زندان محکوم شده‌اند یا مجبور به عذرخواهی علنی بابت محتوای منتشرشده در حساب‌های خود شده‌اند. 

تاره فارس، مانکن و اینفلوئنسر عراقی پیش از این در سال ۲۰۱۸ به ضرب گلوله در بغداد کشته شده بود.

منبع: یورونیوز

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • اخراج بازیکن عراقی از باشگاه صنعتی ایران
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم