Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، در دومین سه‌شنبه بزرگ انتخابات درون حزبی دموکرات‌های آمریکا، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا موفق شد در ۴ ایالت با آرای بالای ۹۰ درصد از رقیب خود برنی سندرز، سناتور ورمونت پیشی بگیرد.

بر این اساس، جو بایدن در ایالت «آیداهو» با ۹۳ درصد آراء، در ایالت «میشیگان» با ۸۷ درصد آراء، در ایالت «میسوری» با ۱۰۰ درصد آراء و در ایالت «می‌ سی سی پی» با ۹۸ درصد آراء برنی سندرز را مغلوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سندرز در ایالات داکوتای شمالی با ۴۸ درصد آراء و در ایالت واشنگتن با ۶۷ درصد آراء به پیروزی رسید.

گفته می‌شود حمایت آفریقایی‌تبار‌های آمریکا در ایالات میشیگان، میسوری و می‌ سی سی پی از بایدن، مهمترین عامل پیروزی او در این ایالت‌ها بوده است. انتظار می‌رفت سندرز با پیروزی در ایالت‌های غربی مانند آیداهو فاصله خود را با بایدن کم کند و همانند سال ۲۰۱۹ در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در میشیگان پیروز شود، اما شکست او در ایالت میشیگان که با ۱۲۵ موکل انتخاباتی بیشترین نماینده را دارد، شرایط را برای پیشتازی در رقابت‌ها دشوار کرد.

بایدن شامگاه سه‌شنبه طی سخنرانی در پنسیلوانیا اعلام کرد هدف او اتحاد مردم آمریکا و حزب دموکرات است و می‌تواند با همراهی سندرز، دونالد ترامپ را در انتخابات سراسری ماه نوامبر شکست دهد.

درانتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ۱۴ ایالت که هفته گذشته برگزار شد جو بایدن با کسب ۴۷ درصد آراء و ۵۶۶ نماینده نیابتی به پیروزی رسید. این در حالی بود که تا دو هفته قبل ستاد انتخاباتی او در آستانه فروپاشی بود و نظرسنجی‌ها کاهش محبوبیت او در برابر سندرز را نشان می‌داد. اگرچه بایدن در رقابت‌های مقدماتی دموکرات‌ها در ایالت‌های آیوا، نیوهمپشایر و نوادا ناکام ماند، اما با انتخابات کارولینای جنوبی که بیشتر جمعیت آن را آفریقایی‌تبار‌های حامی بایدن تشکیل می‌دهند، او جهش بزرگی را در رقابت‌های انتخاباتی تجربه کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات آمریکا حزب دموکرات جو بایدن برنی سندرز رقابت ها درصد آراء جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • لیگ برتر بسکتبال| دومین پیروزی طبیعت بر ذوب‌آهن
  • جشن بزرگ در برنابئو: قهرمانیم، قهرمانیم! (عکس)
  • دوقطبی خطرناک برای بایدن/ اعتراضات دانشجویی شگفتی انتخابات را رقم خواهد زد؟
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان