Web Analytics Made Easy - Statcounter

واقعی گفت: بسته‌های آموزشی راهنمای معلم برای دانش آموزان عشایری و روستایی استان از  طریق راهبران آموزشی ارسال می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی  در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی به منظور پیشگیری از انتقال بیماری و حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان تمامی مدارس خراسان جنوبی با توجه به تصمیمی که در سطح کشور گرفته شده است تا پایان سال جاری تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از راه‌اندازی پویش هر گوشی یک کلاس درس در استان خبر داد و افزود: بیش از 65 درصد مدارس استان با ایجاد گروه و کانال در پیام رسان‌های داخلی در پویش هر گوشی یک کلاس درس مشارکت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: معلمین متعهد استان با برقراری ارتباط صوتی و تصویری با دانش آموزان لحظه‌ای از آموزش آینده‌سازان انقلاب غافل نیستند.

واقعی عنوان کرد: با توجه به تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا و تمهیداتی که وزارت‌خانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش برای مراقبت از دانش‌آموزان انجام داده است، مدارس استان هنرمندانه با برپایی استودیو و ضبط صوتی و ویدیویی تدریس معلمان در پایه‌های مختلف تحصیلی در اقدامی خودجوش و خداپسندانه فیلم‌های آموزشی را با کیفیت استاندارد به صورت رایگان برای استفاده عموم دانش آموزان استان در بستر فضای مجازی قرار می‌دهند.

وی هدف از انجام این اقدام را برقراری عدالت آموزشی و جلوگیری از اخلال در آموزش دانست و اظهار کرد: آموزگاران و دبیران مومن و متعهد استان از سوم اسفندماه و همزمان با آغاز برنامه‌های شبکه تلویزیونی آموزش، تصمیم گرفتند فرایند آموزش را باوجود تعطیلی مدارس، در فضای مجازی  ادامه دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با مرکز استان، معلمان سایر شهرستان‌ها نیز به پویش هر گوشی همراه یک کلاس درس پیوسته‌ و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

بسته‌های آموزشی راهنمای معلم برای دانش آموزان عشایری

واقعی بیان کرد: بسته‌های آموزشی راهنمای معلم مبتنی بر آموزش‌های مهارت‌محور تهیه شده و برای دانش آموزان عشایری و روستایی استان از طریق راهبران آموزشی ارسال می‌شود.

وی افزود: باید از فرصت پیش‌آمده برای آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی به دانش آموزان ابتدایی نیز استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر اجرایی‌کردن یادگیری معکوس با استفاده از زیرساخت‌های فضای مجازی، پیام‌رسان‌های داخلی، استفاده از سیستم‌های پیامک و تهیه جزوات آموزشی تأکید کرد و گفت: دستورالعمل جامع ویژه مدیران، معاونان و آموزگاران مدارس ابتدایی تهیه و تدوین شده است که نقش هر یک برای هدایت دانش آموزان در آموزش از راه دور تعریف و مشخص شده است.

وی اظهار کرد: همچنین 15 هزار فرهنگی استان در دروره آموزش ضمن‌خدمت غیرحضوری آشنایی و پیشگیری از بیماری‌های حاد تنفسی ثبت‌نام کردند و برای کسانی که نمره قبولی بگیرند ضمن خدمت 8 ساعته صادر می‌شود.

واقعی با اشاره به ارایه آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی و کانال‌های ارتباطی فرهنگیان استان در شبکه‌های اجتماعی سروش، بله، آی‌گپ و ایتا، بیان کرد: مدیران، معاونان و نمایندگانی از معلمان مدارس در روزهای تعطیل با حضور در واحدهای آموزشی پاسخ‌گوی نیاز دانش آموزان و اولیا هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این‌که با تعطیلی مدرسه تعلیم و تربیت تعطیل نمی شود، گفت: پس از اعلام تعطیلی مدارس به علت پیشگیری از شیوع ویروس کرنا معلمان از طریق فضای مجازی با دانش آموزان در ارتباط هستند.

وی افزود: زیرساخت استفاده از فضای مجازی در تمام مدارس استان فراهم شده است.

واقعی با بیان این‌که تسریع در روند فرایند تدریس بین معلم و دانش‌آموز، پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا و کاهش دغدغه‌های اولیا از جمله مزایای استفاده از فضای مجازی در این زمان است، تصریح کرد: دانش آموزان می‌توانند با کمک سامانه آموزش مجازی، تمام فرایندهای یادگیری را بصورت الکترونیکی دریافت کنند.

فعالیت مدارس در فضای مجازی همچنان ادامه خواهد یافت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از یادگیری الکترونیک به عنوان یکی از راهکارهای موثر در برقراری عدالت آموزشی یاد کرد و ادامه داد: پس از پشت سر گذاشتن بحران و شسکت ویروس کرنا، فعالیت مدارس در فضای مجازی همچنان ادامه خواهد یافت.

وی عنوان کرد: دستورالعمل‌های متنوعی برای آگاهی دانش‌آموزان، والدین و معلمان تدارک دیده شده که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

واقعی گفت: آموزش‌های لازم درباره مقابله و پیشگیری با این بیماری در قالب پیامک، دستورالعمل و ارسال کیت‌های آموزشی به مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ارائه شده و می‌شود.

لغو تمام اردوها، همایش‌ها و جلسات دانش‌آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به ضدعفونی مدارس استان، از لغو تمام اردوها، همایش‌ها و جلسات دانش‌آموزی تا اطلاع ثانوی خبر داد و عنوان کرد: توصیه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در قالب فایل‌های آموزشی به مدارس ارسال و در اختیارمعلمان، اولیا و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی گفت: شرایط پیش آمده به واسطه انتشار ویروس کرونا، فرصتی است تا با تولید محتوا در بستر الکترونیک به آموزش و از راه دور توجه جدی داشته باشیم.

واقعی با اشاره به تولید محتوای آموزشی در عرصه فیلم و رسانه‌ی دیداری، اظهار کرد: این اقدام با هدف بالا بردن کیفیت سطح آموزشی کلاس‌های تدریس ضرورت دارد و  همه معلمان باید فعالانه در این عرصه ورود کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: استفاده بیشتر از روش‌های نوین آموزشی مبتنی بر مهارت‌ورزی زمینه‌ساز ارتقای فرایند تعلیم و تربیت است و استفاده مطلوب از مهارت‌های ارتباطی خلاقیت و فن بیان، دوستی با کودک درون و زنده نگه داشتن این کودک شاداب و استفاده مناسب از این توانایی از دیگرمزایای این طرح به شمار می‌رود.

وی استفاده از فرصت‌های ابزاری آموزش از راه دور را برای جبران عقب‌ماندگی درسی دانش آموزان ضروری دانست.

واقعی با بیان این‌که آموزش از راه دور به دو شیوه در بستر اینترنت و مشارکت رسانه ملی انجام می‌شود، تصریح کرد: در آموزش بر بستر اینترنت دانش‌آموزان به روش معکوس در خانه آموزش دیده و برای تمرین و رفع اشکال در کلاس درس حاضر می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص روش آموزشی با مشارکت رسانه ملی نیز بیان کرد: در این نوع آموزش معلم از طریق تلفن پاسخ‌گوی سوالات دانش آموزان می‌شود.

لغو رزرو ثبت‌نام مسافران نوروزی در سامانه اسکان فرهنگیان

وی از لغو رزرو ثبت‌نام مسافران نوروزی در سامانه اسکان تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: آموزش و مشارکت والدین در موضوع پیشگیری از ویروس کرونا ازجمله اقداماتی است که توسط اداره انجمن اولیا و مربیان این اداره کل اطلاع‌رسانی و پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی برای دانش آموزان بسته های آموزشی فضای مجازی تعطیلی مدارس مدارس استان ویروس کرونا یک کلاس درس شیوع ویروس راه دور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب