Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ دوم پاسدار یعقوب سلیمانی امروز چهارشنبه همزمان با فرارسیدن روز ملی راهیان نور با صدور پیامی اظهار کرد: دفاع مقدس جلوگاه نصرت الهی و یکی از قله‌های افتخارآمیز انقلاب اسلامی است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج افزود: این قطعه مهم تاریخ بشر، تفسیر آیات آسمانی در روی زمین بود و واقعه کربلا با حماسه‌ها و رشادت‌های شهیدان و رزمندگان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس، به زیباترین وجه به تصویر کشیده شد و گنجینه‌ای ارزشمند و مصونیت بخش برای انقلاب و نظام اسلامی به یادگار ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعقوبی تصریح کرد: زنده نگه داشتن معارف، مفاهیم، فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس بنابر فرمایش حکیمانه امام خامنه‌ای مدظله‌العالی کمتر از شهادت نیست.

او خاطرنشان کرد: نشر این معارف و مفاهیم نسل‌های امروز و آینده کشور را برای تحقق اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی که زمینه‌سازی برای ظهور حکومت جهانی اسلام بر پهنه گیتی است، تربیت و توانمند خواهد کرد. کما اینکه در همین سال‌ها جوانان سرافراز میهن به تأسی از شهیدان دفاع مقدس در عرصه‌های گوناگون مورد نیاز کشور حضور یافته و حتی جان خود را نیز فدای اسلام و انقلاب کردند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج یادآور شد: بدون شک «راهیان نور» بهترین بستر آشنایی نسل‌های مختلف به خصوص جوانان و نوجوانان کشور با دفاع مقدس است که به فرموده مقام معظم رهبری مدظله‌العالی: «یک فناوری است، یک فناوری قدرت نرم است. فناوری استفاده از گنج دفاع مقدس است. جمهوری اسلامی در دهه هفتاد و هشتاد دشمن را در جنگ فرهنگی با راهیان نور شکست داد و ...».

یعقوبی اضافه کرد: روز بیستم اسفندماه که در تقویم رسمی کشور «روز ملی راهیان نور» نامگذاری شده است، اینجانب این مناسبت ارزشمند که در حقیقت یکی از روز‌های بزرگداشت انقلاب اسلامی است و یادآوری تقارن این روز با سالروز وفات شهادت گونه بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب کبری (س)، است را گرامی می‌دارم.

او افزود: بدینوسیله از همه خادمین شهدا و دست اندرکاران عملیات فرهنگی و تربیتی راهیان نور به خصوص خادمین بسیجی و پاسداران حریم اسلام و انقلاب که زینب‌وار عمل می‌کنند و راه شهیدان را ادامه می‌دهند، صمیمانه قدرشناسی می‌کنم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: از تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های کشوری و لشکری می‌خواهم تا با نصب‌العین قرار دادن بیانات و فرمایشات نورانی رهبری حکیم انقلاب و با سیاست‌گذاری هوشمندانه و برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، بستر‌های مناسب برای بهره‌مندی همه جامعه از این ظرفیت گران‌سنگ را بیش از پیش فراهم کنند و برای انتقال و انتشار حقایق و واقعیت‌های امیدآفرین و وحدت بخش این مقطع مهم تاریخ اسلام و انقلاب، نهایت تلاش خود را بعمل آورده و امکانات مادی و معنوی خود را در این راستا بسیج کنند.

یعقوبی تصریح کرد: سپاه و بسیج اعتلا و ارتقاء محتوا و اثربخشی بیش از پیش این برنامه را در دستور کار دارد و ضمن آرزوی سلامت و عافیت برای همه هموطنان در مبارزه با مشکلات و حوادث جاری کشور و به محض برطرف شدن موانع، به فضل الهی برنامه‌های راهیان نور را با قدرت و کیفیت بهتر از سر خواهد گرفت و با تمام امکان در استان‌های دفاع مقدس؛ یعنی در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و هرمزگان؛ میزبان و پذیرای خیل علاقمندان و زائران سرزمین‌های نور خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه پاسداران راهیان نور کرونا ویروس سپاه و بسیج راهیان نور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند

مدیرکل محیط زیست استان کرمان، گفت: مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات آلودگی محیط زیست را برطرف می‌کند و این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود. - اخبار استانها -

مجتبی نیک‌طبع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه امسال شاهد بارندگی‌های خوبی در سطح استان کرمان بودیم، اظهار داشت: اگر روند قبل ادامه داشت، امسال مشکلات و معضلات عدیده‌ای را در سطح استان در حوزه‌های مختلفی از جمله وقوع ریزگرد، تامین منابع غذایی، تامین آب حیات وحش و آب جوامع انسانی داشتیم و این بارندگی‌ها تا اندازه‌ای شرایط استان را بهبود بخشیده است.

وی با بیان اینکه 22 آوریل هر سال مصادف با سوم اردیبهشت به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است، گفت: در کشور ما به این مناسبت از سوم تا نهم اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته زمین پاک نامگذاری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه محیط زیست به نوعی همه ابعاد زندگی بشر را در برمی‌گیرد، ادامه داد: محیط زیست چهار مولفه اصلی آب، خاک، هوا و تنوع زیستی را شامل می‌شود که هر چهار مولفه آن به طور مستقیم بر هم اثر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه تخریب هر کدام از این مولفه‌ها باعث تخریب و ایجاد نواقصی در دیگر اجزای اکوسیستم می‌شود، افزود: در میان این چهار مولفه خاک به عنوان مادر رشد و نمو در سیاره زمین است و مباحث زیادی در این زمینه وجود دارد.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه آمارها نشان از آن دارد که در دو دهه اخیر و حتی دهه‌های قبل کارکردهای خوبی در حوزه محیط زیست نداشتیم، بیان کرد: بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری نه تنها در کشور ما که در دنیا منقرض شده است.

وی با بیان اینکه اکوسیستم‌های آبی و خاکی به شدت تخریب شده است، افزود: این اتفاقات و مسائل سلامت روحی و جسمی جوامع بشری را تحت تاثیر قرار داده و امروز زمین به عنوان مادر حیات دستخوش تغییرات زیادی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مولفه‌هایی که امروزه این تخریب را رقم می‌زند، فعالیت‌های معدنی، صنعتی و انسانی است، ادامه داد: در حوزه انسانی این تخریب‌ها شامل مواردی چون فرسایش‌ها در حوزه کشاورزی و تغییر کاربری‌ها است.

وی با بیان اینکه پسماند‌ها یکی از مهمترین چیزهایی هستند که جوامع بشری را تحت تاثیر قرار داده‌اند، گفت: اگر به موضوع پسماندها توجه جدی نکنیم با توجه به شدت و رشد جمعیتی که در دنیا داریم در دهه‌های بعد با مشکلات اساسی مواجه می‌شویم.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه روزانه بین 56 تا 57 هزار تن زباله در کشور ما تولید می‌شود که چیزی در حدود 12 درصد آن پلاستیک است، بیان کرد: همه این پسماندها به صورت مستقیم و غیرمستقیم خاک و محیط زیست ما را آلوده می‌کند.

وی با بیان اینکه پسماندهای مختلفی در حوزه کشاورزی، پزشکی و خانگی داریم اما عموم مردم با پسماندهای خانگی سروکار دارند که بخش زیادی از پسماندها را شامل می‌شود، افزود: با مدیریت این پسماندها خیلی از مشکلات ما حل می‌شود اگر بتوانیم فرهنگ‌سازی در این حوزه را در سطح جامعه ارتقا دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی زمین پاک «سیاره زمین در برابر پلاستیک» است، گفت: در کشور ما نیز شعار هفته زمین پاک 1403 با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه پلاستیک‌ها و مشتقات آن نقش زیادی در تخریب و آلودگی‌های زمین دارد، ادامه داد: برای مدیریت پسماندها نیازمند فرهنگ‌سازی در لایه‌های مختلف هستیم و در این حوزه راه زیادی در پیش داریم.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه اعتقاد داریم که این کار را باید از سنین پایین و در مدارس آغاز کنیم تا شاهد نتایج مثبت آن باشیم، بیان کرد: به دنبال نهادینه کردن فرهنگ مدیریت پسماند در جامعه هستیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند