Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@01:51:04 GMT

کامل ترین زبان دنیا کدام است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۱۶۵۱

 بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که زبان انگلیسی اولین و حتی تنها زبان کامل در دنیاست در صورتیکه که این زبان در مقایسه با زبان‌هایی مانند عربی و حتی فرانسه در رتبه دورتری برای انتخاب زبانی کامل و فصیح در دنیا قرار دارد. اگر شما هم دوست دارید در مورد رتبه بندی زبان‌های دنیا از نظر فصاحت و بلاغت زبانی اطلاع کامل کسب کنید، پیشنهاد می‌کنم در ادامه حتما ما را همراهی کنید تا در مورد کامل‌ترین زبان‌های دنیا صحبت کنیم و در انتها به این نتیجه برسیم که زبان فارسی در کجای این لیست قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زبان عربی اولین و کامل ترین زبان در دنیا

شاید باورش برای شما هم سخت باشد اما مطابق با آخرین تحقیقات یک زبان شناس متخصص فرانسوی، زبان عربی به عنوان کامل ترین زبان دنیا از نظر استفهام، مفاهیم نگارشی و نکات دستوری و فصاحت رتبه یک کل زبان های دنیا را از آن خود کرده است.

زبان عربی در بیشتر کشورهای آسیایی و خاورمیانه زبان رسمی مسلمانان است و تعداد متکلمان این زبان به نسبت جمعیت جهانی عرب ها بسیار بالاست.

زبان فرانسه سومین زبان دنیا از نظر تکامل گفتاری

احتمالا با شنیدن این جمله تعجب خواهید کرد اما همان زبان شناس فرانسوی زبان که زبان عربی را به عنوان زبان اول جهان اعلام کرده پس از تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیده که با توجه به کامل بودن زبان عربی و نبود زبانی که با آن رقابت کند هیچ زبانی را نمی توان به عنوان زبان دوم کامل در دنیا معین کرد. به همین خاطر این زبان شناس نامدار، زبان فرانسه را به عنوان سومین زبان کامل دنیا معرفی کرد.

به عقیده بسیاری از زبان شناسان مشهور در دنیا، زبان فرانسه یکی از کامل ترین دستور زبان ها را دارد و از نظر استفهام معنایی و لغوی پس از زبان عربی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین جهت خواندن متون فرانسوی و ترجمه فرانسه متونی که به این زبان هستند همیشه برای دانشجویان و علاقمندانی که به خواندن کتب و متون فرانسوی علاقه دارند توصیه می شود.

زبان انگلیسی زبان چندم جهان است؟

حتما با خواندن نام زبان عربی و زبان فرانسه به عنوان برترین و کامل ترین زبان ها در دنیا این سوال برای شما ایجاد شده که بالاخره زبان انگلیسی عنوان چندمین زبان کامل در دنیا را از آن خود کرده است؟ به همین خاطر لازم است این نکته را مد نظر داشته باشید که زبان انگلیسی با توجه به اینکه یک زبان بین المللی است و مخاطبان زیادی را از آن خود کرده اما از نظر فنی با زبان هایی از جمله فرانسه ،عربی و حتی ترجمه ایتالیایی فاصله بسیاری دارد.

این زبان به دلیل تاثیر فرهنگی، نظامی و حتی اقتصادی بالایی که در قرن هجدهم تا بیستم به سایر کشورهای جهان تحمیل کرده توانسته به عنوان یک زبان بین المللی پل ارتباطی کشورها و فرهنگ های متعدد با همدیگر باشد چرا که زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در بسیاری از کشورهای آسیایی و حتی اروپایی شناخته شده به حساب آمده است اما در حقیقت این زبان به عنوان ششمین زبان کامل در دنیا لقب گرفته است.

پس زبان فارسی چندمین زبان دنیاست؟ قطعا برای فارسی زبانان این سوال مهم ایجاد شده که در بین این ۷۰۰۰ زبان و گویش زبان فارسی کجا قرار دارد؟ جالب است بدانید که زبان فارسی با وجود ادبیات کهن و غنی و دستور زبان سخت و دشواری که دارد به عنوان نهمین زبان کامل در دنیا شناخته شده و توانسته در فهرست جذاب ۱۰ از کامل‌ترین زبان‌های دنیا جا پیدا کند. چرا زبان فارسی زبان اول دنیا نیست؟

اگر کمی با دستور زبان عربی و یا فرانسه و انگلیسی آشنا باشید حتما این نکته برای شما هم واضح است که زیان عربی در دستور زبان خود در ضمایر و افعال موارد مونث و مذکر را به صورت کامل جدا کرده و همین مورد توانسته یکی از مهم ترین برگ برنده های این زبان کامل به حساب بیاید در صورتیکه در ویرایش فارسی هیچ یک از ضمایر، افعال و حتی اشیا با نشانه های مذکر و یا مونث بودن نوشته و یا خوانده نمی شوند.

گذشته از تمام این مباحث، تلمیحات، تعابیر و خوش آهنگی زبان فارسی بر هیچ کس پوشیده نیست و تاریخ ادبیات این زبان با حضور شعرا و نویسندگان خوش آوازه ای همچون سعدی، حافظ، مولانا و فردوسی تا ابد در تاریخ ادبیات جهانی ماندگار و درخشان خواهد ماند.

امید است که این مقاله توانسته باشد اطلاعات کامل و مختصری درمورد کامل ترین زبان های دنیا به شما ارائه دهد تا شما بتوانید با دید بهتری در خصوص اطلاعات هر کدام از زبان ها و گویش های دنیا در بحث های زبانشناسی شرکت کنید و مطالعات خود را در این خصوص ادامه دهید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر زبان شبکه مترجمین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد

به گزارش همشهری آنلاین، البخیتی با انتشار پیامی تأکید کرد: «در زمانی که یمن و شام (لبنان و سوریه) مشغول جنگ با دشمن صهیونیستی هستند، عربستان با حضور وزیر خارجه آمریکا، نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس را برگزار کرد تا ائتلاف عربی برای حمایت از امنیت اسرائیل تشکیل دهد.

کد خبر 848215 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان یمن و عربستان

دیگر خبرها

  • انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • چگونه بعد از فوت یک نفر از دارایی‌های کامل او باخبر شویم؟
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد