Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادعلی تاتار روز چهارشنبه در حاشیه بازدید مشاور استاندار کرمانشاه و مدیرکل حراست استانداری از مرز پرویزخان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون مرز رسمی پرویزخان با حجم زیادی از کامیون های صادراتی مواجه است و به دلیل افزایش صادرات با توجه به تعطیلی سایر مرزهای کشورمان با عراق از یکشنبه هفته جاری و با تاکید استاندار کرمانشاه از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشورمان تیم های بهداشتی با همکاری تمامی دستگاه های اداری در مرز مستقر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هم اکنون محوطه مرز به طور مستمر ضدعفونی می شود و تمامی ورودی های شهرستان از سمت سرپل ذهاب و کمربندی مرز و همچنین از سمت گیلانغرب تحت کنترل است و تمامی رانندگان ورودی به شهرستان و افراد به لحاظ تب سنجی و بیماری های ویروسی توسط سه تیم با حضور نیروهای راهداری، جمعیت هلال احمر و با محوریت بهداشت سنجش می شوند.

                                                                         

فرماندار قصرشیرین گفت:خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلای به بیماری کرونا در شهرستان قصرشیرین نداشته ایم و یکی ۲ مورد مشکوک بوده که خوشبختانه تست آن ها منفی و مبتلا به کرونا نبوده اند.

تاتار ادامه داد: نقطه صفر مرزی نیز از سوی ایران و عراق به طور مستمر ضدعفونی می شود و رانندگان  ورودی ماشین های صادراتی ۲ طرف نیز تب سنجی و تمامی کامیون ها نیز ضدعفونی می شود و موارد مشکوک توسط بهداشت و درمان  به بیمارستان برای انجام اقدامات بعدی درمانی منتقل می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ کامیون کالای صادراتی از مرز پرویزخان به عراق صادر می شود و تاکنون مشکلی در مرز نداشته ایم.

                                                                                                 

 ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر- دی) در بازار غذاهای دریایی شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون افراد زیادی در سطح جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

مرز پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.
اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.
نزدیکی فرهنگ ۲ منطقه مرزی استان کرمانشاه و سلیمانیه عراق به دلیل همزبان بودن از مهمترین عوامل رونق اقتصادی و تجاری این مرز رسمی است.
پرویزخان اکنون یکی از مرزهای راهبردی و مهم کشور است که ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی کشور به عراق را به خود اختصاص داده و نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار این کشور همسایه دارد.
مرز پرویزخان که در مسیر راه ابریشم قرار دارد، نزدیکترین راه ارتباطی از طریق عراق و سوریه به طول ۹۰۰ کیلومتر به کشورهای اروپایی است و در زمان کنونی که کشور عراق در زمینه زیرساخت ها و اقتصاد وضعیت خوبی ندارد بهترین مسیر برای سرمایه گذاری در این کشور و کردستان عراق است.
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.
روزانه و در حالت معمول ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و همچنین ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا از طریق مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) صادر می شود.
همچنین روزانه به طور میانگین ۶۰۰ دستگاه تانکر سوخت رسان عراقی و ایرانی از مبدا اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان، وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شود.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۹۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: تاکنون آزمایش‌ کرونا ۵۱ بیمار در استان مثبت اعلام شده که ۶ نفر از آنان فوت کردند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۶۱ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۳۶۶ نفر از آنان ترخیص شده اند.
رییس مرکز بهداشت کرمانشاه عنوان کرد: تاکنون ۲۲ بیمار کرونایی در شهرستان کرمانشاه، ۶ بیمار در اسلام آبادغرب، ۶ بیمار در سنقر، هفت بیمار در کنگاور، ۲ بیمار در هرسین، ۲ بیمار در صحنه، ۲ بیمار گیلانغرب، ۲ بیمار در جوانرود، یک نفر در پاوه و یک نفر در سرپل ذهاب بستری هستند.  

برچسب‌ها مرز پرویز خان ویروس کرونا قصرشیرین پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان ویروس کرونا قصرشیرین عراق عراق عراق عراق عراق عراق عراق عراق سوریه عراق عراق عراق عراق عراق عراق عراق مرز پرویز خان ویروس کرونا قصرشیرین مرز رسمی پرویزخان اقلیم کردستان مرز پرویزخان ۲ بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل وضعیت رانندگان استیجاری ایثارگر چه زمانی انجام می‌شود؟

براساس قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی و اداری مشمول موظف شدند تا کارکنان ایثارگر خود را به رسمی تبدیل وضعیت کنند، اما تعدادی از راننده استیجاری ایثارگر همچنان بلاتکلیف هستند و تبدیل وضعیت آنها انجام نشده است.

به گفته شهروند خبرنگار ما اجرای این طرح به یکباره متوقف شده است و حدود ۷۰۰ نفر از رانندگان استیجاری ایثارگر در انتظار تبدیل وضعیت هستند.

متن پیام شهروند خبرنگار

اینجانب به نمایندگی از ۷۰۰ نفر از همکارانم در کل کشور درخواست پیگیری از شما را داریم که چرا سازمان استخدامی ۲ هزار نفر را با شرایط دقیقا مثل ما تبدیل وضعیت رسمی نمود ولی یکدفعه جلوی پرونده‌ها را گرفت و الباقی را با مشکل روبرو نمود در صورت پیگیری مدارک و شواهد مورد نیاز را خدمتتان ارسال مینمایم. با تشکر

منبع: علی سرلک - شهروند خبرنگار

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تبدیل وضعیت رانندگان استیجاری ایثارگر چه زمانی انجام می‌شود؟
  • تغییر نام استقلال کِی و طی چه مراحلی انجام می‌شود؟
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد