Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، با این وجود هستند افرادی که برای کار روزانه مجبور هستند هر روز مسافتی را طی کنند؛ و یا عده‌ای دیگر برای برخی کار‌های ضروری مجبور به تردد در سطح شهر می‌شوند. در این میان هم، برخی راهی جز استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ندارند و این افراد باید بیش از دیگران مراقب سلامتی خود و دیگران باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اگرچه انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران و سایر پروتکل‌های بهداشتی جهانی استفاده از این وسایل را به طور کلی منع کرده‌اند و از مردم می‌خواهند تا جای ممکن سراغ این نوع ناوگان جمل و نقلی نروند، اما دست کم این کار برای فشر متوسط و ضعیف با حقوق کارمندی و کارگری ممکن نیست.

در همین راستا، عاطفه شیرزاد، فوق تخصص بهداشت عمومی در گفتگو با پارسینه عنوان کرد: «اگرچه تمامی توصیه‌های مبنی بر این است که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نشود، اما شرایط اجتماعی کشور‌ها و مردم متفاوت است و به طور مثال ما نمی‌توانیم از تمامی مردم کشورمان چنین انتظاری داشته باشیم. در نتیجه توصیه بر این است که اگر توان مالی‌اش را دارید، از خودرو‌های آژانس‌ها استفاده کنید. در غیر این صورت هر تعداد روزی که می‌توانید این کار را انجام دهید و در سایر روز‌ها با رعایت نکات بهداشتی سراغ اتوبوس و مترو و تاکسی بروید. البته، این برای افرادی است که هیچ بیماری ندارند. اگر جزو گروه‌های بیماری خاص هستید و یا اینکه نشاه‌های ویروس کرونا را در خود مشاهده کرده‌اید، به هیچ عنوان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید. چرا که مراقبت از خود در مقابل کرونا، مساوی با مراقبت از دیگران است»

او ادامه داد: «تمامی توصیه‌های عمومی از قبیل: عدم دست دادن با دیگران، حفظ فاصله متری، استفاده از ماسک و دستکش جزو مواردی است که باید به طور جدی رعایت شود.»

این فوق تخصص بهداشت تاکید کرد: «همچنین سعی کنید در طول زمانی که در این وسایل حضور دارید، دستتان هیچ برخوردی با صورتتان نداشته باشد و همچنین به جایی هم برخورد نکنید. برای عطسه وسرفه حتما جلوی دهان و بینی خود را بگیرید و به محض ورود به محل جدید مثل محل کار یا خانه، دست و صورت خود را بشویید.»

شیرزاد در پایان خاطرنشان کرد: «توصیه آخر من مربوط به پزشکی نیست و صرفا خواهشی است که از مردم دارم. جک‌هایی ساخته شده که مثلا مردم چه واکنش‌هایی نسبت به یک سرفه یا عطسه در مکان‌های عمومی از خود نشان می‌دهند. این روز‌ها خیلی از ما ترسیده‌اند. خیلی‌ها نگرانند و خیلی‌ها به خاطر این ترس و نگرانی، روتین ساده زندگی‌شان با مشکل مواجه شده است. در این شرایط خیلی مهم است که روحیه خود و اطرافیانمان را حفظ کنیم. به آن‌هایی که در طول روز در خیابان‌ها تردد می‌کنند توصیه می‌کنم بیشتر به سایر شهروندان لبخند بزنند. حالا بیش از هر وقت دیگری به محبت و دلگرمی یکدیگر نیاز داریم. حتی اگر این دلگرمی، لبخندی پشت ماسک باشد.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر شیوع کرونا حمل و نقل عمومی وسایل حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند

توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با توجه به روند رو به رشد معاملات برق در بورس انرژی ایران در دو هفته اخیر از همه نیروگاههای خصوصی و دولتی درخواست کرد تا به منظور توسعه معاملات بورس و کاهش نقش وزارت نیرو در تجارت برق حداکثر مشارکت در این بازار را داشته باشند.

وی با تاکید بر تداوم تزریق نقدینگی هفتگی به حساب شرکت‌های توزیع برای خرید از بورس گفت: نیروگاههای کشور علاوه بر تأمین هزینه‌های بهره برداری و تعمیرات خود از بورس انرژی می‌توانند بخش عمده‌ای از برق خود را در بورس عرضه کرده و مبالغ مربوط به آن را دریافت کنند.

سخنگوی صنعت برق افزود: در حال حاضر هر نیروگاه می‌تواند تا سقف ٧٥ درصد از ظرفیت عملی تولید خود را در بورس انرژی به فروش برساند که در صورت استقبال از این معاملات، سقف معاملات نیروگاه‌ها تا ٩٠ درصد افزایش خواهد یافت.

رجبی مشهدی در پایان با توجه به تداوم تزریق نقدینگی به حساب شرکت‌های توزیع، از این شرکت‌ها و شرکت‌های مالک نیروگاه درخواست کرد برنامه ریزی معاملات خود در بورس انرژی را در طول ماه انجام داده و این امر را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند.

کد خبر 6096950 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • ۱۵ سال کشته‌سازی؛ «ترانه»‌ای که به «نیکا» ختم شد
  • ۱۵سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • شهادت «جلال اعتماد» نشانه کینه‌توزی عناصر وابسته به صهیونیستی است
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است