Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیرا وفایی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان نظام پزشکی نیز به عنوان  یک سازمان مردم نهاد در جهت عمل به رسالت و وظیفه خود یعنی حفظ حقوق مردم و همچنین حفظ حقوق جامعه پزشکی و تنظیم روابط بین جامعه پزشکی و دیگر ارگان‌ها از هیچ کوششی برای تحقق این مهم دریغ نخواهد کرد.

وی، جدی گرفته نشدن این بحران در جامعه را یک زنگ خطر دانست و افزود: امروز استان فارس و کلانشهر شیراز در شرایط ۲ هفته اخیر گیلان و مازندران و اصفهان قرار دارد و اگر این مساله جدی گرفته نشود و مردم نسبت به هشدارها و توصیه‌ها بی‌تفاوت باشند ما نیز ۱۰ روز دیگر وضعیت مشابه این استان‌ها را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: بنابراین باید خطر این ویروس هرچه بیشتر برای مردم تبیین شود، لزوم در خانه ماندن آنها و پرهیز از انجام سفرهای غیر ضروری مورد تاکید قرار گیرد و آموزش‌های لازم خودمراقبتی و رعایت بهداشتی فردی نیز به شهروندان ارائه شود.

وفایی گفت: همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها باید در این زمینه ورود پیدا کرده و دخالت فعال کنند و امکانات خود را به میدان بیاورند چرا که حل این بحران به تنهایی از عهده دانشگاه علوم پزشکی ساخته نیست.

وی افزود: نباید اجازه داد که فعالیت‌های روزانه به روال عادی بازگردد، پاساژها و مراکز خرید باید همچنان تعطیل باشد، مردم نباید برای خرید عید به خیابان بیایند، ساعت فعالیت ادارات باید کاهش یابد و مشاغلی که فعالیت آنها ضروری نیست باید فعالیتشان متوقف و یا به حداقل ممکن برسد.

رییس هیات مدیره نظام پزشکی استان فارس، تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مهدهای کودک و برخی دیگر فعالیت‌ها در این استان را اقدامی خوب توصیف کرد و افزود: برخلاف گذشته که مردم را تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی می‌کردیم امروز باید مردم را از استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برحذر داشت.

وفایی، قرنطینه شهرها در شرایطی که بیمار در آن وجود داشته باشد را کاری بی فایده دانست و ادامه داد: قرنطینه یک شهر زمانی بیشترین اثر را دارد که هیچ بیماری در آن شهر نباشد و متخصصان و فوق تخصصان عفونی معتقدند که قرنطینه کردن شهر شیراز در این شرایط ممکن است هیچ کمکی نکند.

او اظهار داشت: بنابراین به جای قرنطینه باید مردم را تشویق به ماندن در خانه و پرهیز از انجام سفر کرد.

وی تصریح کرد: اینکه اعلام شده در ایام نوروز هیچگونه خدماتی به مسافران و گردشگران داده نمی‌شود می‌تواند عامل بازدارنده خوبی برای کاهش سفرها باشد.

وفایی، خواستار نظارت بیشتر بر قیمت و توزیع اقلام و کالاهای بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده شد و گفت: نباید اجازه داد که در شرایطی که مردم به این اقلام نیاز دارند و حتی کادر پزشکی و درمانی ما نیز در این زمینه با کمبود مواجه هستند عده‌ای سودجو این کالاها را احتکار کنند و به قیمت‌های گزاف بفروشند.

وی گفت: تجمیع امکانات جامعه پزشکی و بیمارستان نیروهای مسلح، تامین اجتماعی، بیمارستان‌های دولتی و بیمارستان‌های خصوصی نیز باید اتفاق بیافتد و همه با هم برای عبور از این بحران کمک کنند.
او افزود: باید یک سیستم پیامکی ویژه استان فارس و شهر شیراز پیش‌بینی شود و ضمن ارسال پیام‌های آموزشی، مدام بر ضرورت ماندن در خانه تاکید شود تا مردم جدی بودن این مساله را به خوبی درک کنند.

وی، یکی از موارد آسیب‌زا در این شرایط را انتشار اخبار و پیام‌های نگران کننده و عمدتا کذب دانست و افزود: نباید اجازه داد برخی با این اخبار مردم را دچار دلهره، اضطراب و استرس کنند چرا که استرس و اضطراب باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شده و شانس ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

تنها راه مقابله با انتشار ویروس کرونا در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشتی است
عضو هیات رییسه نظام پزشکی استان فارس نیز گفت: با توجه به قدرت انتشار بالایی که کرونا  دارد، تنها راه مقابله با آن و جلوگیری از شیوع آن در جامعه، جدی گرفتن هشدارها مبنی بر قرنطینه خانگی و در خانه ماندن مردم و رعایت اصول بهداشتی توسط شهروندان است.

ابراهیم حیاتی افزود: اگر قرنطینه رعایت نشود علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان در میان شهروندان، جامعه پزشکی و پرستاری نیز بیش از پیش در معرض ابتلا قرار خواهند گرفت و در زمینه کادر درمانی دچار کمبود خواهیم شد.

وی، با اشاره به مواجه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز رادیولوژی و دارخانه‌ها با مشکلات اقتصادی در مقطع کنونی گفت: شیوع این بیماری سبب شده که این مراکز حتی نتوانند حقوق و عیدی کارکنان و پرسنل خود را پرداخت کنند و لازم است که این مراکز مورد حمایت قرار گیرند و با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به آنها کمک شود که تا زمان عبور از این بحران سرپا بمانند.
او افزود: اگر بحث قرنطینه جدی گرفته نشود و انتشار این بیماری در جامعه تداوم داشته باشد باید منتظر تعطیلی بیمارستان‌های خصوصی بود.

براساس آخرین آمار تا ظهر سه‌شنبه ۲۰ اسفند با شناسایی ۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس شمار مبتلایان در این استان به ۱۵۱ نفر افزایش یافته است؛ تاکنون پنج نفر از فارس به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، ۴۲ نفر نیز با وضعیت عمومی خوب در ایزوله خانگی به سر می برند. در استان اصفهان ۶۱۸ مبتلا و استان یزد نیز ۱۲۸ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

در سطح کشور نیز با شناسایی ۸۸۱ مورد ابتلای جدید قطعی به کووید_۱۹  تعداد مبتلایان به ۸۰۴۲ نفر رسید. تاکنون ۲۷۳۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش شایان توجهی داشته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا قرنطینه سازمان نظام پزشکی کشور شیراز فارس پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قرنطینه سازمان نظام پزشکی کشور شیراز فارس ویروس کرونا قرنطینه سازمان نظام پزشکی کشور شیراز فارس جامعه پزشکی بیمارستان ها نظام پزشکی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود گفت: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی پس از مستقل شدن در بسیاری از شاخص‌ها عقب ماند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود، افزود: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به احداث بیمارستان مادر و کودک، خاطرنشان کرد: ابتدا به دنبال ساخت این بیمارستان درون شهر بودیم اما به دلایلی اتفاق رقم نخورد.

مهدی شهریاری، منتخب مردم بجنورد در مجلس نیز در این مراسم تصریح کرد: در دولت سیزدهم خدمات مختلفی ارائه شده که همه این خدمات مربوط به جمهوری اسلامی است و نباید آن را مختص یک دولت دانست.

وی اضافه کرد: سرانه تخت بیمارستانی و مراکز درمانی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشور است.

منتخب مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی جانمایی بیمارستان مادر و کودک را نامناسب دانست و تاکید کرد: مردم استان باید دسترسی راحت‌تری به این بیمارستان داشته باشند.

شهریاری از کمبود پزشک متخصص در استان گلایه کرد و گفت: خراسان شمالی در عموم شاخص‌ها محروم است.

کد خبر 748468

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود