Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@21:23:31 GMT

ایثار اجتماعی نیاز امروز جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۳۷۰۵

ایثار اجتماعی نیاز امروز جامعه است

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، علی کاظمی در زنجان با تبریک روز بزرگداشت شهدا در۲۲اسفندماه با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۵۸ تشکیل شده است، گفت: این بنیاد در جهت خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اینکه مسئولان این نهاد تاکنون توانستند در انجام وظایف محوله خود، موفق عمل کنند، افزود: کارکنان این نهاد بر اساس اهداف، راهبرد‌ها و ماموریت ذاتی خود، وظیفه توسعه و ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت و خدمت به جامعه ایثارگری در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشت و درمان و ... هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین به ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا، اشاره کرد و گفت: این روز، فرصت مغتنمی است تا اهمیت و ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به آحاد جامعه به ویژه جوانان تبیین شده و مردم بیشتر با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا آشنا شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه تاریخ پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مملو از ایثار و ایثارگرانی است که با رشادت، فداکاری و از جان گذشتگی زمینه استقلال، آزادی، ترقی و تعالی کشور را فراهم کرده، افزود: امروز نیز جامعه ما نیازمند ایثار اجتماعی است تا در مواقعی که کشور دچار بحران‌هایی از قبیل شیوع بیماری کرونا است، همه اقشار مردم با یکدیگر همدل و بسیج شوند و با ترویج روحیه ایثارگری، کشور را از این بحران عبور دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های ۲۲ اسفند، روز گرامیداشت شهدا، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا برنامه‌های روز گرامیداشت شهدا متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
کاظمی تاکید کرد: در سال جاری تلاش شده برنامه‌ها با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه ایثار اجتماعی، به صورت تبلیغی و مجازی اجرا شود.
او با بیان اینکه تکریم و تجلیل از شهدا و بازماندگان آن‌ها در راستای ادامه راه شهداست و باید انجام این مهم همواره در دستور کار همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باشد، افزود: طرح سپاس و دیدار با خانواده معظم شهدا از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفندماه همه ساله صورت می‌گیرد، ولی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا دیدار با خانواده معظم شهدا به زمان دیگری موکول شده و همکاران بنیاد شهید در این ایام به صورت تلفنی جویای احوال این عزیزان شده و از این طریق در جریان مشکلات آن‌ها قرار می‌گیرند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اظهار کرد: تعویض یادمان شهدا، تعویض بنر‌های شهدا در سطح شهر، فضاسازی و نصب پوستر روز گرامیداشت شهدا در سطح شهر، مصاحبه با رسانه‌ها و مطبوعات، توزیع بسته بهداشتی در بین والدین بیمار شهدای معزز، پاسخگویی از طریق سامد، اجرای مسابقه نامه به یک شهید و گام دوم انقلاب، پخش کلیپ و تیزر از صدا و سیما، پاسخگویی به تماس‌های جامعه هدف در هاتف با شماره تماس ۱۶۱۶، غرس نهال و کاشت درخت به یاد هر شهید یک درخت، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع سیره شهدا به صورت اینترنتی از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز شهدا در استان زنجان پیش بینی شده است.
او طراحی و انتشار پوستر‌های تبلیغاتی در فضای مجازی با موضوع شهدا و ایثار اجتماعی را از دیگر برنامه‌های روز شهدا اعلام کرد و یادآور شد: ارسال پیام‌های تبریک به جامعه هدف و کارکنان، فعالیت در فضای مجازی با نشر وصایا و خاطرات شهدا، ارائه عملکرد سال ۹۸ بنیاد شهید استان در قالب کتابچه، رونمایی از چندین عنوان کتاب و نرم افزار‌های چند رسانه‌ای با موضوع ایثار و شهادت و ... از دیگر عناوین گرامیداشت روز شهدا به شمار می‌رود.
کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه رؤسای بنیاد شهید با استقرار میز خدمت، برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی در حوزه ایثار و شهادت در مصلی‌های نماز جمعه، تجلیل و تکریم از خادمین شهدا و کارمندان بازنشسته در سالروز تاسیس بنیاد، گلباران مزار مطهر شهدا و ... نیز از جمله برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت گرامیداشت روز شهدا بود که با توجه به شیوع بیماری کرونا به زمان دیگری موکول شد.
انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس گرامیداشت روز شهدا ایثار اجتماعی ایثار و شهادت بنیاد شهید برنامه ها روز شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با مدیر کل و اعضای شورای معاونان بنیاد شهید امور ایثارگران قم با بیان اینکه خانواده معظم شهدا در ادامه راه شهدا سنگربان انقلاب اسلامی هستند، صیانت از این عزیزان صیانت از خون شهداست گفت: دشمن برای همه آحاد جامعه در بعد فرهنگی به ویژه برای نسل ایثارگر برنامه دارد، وقتی دشمن نتوانست رزمندگان را از حضور در جبهه‌های حق باز دارد، امروز به دنبال این است تا نسل ایثارگر را از مسیر شهدا دور سازد.

وی افزود: در فضای غبار آلود امواج هجمه‌های دشمن باید از این الگو‌های عزت و پایداری مراقبت کرد، خانواده‌های معظم شهدا مایه عزت جامعه اسلامی هستند، کلام این عزیزان نافذ و اثرگذار است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه جنگ امروز هویت ملی، مذهبی و فکر‌ها را نشانه گرفته است گفت: باید هیاتی باشد تا آگاه سازی و اطلاع رسانی را در جبهه فرهنگی در بین نسل امروز پیگیری نماید و توطئه‌های دشمنان را نمایان سازد.

وی افزود: از دیگر اقدامات بنیاد تکریم و احترام به خانواده معظم شهدا در کنار خدمت رسانی است. با توجه به اینکه این خانواده‌ها از عزت نفس بالا و مناعت طبع برخوردارند از طریق دیدار با این عزیزان و ارتباطات غیر رسمی مسائل بازماندگان شهدا مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیر کل بنیاد شهید امور ایثارگران استان قم نیز در این دیدار گفت: بنیاد شهید دو رسالت مهم خدمت رسانی همراه با تکریم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را عهده‌دار است، دیدار از خانواده معظم شهدا، ملاقات با این عزیزان با حضور مدیرکل معاونان و مدیران بنیاد، اجرای برنامه‌های اردویی و ورزشی که سال گذشته ۶ هزار اعزام بوده، برگزاری ۱۱۰۰ یادواره شهدا تنها در مدارس استان، پیگیری حل مشکلات مسکن ایثارگران تا شهریور ماه، احراز جانبازی بیش از ۱۰۰۰ نفر از ایثارگران، به روز رسانی کمیسیون پزشکی، بخشی از خدمات بنیاد به این عزیزان بوده است.

حسن هنرمند افزود این عزیزان با قطع تعلقات از دنیا راه شهادت را برگزیدند و اگرچه امروز به ظاهر در بین ما نیستند، اما زنده جاویدان هستند.

وی تاکید کرد: هرگونه خدمتی به بازماندگان شهدا با مقام صبر، ایثار و پایداری این عزیزان قابل مقایسه نیست.

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست