Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@04:38:07 GMT

قاتلان کرونا در سبد غذایی

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۳۷۱۶

در اواخر زمستان، بسیاری از افراد از کمبود ویتامین رنج می برند، بدن به دلیل کمبود خورشید به شدت تضعیف می شود. به همین دلیل است که اسفناج باید به رژیم غذایی اضافه شود. کاهو مانعی برای رشد ویروس ها محسوب می شود؛ و هویج تجدید سلول ها و استحکام کل ارگانیسم را تسریع می کند.

به عقیده این متخصص، سبزیجات و میوه های نارنجی رنگ حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین B3 هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هویج به دفع سموم کمک می کند. کلم بروکلی همچنین دارای فسفر، روی، ویتامین C. دارد. این مواد سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کنند.

این متخصص تغذیه گفت: بدن به دانه های آفتابگردان و انواع آجیل نیاز دارد. می توانید مغز گردو، فندق، بادام زمینی میل کنید. دانه ها حاوی مس هستند که به سنتز آنزیم ها برای تأمین اکسیژن خون کمک می کند.

فون بروچ توصیه کرد که از خوردن کلم خودداری نکنید. فقط 150 گرم کلم به دریافت روزانه ویتامین C. کمک می کند و منیزیمی که در کلم است، عملکرد های محافظتی بدن را تقویت می کند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شده است تا کنون 100 هزار نفر را مبتلا کرده است. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 تا 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می شود.

علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می شوند. آنچه باعث نگرانی می شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ویتامین رژیم غذایی ویروس سبزیجات سیستم ایمنی بدن تغذیه مغز چین آلمان تغذیه زمستان ویتامین ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های سرشار از آهن

آفتاب‌‌نیوز :

کم‌خونی فقر آهن یکی از مشکلات شایع به‌خصوص در بانوان و کودکان است که تغذیه صحیح و گنجاندن منابع آهن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تاثیر خوبی در پیشگیری از این مشکل داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی اسموتی‌های آهن دار می‌پردازیم.

اسموتی اسفناج

این اسموتی علاوه بر کمک به تامین آهن، نقش مهمی در تامین دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری دارد. اسموتی اسفناج همچنین سرشار از فیبرها، پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که برای سلامت عمومی ضروری هستند. برای تهیه اسموتی اسفناج چند برگ اسفناج تازه را با یک موز، مقداری شیر بادام و کمی عسل در مخلوط‌کن بریزید. افزودن چند خرما نیز به غلظت اسموتی و طعم دلچسب‌تر آن کمک می‌کند. این نوشیدنی ویتامینه برای تحریک سطح انرژی بدن در طول روز عالی است و در پیشگیری از کمبود آهن نیز تاثیر خوبی دارد. 

اسموتی چغندر

چغندر یکی از سبزیجات بسیار مغذی است، زیرا مقدار فراوانی آهن، منیزیوم و فولات دارد که نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی خواهند داشت. نوشیدن منظم یک لیوان آب چغندر تازه می‌تواند در افزایش دریافت آهن موثر باشد و از طرفی بخش مهمی از ویتامین‌ها و املاح ضروری برای عملکرد مطلوب بدن را نیز تامین می‌کند. برای تهیه این اسموتی، مقداری چغندر را با هویج و در صورت تمایل سیب در مخلوط‌کن بریزید. کمی آب یا شیرنارگیل نیز اضافه کرده و این نوشیدنی را میل کنید.

آب سیب

آب سیب یکی از بهترین نوشیدنی‌های سرشار از آهن است که به تقویت سلامت و پیشگیری از کمبود‌های غذایی از جمله آهن کمک می‌کند. آب سیب همچنین سرشار از دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی مانند ویتامین C و پتاسیم است که در بهبود سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • «جغد شب» و «قاتلان ماه کامل» سینمایی‌های هفته اول اردیبهشت ماه
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند