Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@21:44:51 GMT

سم پاشی معبد آناهیتا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۳۷۳۷

سم پاشی معبد آناهیتا آغاز شد

مرتضی گراوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: عملیات سم‌پاشی به منظور جلوگیری از رشد برخی علف‌های هرز در این بافت تاریخی صورت گرفته است.
او با بیان اینکه در محوطه وسیع ۲۵ هکتاری معبد آناهیتا هر ساله با حجم زیادی علف های هرز و خودرو روبه رو هستیم، تصریح کرد: اولین مرحله سمپاشی امروز آغاز شد و مرحله دوم سم پاشی نیز، برای از بین رفتن کامل گیاهان هرز در بهار ۹۹ انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گراوند با اشاره به فعالیت های این پایگاه در یک ماه اخیر، بیان داشت: برنامه های متنوع زیادی برای برگزاری نوروز ۹۹ در محوطه تاریخی معبد آناهیتا پیش بینی شده بود که متاسفانه با شیوع کرونا ویروس در کشور این  محوطه تاریخی در نوروز ۹۹ تعطیل و برنامه های این پایگاه لغو شد.
او اظهار امیدواری کرد که این ویروس به زودی از کشور خارج شود و معبد آناهیتا همچون سالهای گذشته شاهد سیل عظیم گردشگران باشد.
مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا در ادامه گفت: حدود ۲۰ اصله درخت در سال‌های گذشته در پی خشکسالی و آفت در این منطقه خشک شده که با توجه به اینکه اکنون فصل کاشت درخت است، در هفته جاری که مصادف با هفته درختکاری بود، این درختان با نهال‌های درخت کاج جایگزین شده است.
گراوند با بیان اینکه پس از دوره اپیدمی کرونا و خروج این ویروس منحوس از کشور میزبان علاقه مندان خواهیم بود، تاکید کرد: از همه بازدیدکنندگان، گردشگران به ویژه اهالی شهرستان کنگاور درخواست می‌کنیم ضمن رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی در این پهنه سبز و زیبا، از روشن کردن آتش، ریختن زباله و هرگونه فعالیتی که به این محیط زیبا آسیب بزند، جدا خودداری کنند و مجموعه معبد آناهیتا را در بهسازی این فضای تاریخی و سبز یاری دهند.
معبد آناهیتا بزرگترین تک بنای سنگی کشور است که در سال ۱۳۱۰ به ثبت ملی رسیده است و در مرکز شهرستان کنگاور و ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد. به گفته مورخان و باستان شناسان، این بنای عظیم مربوط به دوره های هخامنشی، ساسانی و اشکانی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا برنامه های متنوع خشکسالی زباله زیست محیطی نوروز بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی معبد آناهیتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،به گفته اهالی منطقه این تخلف به بهانه های مختلف از جمله توسعه ساخت و ساز توسط افراد سود جو انجام گرفته است.
این در حالی است که قطع هرگونه درخت بدون مجوز شهرداری، ممنوع و جرم محسوب می شود.
طبق ماده ۶ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز، قانونگذار مجازات و جزای نقدی را بر حسب نوع درخت در نظر گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی