Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقدامات و تمهیدات مختلفی توسط شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران استان کهگیلویه و بویراحمد جهت پیشگیری ومقابله با ویروس کرونا صورت گرفته است.

خبرگزاری شبستان___یاسوج: این روزها مهم ترین خبرها مربوط به ویروس کرونا و اتفاقات حول آن است و در همه رسانه ها تیترهای نخست و صفحات اصلی به ویروس کرونا تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مردم نیز با توجه به توصیه های مسئولان در خانه های خود مانده اند و از خانه بیرون نمی آیند و بیشتر آنها خبرها را از فضای مجازی و تلویزیون دنبال می کنند.

 

این روزها با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، ضدعفونی کردن معابر و خیابان های سطح شهرها از مهم ترین موضوعاتی است که در دستور کار مسئولان استان قرار دارد که در این میان سپاه فتح استان نیز وارد میدان مبارزه با ویروس کرونا شده است.

حضور و فعالیت تیپ ۴۸ فتح و دفاع و مبارزه آن ها تنها در مرزها و جنگ سخت نیست بلکه این روزها آن ها در کوچه و خیابان های سطح شهرها زیاد دیده ایم، شهرها مرز نیستند اما هر چیزی که مردم استان را ناراحت و آزار دهد،از دید  تیپ ۴۸ فتح استان مزاحم است و باید با آن وارد نبرد شود، اما سلاح نبرد امروز با نبرد در مرزهای ایران متفاوت تر است، اما خطرش در همان اندازه  و بازی با جان است.

تکاوران تیپ ۴۸ سپاه فتح این روزها در خط مقدم مبارزه علیه ویروس کرونا قرار دارند و با همه توان وارد میدان نبرد شده اند که این میهمان های ناخوانده را از استان ریشه کن کنند و آرامش و سلامتی را به مردم استان بازگردانند.

شب گذشته گروه جهادی معراج در شهر یاسوج اقدام به ضدعفونی شهرک امام حسین (ع) شهر یاسوج کردند که حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه شهر یاسوج نیز در این برنامه مشارکت داشت.

این برنامه با هدف پیشگیری از بیماری کرونا به همت گروه جهادی معراج در شهرک امام حسین (ع) صورت گرفت، که نوعی سپر دفاعی در مقابل این بیماری محسوب می شود.

اقدامات و تمهیدات مختلفی توسط شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران استان کهگیلویه و بویراحمد جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته است.


 

از جمله موارد مهمی که طی مدت گذشته به عنوان دستورالعمل مورد توجه قرار گرفته و لزوم رعایت و توجه به آنها طی هفته های آینده نیز مهم است به شرح زیر است؛
1 – ضد عفونی کردن مستمر معابر، اماکن عمومی، مساجد، بقاع متبرکه، خانه های بهداشت، مدارس و استفاده از ظرفیت پایگاه های آتش نشانی روستایی و همچنین اجاره ماشین آلات جهت ارائه خدمت.
2- نصب بنر در سطح روستا در خصوص رعایت مسائل بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا
3- توزیع تراکت و بروشور با موضوع مسائل بهداشتی و پیشگیری از ویروس کرونا
4- تشکیل گروه های فضای مجازی بین اهالی روستا جهت اطلاع رسانی بهداشتی و سایر هماهنگی های لازم و همچنین اطلاع رسانی از طریق بلندگوهای مساجد و بلندگوهای سیار در سطح روستا
5- هماهنگی با مردم جهت عدم حضور در مراسمات مختلف و عدم برگزاری مراسمات ختم، جشن ها و.... و همکاری شوراهای اسلامی و معتمدین
6- تشکیل جلسه جهت هماهنگی شوراهای اسلامی روستا و دهیاری با مسئولین خانه های بهداشت، پایگاه های مقاومت بسیج و شورای حل اختلاف
7- برپایی ایستگاه ایست بازرسی در ورودی روستاهای گردشگری توسط اهالی روستاها و مسدود نمودن جاده های مناطق  گردشگری روستایی
8- همکاری با برخی از شهرداری های استان جهت محلول پاشی و ضد عفونی نمودن معابر و اماکن عمومی
9- ممانعت از ورود دستفروشان و خودروهای دوره گرد غیر بومی به روستاها
10- درج اخبار اقدامات صورت گرفته در رسانه های محلی استان
11- ارتباط و همکاری با سازمان های مردم نهاد، خیرین و فعالین اجتماعی، فرهنگی و افراد ذی نفوذ محلی در زمینه توزیع ماسک، دستکش و محلول ضد عفونی کننده بین اهالی برخی از روستاهای استان
12 – آموزش اهالی جهت ساخت محلول ضد عفونی کننده
13- تشویق اهالی روستا به پخت نان محلی با رعایت مسائل بهداشتی
14- ارائه خدمات کسبه ها در سطح روستاها با رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از تجمع افراد
15- هماهنگی با اهالی روستا برای تماس با وابستگان نسبی و سببی جهت عدم سفر به روستا در تعطیلات نوروزی
16-بسته شدن رستوران های بین راهی در سطح روستا ها و همچنین تعطیلی امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد     
17- آموزش دانشجویان و… وارد شده به روستاها توسط بهورزان در خصوص خود قرنطینگی و همکاری و اطلاع رسانی به بهورزان در صورت بروز مشکل
18- ضد عفونی کردن دستگاه های خود پرداز روستایی و همچنین جایگاه های عرضه سوخت به صورت مکرر و روزانه
19 – اطلاع رسانی به مردم در خصوص ارتباط محافظت شده با حیوانات اهلی.
 

              پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: ضد عفونی تیپ ۴۸ فتح ویروس کرونا امام جمعه کرونا بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد شوراهای اسلامی مسائل بهداشتی سطح روستا ویروس کرونا اهالی روستا اطلاع رسانی شهر یاسوج ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرکل بنیاد هرمزگان طی سفر به جزیره هرمز که با هدف رسیدگی و پیگیری بازسازی گلزار شهدای هرمز صورت گرفته بود، با حجت الاسلام جعفر رستا خیز امام جمعه و محمد بنده بخشدار هرمز به صورت جداگانه دیدار و گزارشی از خدمات و فعالیت‌های در حال انجام به جامعه ایثارگری داد و خواستار همراهی و حمایت بیشتر امام جمعه و بخشدار هرمز از خانواده شهدا و ایثارگران این جزیره شد.   به گزارش ایثار واحد هرمزگان، عطا ناوکی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان در این دیدار گفت: تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های دولتی استان هرمزگان به خوبی در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی