Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:26:36 GMT

هرمزگان فردا میهمان ویژه‌برنامه «دستان آسمان»

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۴۵۰۶

هرمزگان فردا میهمان ویژه‌برنامه «دستان آسمان»

ایسنا/هرمزگان ویژه‌برنامه «دستان آسمان» کاری از گروه معارف شبکه یک سیما با همکاری سازمان اوقاف است که در ۳۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای تهیه شده و هر بار در مورد یکی از استان‌های کشور و با محوریت معرفی واقفان این استان‌ها پخش می‌شود. این برنامه که روزهای پنجشنبه ساعت ۷:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود، این هفته میزبان استان هرمزگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهیه‌کننده ویژه‌برنامه «دستان آسمان» در گفت‌وگو با ایسنا هدف از ساخت این برنامه را ترویج فرهنگ خداپسندانه وقف خواند و اظهار کرد:  این مجموعه کاری در سطح ملی است که برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی صورت گرفته، برای ساخت هر قسمت در هر استان حدود ۱۰۰ نفر از عوامل مرکز تهران و استان پای‌کار بوده‌اند، کار خوبی روی آنتن رفته و بازخوردها نشان می‌دهد استقبال خوبی نیز از آن شده است.

علی خانی افزود: سعی ما در این برنامه ایجاد یک پل ارتباطی بین استانداران، اداره‌های کل اوقاف و واقفان و خیران بوده تا با استفاده از ظرفیت خیران و تسهیلات و امکانات دولتی بتوان کاری بزرگ در زمینه وقف در سطح کشور انجام داد.

خانی با بیان اینکه قسمت ۲۴ و ۲۵ ویژه‌برنامه «دستان آسمان» به استان هرمزگان اختصاص‌ یافته است، تصریح کرد: قسمت ۲۴ به‌صورت زنده به آنتن خواهد رفت و قسمت ۲۵ آن به این دلیل که با روز ۲۹ اسفند و تعطیلات آخر سال مصادف شده، در هرمزگان ضبط و در تهران پخش می‌شود.

مدیر تولید ویژه‌برنامه «دستان آسمان» نیز در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: این برنامه از ابتدای آبانماه سال جاری به روی آنتن شبکه یک رفته و تاکنون نیز هر هفته به استمرار پخش می‌شود و امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های وقف همه استان‌های کشور را به تصویر بکشیم.

شهریار مهدوی ادامه داد: ویژه‌برنامه «دستان آسمان» با هدف شناخت و ترویج فرهنگ وقف در جامعه شکل گرفته است، خوشبختانه استعدادهای بالقوه‌ای در حوزه اوقاف در سطح کشور وجود دارد و امیدواریم با سمت‌وسوی خوبی که این برنامه گرفته بتوانیم قدم مؤثری در بالفعل کردن این استعدادها برداریم.

مهدوی تصریح کرد: شاید مردم با اوقاف و توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و عملکرد وسیعش آشنایی کافی ندارند، خود ما نیز در زمان آغاز این ویژه‌برنامه تا این اندازه آشنایی نداشتیم و هر روزی که پیش می‌رود  و به استان‌های جدید می‌رویم، می‌بینیم که چقدر ظرفیت‌ها در استان‌های مختلف متنوع است.

وی با اشاره به اینکه هر استانی بنا به ظرفیت‌هایش می‌تواند در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، انرژی‌های جدید، آبزیان و ... گسترش وقف داشته باشد، گفت: هر منطقه استعداد خاص خود را دارد و اگر بتوانیم اطلاع‌رسانی درستی داشته باشیم، خیرانی که دلشان برای این مملکت می‌تپد و دوست دارند سربلندی آن را ببینند، آشنایی بیشتری با این استعدادها پیدا کرده و کانالیزه شده و بهتر وارد حوزه وقف می‌شوند.

مدیر تولید ویژه‌برنامه «دستان آسمان» ادامه داد: بسیاری از مردم فکر می‌کنند اوقاف تنها محدود به بقاع متبرکه، امامزادگان و موقوفات است درحالی‌که این بخش روبنایی و مشخص آن است، اوقاف در ضمیر خود جای بسیاری برای کار و استعدادهای نهفته دارد و می‌تواند در همه زمینه‌ها از کارآفرینی تا تولید علم و ثروت فعالیت داشته و خیلی خوب و مؤثر عمل کند.

مهدوی اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ وقف، می‌بینیم واقفان در دوره‌ها و مشکلات گوناگون در زمینه‌های مختلف چطور به کمک مردم آمده‌اند، برای مثال زمانی مشکلات بسیاری در زمینه آب‌رسانی به روستاها و راه‌های ارتباطی مناطق دورافتاده داشتیم و با ورود واقفان در این عرصه‌ها بسیاری از مشکلات حل شدند.

وی اضافه کرد: در این عصر جدید که روزبه‌روز شاهد پیشرفت علم و فنّاوری در آن هستیم باید با شناخت و برداشت درست از فرهنگ وقف، شناسایی استعدادهای جدید و نیازسنجی جامعه در راه نفوذ این فرهنگ به همه خانه‌ها قدم برداریم. اطلاع‌رسانی خوبی داشته باشیم تا خیران و واقفان پا جلو گذاشته و با کمک مدیران و مسئولان و استانداران مشکلات را حل کنند. به همین دلیل است که تأکید داریم در هر  قسمت از ویژه‌برنامه «دستان آسمان» استانداران و مدیران استانی در کنار واقفان حضور داشته باشند تا با ایجاد یک تعامل سازنده اتفاقات خوبی را در سطح استان‌های کشور رقم بزنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان استانی اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه ویژه برنامه دستان آسمان پخش می شود استان ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس از ۳۱ فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.

 جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم‌ترین برنامه‌های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور ۱۱ گروه موسیقی ملی از روز جمعه ۷ اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.

وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه‌های در حال اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره ۸۱ اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار ۹ اثر به بخش پایانی راه یافته است.

جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور ۳۰ ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.

وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.

جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره‌های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • آسمان صاف و آفتابی قم تا روز سه شنبه
  • آسمان صاف و آفتابی قم تا روز سه شنبه 
  • شمسایی در فینال آسیا میهمان ویژه دارد