Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایکروسافت تعداد زیادی از دامنه‌های مخرب اینترنتی را شناسایی و مسدود کرده است. این دامنه‌ها تاکنون میلیون‌ها رایانه را تحث تاثیر قرار دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مایکروسافت به همراه 35 شرکت دیگر بزرگ فناوری به تازگی برای نابودی یکی از بزرگ‌ترین بات‌نت‌های رایانه‌ای گام برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بات‌نت Necurs تقریبا نه میلیون رایانه در جهان را آلوده کرده است و از جمله بزرگ‌ترین شبکه‌‌های ایجاد کننده ایمیل‌های اسپم(هرزنامه) در جهان است.

بات‌نت‌ها شبکه‌هایی هستند که با نفوذ در سیستم‌های رایانه‌ای، کنترل آن‌ها را به دست گرفته و از آن‌ها برای انجام فعالیت‌های مخرب استفاده می‌کنند. در حال حاضر Necurs یکی از بزرگ‌ترین مجرمان سایبری در جهان است. این شرکت توانسته است با به کارگیری ظرفیت‌های گسترده خود تنها در مدت 2 ماه بیش از 3.8 میلیون هرزنامه الکترونیکی را تولید و به آدرس پست الکترونیکی کاربران مختلف ارسال کند.

مایکروسافت برای مختل کردن فعالیت‌های مخرب Necurs از طریق الگوریتم‌های پیچیده خود دامنه‌های جدیدی را در فضای وب تعریف کرده و تمامی نفوذها و عملیات‌های خرابکارانه این بات‌نت را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌ است. این غول فناوری مدعی شده است برنامه‌های Necurs برای 25 ماه آینده را پیش‌بینی کرده و از حمله‌های آتی آن جلوگیری می‌کند.

یکی از مدیران ارشد شرکت مایکروسافت اعلام کرد: فعالیت‌های امروز شرکت ما نتیجه تحقیقات و بررسی‌های 7 ساله است و مایکروسافت می‌خواهد سراسر فضای وب محلی امن برای همه کاربران باشد. بات‌نت Necurs فعالیت‌های مخرب خود را از سال 2012 آغاز و آسیب‌های زیادی به حریم شخصی میلیون‌ها کاربر وارد ساخته است.

هم‌اکنون تعدادی از مرکزهای خدمات دهنده‌ اینترنت(ISP) در کشورهای اروپایی و آمریکایی ملزم به همکاری با مایکروسافت برای شناسایی و دستگیری عوامل سازمان دهنده‌ی بات‌‌نت Necurs شده‌اند. 

انتهای پیام/4144/

 

 

 

 

 

منبع: آنا

کلیدواژه: مایکروسافت امنیتی کاربران بزرگ ترین بات نت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان

وزیر حمل و نقل دولت پیشبرد امور لبنان هشدار داد پارازیت و اختلال پیاپی ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی خطر بزرگی برای امنیت ناوبری هوایی است.

به گزارش ایسنا، علی حمیه، وزیر حمل و نقل دولت پیشبرد امور لبنان در جریان دیدار با دبیرکل و رئیس سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری (ایکائو) در شهر پونتا کانا در جمهوری دومینیکن گفت که مسأله امنیت ناوبری هوایی در حریم هوایی لبنان و فرودگاه به دلیل پارازیت و اختلال ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی در خطر است.

براساس گزارش روسیا الیوم، وی در ادامه افزود این موضوع خطر بزرگی برای ایمنی و امنیت ناوبری هوایی و برای همه کسانی است که از لبنان خارج و یا وارد آن می‌شوند.

این مقام لبنانی همچنین تصریح کرد: «ما فرصت نشست با دبیرکل سازمان ایکائو و رئیس آن را برای بررسی این وضعیت و خطرات آن غنیمت می‌شماریم.»

وی در پایان گفت فضای لبنان و منطقه باید از خطرات ناشی از این اقدام رژیم صهیونیستی مصون و امن باقی بماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند
  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • ثبت ملی روز مریانج/ ۵ هزار نفر در بازار مبل فعالیت می‌کنند
  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است