Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوی گفت: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت خودجوش یاری رسان مسئولان و مردم در پیشگیری از ویروس کرونا هستند.

حجت الاسلام «سید علی موسوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان، با اشاره به وضعیت کنونی به وجودآمده در کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، درخصوص اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در راستای مقابله با این ویروس گفت: تبیین راه‍کارهای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، از طریق اطلاع‌رسانی در قالب مباحث فرهنگی و اجتماعی از جمله برنامه‌هایی محسوب می‌شود که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان همگام با سایر دستگاه‌ها و نهادها در صف مقابله با شیوع ویروس کرونا گام برمی دارند اضافه کرد: در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری واگیر و همچنین اهمیت سلامت اعضای کانون‌ها برنامه‌های محتلف کانون‌ها از قبیل همایش ها، نشست ها، دوره‌های آموزشی، اردوها و سایر برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و زیارتی لغو و از ظرفیت مساجد برای آموزش نکات بهداشتی به عموم مردم استفاده می‌شود.

 

حجت الاسلام موسوی به ارائه بسته آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بخش آموزشِ الکترونیک سامانه «بچه‌های مسجد» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره و اظهار کرد: در این بخش محتوای آموزشی تجهیز کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد به امکانات و لوازم بهداشتی مقابله با کرونا با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین مساجد، تولید و نشر محتوا از طریق فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها در قالب عکس، عکس‌نوشته، اینفوگرافی، موشن، فایل صوتی و تصویری، جهت مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با کار جهادی وبا حضور در فضای مجازی و ایجاد شبکه ارتباطی با تک تک خانوارهای پیرامون خود، به آرامش جامعه کمک کرده و در راستای تقویت روحیه، امیدآفرینی و مقابله با شایعات گام برمی دارندافزود: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت خودجوش یاری رسان مسئولان و مردم در پیشگیری از ویروس کرونا هستند.

 

وی یکی از بهترین روشهای مبارزه با ویروس کرونا را رعایت نظافت شخصی و همگانی عنوان کردو گفت:  مساجد همان گونه که در عرصه های مختلف ازجمله تبیین ضرورت حضور مردم در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی نظیر انتخابات نقش آفرینی می کنند در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی رعایت اصول بهداشتی پیشگیری از بیماری ها ازجمله کرونا نیز می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

 

حجت الاسلام موسوی تهیه  وتوزیع مواد ضدعفونی و ماسک، آموزش‌های مقابله با کرونا ویروس به صورت مجازی وبروشور،ارسال پیامک، همکاری در طرح سم پاشی و ضدعفونی معابر و امکان عمومی و...را از اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان برای مقابله با ویروس کرونا برشمرد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در ادامه با بیان اینکه مساجد سنگر جهاد و مبارزه است اضافه کرد: برای مبارزه با احتکار کنندگان لوازم بهداشتی باید جهاد کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه افرادی که احتکار می کنند و با جان مردم بازی می کنند بویی از انسانیت نبرده اند اذعان داشت:  طبق فرموده خداوند در قرآن آنها مثل حیوانات هستند و بلکه پایینتر هم هستند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه در مقابل این کار بچه های مسجدی  باید تولید کنند و پویشهای مردمی تشکیل بدهند اضافه کرد:ما در سنگر مسجد و توکل به خدا و مدد اهل بیت(ع) و پیامبرمان بحرانهای زیادی را پشت سر گذاشتیم این که چیزی نیست، سخت تر از این هم بوده که با روحیه جهادی و توکل بر خدا مهار شده است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان حجت الاسلام موسوی شیوع ویروس کرونا کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سرود‌های «دانش» از اصفهان، «ایران من» از گلستان، «بازی‌های محلی» از کرمان، «ایران سرافراز» از تهران، «خوشا غریاز دهکرد» از چهارمحال و بختیاری، «خاک مهرآیین» از قم و «فداکار» از هرمزگان، هفت گروه برگزیده بخش آزاد هستند.

همچنین سرود‌های «عهد و پیمان» از چهارمحال و بختیاری، «قالی بافی» از کرمان، «دنیای قشنگ» از یزد، «خلیج فارس» از هرمزگان، «مرغ آمین» از مرکزی، «آیه‌ی گیلانه» از گیلان، «ایران من» از قزوین، «جان جانان» از زنجان، «غم سیستو» از سیستان و بلوچستان، گروه‌های برگزیده بخش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌روند.

بر اساس این خبر، دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. مرحله استانی آن در ۲۹ استان کشور از ابتدای بهمن سال ۱۴۰۲ شروع و تا نیمه اسفند به طول انجامید.

در دومین دوره این رویداد هنری بیش از ۱هزار و ۱۱۱ گروه سرود در دو بخش کانونی و آزاد و حدود ۲۰هزار کودک و نوجوان حضور پیدا کردند.

بر همین اساس پس از دریافت آثار از سوی دبیرخانه مرکزی، روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ هیئت انتخاب شامل هادی ربیعی مدرس سرود، علی خواجه‌نژادیان مدیرکل کانون استان فارس، عزیزه ریحانی‌منفرد کارشناس هنری استان زنجان، مجتبی حاذق مدیر آفرینش­های ادبی و هنری و آذر مشهدی کارشناس هنری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون داوری اولیه آثار را انجام دادند.

بر اساس این خبر، به منظور اصلاح اجرا‌های پایانی برای حضور در مرحله کشوری، به گروه‌­های برگزیده مشاوره‌های تخصصی از سوی افراد صاحب‌نظر ارائه می‌شود.

مراسم پایانی دومین جشنواره ملی سرود کانون قرار است در تیر سال جاری هم‌زمان با عید سعید غدیر خم با حضور ۳۰۰ کودک و نوجوان (۱۶ گروه منتخب) به همراه مربیان همراه و سرپرست گروه برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • فراجا مظلومانه و بااقتدار در خط مقابله با بی‌حیایی‌ها ایستاده است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد