Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@22:30:01 GMT

تزریق نشاط به کالبد شهرقزوین با فضاسازی شهری

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۴۹۵۵

تزریق نشاط به کالبد شهرقزوین با فضاسازی شهری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ داریوش قاسمی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: در سال های اخیر قزوین به یکی از مقاصد گردشگری به ویژه ایام نوروز تبدیل شده بود، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس و به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری، استان و شهر قزوین از پذیرش گردشگران معذور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اما در این میان سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نسبت به نصب المان های نوروزی در سطح شهر و پیاده راه فرهنگی (سبزه میدان) اقدام کرده تا در این روزها که نگرانی ناشی از شیوع بیماری کرونا ویروس شهر را فراگرفته اندکی امید و روحیه نشاط به فضای شهر تزریق کند.
این مسئول بیان کرد: از آنجا که هرگونه تجمع در سطح شهر ممنوعیت دارد، این سازمان جشنواره های مختلفی که قرار بود برای نوروز۹۹ برگزار شود را کنسل کرده و این جشنواره ها شامل کاشی نگاره، تخم مرغ های رنگی، ویدئو مپینگ، فرهنگ و سنن و گذر کودکانه می باشد که برخی به تعویق افتاده و برخی نیز به طور کامل کنسل شده است.
این مدیر شهری به اهداف مختلف فضاسازی شهری در آستانه نوروز ۹۹ اشاره و تصریح کرد: زیباسازی شهر با هدف ایجاد روحیه نشاط میان شهروندان انجام شده و بخش اعظم این فضاسازی ها که بیشتر در سطح محلات اجرا شده به صورت دائمی بوده و صرفاً برای ایام نوروز نیست. این سازمان علی رغم ایجاد فضای شاد و زیبا در سطح شهر به عدم حضور و تجمع شهروندان در سطح شهر برای کنترل و پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در زمینه شیوع و گسترش بیماری کرونا ویروس تاکید دارد.
 قاسمی عنوان کرد: فضاسازی شهری همچنان تا بعد از ایام نوروز باقی می ماند تا شهروندان بتوانند در کمال آرامش و پس از کنترل بیماری کرونا ویروس از این فضاسازی ها بهرمند شوند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین همچنین گفت: هیچ یک از فضاسازی های صورت گرفته مبنی بر جذب و یا حضور گردشگران نخواهد بود. از گردشگران خواستاریم تا زمان بهبود وضعیت و رفع خطرات ناشی از شیوع کرونا ویروس از هرگونه سفر و ورود و خروج ب استان ها از جمله قزوین خودداری کنند.
او با اشاره به این موضوع که کارکنان شهرداری این روزها در خط مقدم مقابل کرونا ویروس قراردارند، تصریح کرد: از آنجا که تا زمان از بین رفتن این ویروس باید از هرگونه رفت و آمد غیرضروری در سطح شهر و ورود گردشگران جلوگیری به عمل آید از شهروندان خواهشمندیم که کارکنان شهرداری را با عدم حضور در سطح شهر یاری و همراهی کنند.
وی یادآور شد: شهرداری قزوین هم به همین علت بیشتر برنامه های شاد و مفرح خود از جمله جشنواره های متنوع مانند فرهنگ و سنن، تخم مرغ های رنگی، کاشی نگاره، ایجاد گذرکودکانه، ویدویومپینگ و ...را کنسل کرده تا تجمعی صورت نگیرد.
قاسمی خاطرنشان کرد: شهروندان از حضور در سطح شهر تا جای امکان بپرهیزند و از هرگونه تجمع برای جلوگیری از گسترش بیماری و حفظ سلامت خانواده ها خودداری کنند.

46

کد خبر 1363480

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین بیماری کرونا ویروس شهرداری قزوین زیباسازی شهر سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!