Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از کارگران شرکت هپکو نسبت به فروش تدریجی سهام بلوکی این شرکت از سوی سازمان خصوصی سازی واکنش نشان داده و بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از کارگران شرکت هپکو نسبت به تاراج رفتن تدریجی سهام بلوکی این شرکت واکنش نشان داده و بیانیه‌ای صادر کردند.
در این بیانیه آمده است:   در حالیکه سایه شوم ویروس منحوس کرونا در وانفسای عدم مدیریت بحران، مردم کشور عزیزمان را درگیر خود کرده است ویروس منحوس دیگری با نام ویروس بی تدبیری، خیانت، رانت، عدم تعهد، عدم شفافیت و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. در حال از بین بردن پیکره بی رمق شرکت هپکو است.

با ورود ویروس کرونا تمامی دلسوزان به صف شدند برای مهار آن، ولی متاسفانه بیش از ۱۲ سال از ورود ویروس بی کفایتی و عدم نظارت برخی مسئولین به شرکت هپکو و کارگرانش گذشته و نه تنها هیچ حرکتی در راستای از بین بردن این ویروس صورت نگرفته است بلکه به تنهایی کارگران هپکو در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس "نفوذ" هستند و متاسفانه تا کنون کلی تلفات مادی و معنوی داشته است.

اخیرا آقای صالح رئیس سازمان خصوصی سازی در مصاحبه‌ای در سایت معدن نیوز از فروش یک درصد دیگر از سهام بلوکی شرکت هپکو جهت تعادل بخشی و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت سهم و واریز آن به خزانه دولت خبر داده اند.

فارغ از این موضوع که طی شش ماه گذشته تمامی مدیران سازمان خصوصی سازی و تمامی مدیران عامل انتصابی اعزامی شان به شرکت هپکو به کمک برخی بازیگران سهم، با تولید اخبار کذب و غیر واقعی از راه اندازی تولید، و بسیج جریان رسانه‌های خودشان، در پی بهبودِ وضعیت هپکو تنها در راستای افزایش قیمت سهام و تولید واقعی، بوده اند، باید پرسید آیا راه بهتری برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت سهام نبود؟ آیا نمی‌شد با جلوگیری از اخبار کذب و با یک مصاحبه، شفاف سازی و به غیر واقعی بودن قیمت سهام اشاره کرد؟

آقایان مسئول! در سازمان خصوصی‌سازی - در شرایطی که بدهی‌های شرکت هپکو بعنوان یک صنعت مادر تخصصی، پیرو همین سیاست‌های غلط و بی تدبیرانه به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده و عملا تولیدات آن به صفر رسیده و کارگران آن بیش ا. ز. ۳ ماه مطالبات و عیدی معوق دارند - به جای تلاش برای رفع مشکلات، با بکار گماردن مدیران ناکارآمد، نجومی بگیر و بی خاصیت در هپکو و تولید همزمان برخی اخبار کذب، قیمت سهم را بالا می‌برند و سپس خودشان در راستای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت سهم، بخشی از سهام کنترلی را به فروخته و وجه آن را به خزانه دولت واریز می‌کنند!

آیا تنها راه باقی مانده برای احیای شرکت، فروش بخشی از اموال این شرکت نیمه جان و واریز آن به خزانه دولت بوده است؟

سوال مهم دیگر اینکه اصولا نجات هپکو و راه اندازی خطوط تولید، در این وضعیت بغرنج در کجای استراتژی آقایان قرار دارد؟ و اصولا برنامه‌ای برای شکوفایی هپکو دارند، ویا از انجا که هپکو را سهم دوستان خود میدانند، دولت آن را رها کرده تا هپکو بار دیگر بشود هدیه‌ای به دوستان و همفکران حزبی شان؟ هر چند که بعید می‌دانیم اصلا استراتژی وجود داشته باشد! و واقعا از این همه تدبیر، نبوغ مدیریتی، سرعت عمل در خدمتگزاری به مردم و امانتداری بیت المال انگشت حیرت به دهان برده و در عجبیم!

به نظر می‌رسد با ادامه کار چنین مسئولان اجرایی و توانمند! دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و این مرز و بوم دیگر نیازی به هزینه‌های آنچنانی برای دشمنی نخواهند داشت.
واقعا آیا اگر کارگران زخم خورده شرکت هپکو از این ویروس کرونا جان سالم به در ببریم، از این همه بی تدبیری و بعضا خیانت در حق صنایع استراتژیک کشورمان جان سالم به در خواهند برد؟

راستی آقایان نماینده مجلس! از قول‌های انتخاباتی شما مبنی بر پیگیری مشکلات هپکو چه خبر؟

راستی آقایان مسئول! از این همه مصوبه دروغین طی چند سال گذشته برای نجات شرکت هپکو و نهایتا مصوبه آذرماه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر واگذاری دو هفته‌ای هپکو به وزارت صمت و ایمیدرو چه خبر؟

کارکنان شرکت هپکو در این شرایط حساس از تمامی سازمان‌های نظارتی، قضایی و امنیتی انتظار دارند که با هدف نظارت بر تخلفات موجود در شرکت یک بار برای همیشه ورود جدی و بدون ملاحضه کنند و از اتلاف منابع این سرمایه عظیم ملی، جلوگیری بعمل آورند.

در پایان هم به رئیس سازمان خصوصی‌سازی و اعضاء هیئت عامل این سازمان یادآور می‌شود که از سرنوشت سلف خود، آقای پوری حسینی که هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد، درس بگیرند و اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.

گنه کرد در بلخ آهنگری/ به شوشتر زدند گردن مسگری

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هپکو سازمان خصوصی سازی اصل 44 قانون اساسی سازمان خصوصی سازی شرکت هپکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟

به گزارش همشهری آنلاین، جهان پس از پشت سر گذاشتن چهارمین سال همه‌گیری جهانی کروناویروس جدید عامل بیماری کووید اکنون با شیوع بی‌سابقه سویه جدید H۵N۱ آنفلوانزای پرندگان در میان گاوهای شیری در آمریکا روبرو شده که یادآور آسیب‌پذیری انسان‌ها در برابر تهدیدات ویروسی جدید است.

جرمی فارار، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) هفته گذشته گفت که خطر سرایت این سویه جدید به انسان «نگرانی بزرگی» است. آنفلوانزای پرندگان به ندرت انسان را مبتلا می کند اما میزان کشندگی بالایی دارد. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، میزان مرگ و میر ناشی از آنفلوانزای پرندگان در میان انسان‌ها از سال ۲۰۰۳ به ۵۲ درصد رسیده است.

علت نگرانی دانشمدان چیست؟

این واقعیت که ویروس آنفلوانزای پرندگان در حیوانات پستانداری مانند گاو پیدا شده است، نشان می دهد که این ویروس جهش یافته است و این وضعیت آن را یک قدم به آلوده کردن انسان نزدیکتر می کند.

ویروس آنفلوانزای پرندگان یا آنفلوانزای مرغی چند دهه است که به عنوان عامل حتمالی ایجاد همه‌گیری جهانی یا عالمگیری آینده مطرح بوده است، اما همانطور که از نام آن پیداست، تا به حال عمدتاً پرندگان را تحت تأثیر قرار داده است.

پل دیگارد، استاد ویروس شناسی و متخصص آنفلوانزا در دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند می‌گوید: «این اخبار تائیدکننده توانایی ویروس آنفلوانزا برای غافلگیر کردن ما است. ما از لحاظ تاریخی احتمال ابتلای گاوها به آنفلوانزای نوع A را بسیار پایین می‌شمردیم. وضعیت کنونی ارزیابی تهدید را تا حدی بالا می‌برد. (ویروس H۵N۱ آنفلوانزای پرندگان یک ویروس آنفلوانزای نوع A است).

شیوع سویه جدید چقدر گسترده است؟

جیمز وود، رئیس بخش دامپزشکی در دانشگاه کمبریج گفت: «من معتقدم که شیوع عفونت بسیار بیشتر از تعداد دامپروری‌های گزارش شده خواهد بود.»

وود توضیح داد که تشخیص RNA ویروسی در شیر نشان می‌دهد که این بیماری بسیار گسترده‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد است.

نتایج بررسی که پنجشنبه گذشته در آمریکا منتشر شد، نشان داد که از هر پنج نمونه شیر خرده فروشی یک نمونه حاوی قطعات ویروسی است.

آیا نوشیدن این شیر بی خطر است؟

شناسایی ذرات ویروسی در شیرهای خواروبارفروشی‌ها به این معنی نیست که نوشیدن آن خطرناک است. پاستوریزه کردن شیر ویروس آنفلونزا را از بین می‌برد و مقامات بهداشتی می‌گویند هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ذرات RNA شناسایی شده در شیر قادر به آلوده کردن کسی باشد، وجود ندارد.

سازمان‌های دولتی بهداشتی در آمریکا می‌گویند شیر عرضه شده در فروشگاه‌ها در این کشور بی‌خطر است

این سازمان‌ها همچنین می‌گویند پاستوریزاسیون «احتمالا» ویروس آنفلوانزای پرندگان را در شیر غیرفعال می کند، آنها در عین حال اذعان می‌کنند که «قبلاً هیچ مطالعه ای در مورد اثرات پاستوریزاسیون بر روی ویروس‌های آنفلوانزای فوق حاد ماکیان (مانند H۵N۱) در شیر گاو انجام نشده است.»

خطر سویه جدید برای انسان چیست؟

تا کنون، خطر برای انسان‌ها محدود بوده است، اما چیزهای زیادی در مورد این سویه نمی دانیم، زیرا بسیار جدید است.

حداقل یک مورد ابتلای انسانی به این سویه جدید ویروسی در آمریکا گزارش شده است، اما هیچ مدرکی مبنی بر انتقال انسان به انسان این ویروس که شاخص اصلی تهدید همه‌گیری جهانی است، وجود ندارد.

کارشناسان می‌گویند هیچ شاهدی وجود ندارد که این ویروس جدید از آمریکای شمالی به سایر کشورهای جهان رسیده باشد.

آیا واکسن آنفلوانزای پرندگان داریم؟

واکسن‌هایی وجود دارند که می‌توانند علیه ویروس‌های آنفلوانزای پرندگان موثر باشند، اما هنوز مشخص نیست که تاثیربخشی آنها در مقابل یک سویه خاص از این ویروس‌ها چقدر است و شرکت‌ها با چه سرعتی می‌توانند تولید آنها را افزایش دهند.

یک شرکت سازنده واکسن آنفلوانزای پرندگان می‌گوید واکسنش احتمالا می‌تواند در انسان‌ها در برابر این سویه جدید به عنوان عامل یک بیماری مشترک میان انسان و حیوان محافظت ایجاد کند.

سازمان دارویی اروپا نیز یک واکسن آنفلوانزای پاندمیک ساخت شرکت آسترازنکا را با استفاده از سویه H۵N۱ تایید کرده است.

کد خبر 847941 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم بیماری - آنفلوآنزا بیماری - آنفلوآنزای مرغی

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم