Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:35:36 GMT

وظیفه بانک‌ها برای ضدعفونی کردن خودپردازها

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۶۹۳۴

وظیفه بانک‌ها برای ضدعفونی کردن خودپردازها

وظایف بانک‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جابجایی اسکناس، دستگاه‌های خودپرداز و امور مرتبط به آن اعلام شد.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی طی اطلاعیه‌ای به بانک‌ها دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید – ۱۹ از طریق جابه‌جایی وجوه نقد اعم از اسکناس، ایران‌چک و مسکوک را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این دستورالعمل‌ مسئولان و کارکنان بانک‌ها موظف به رعایت این موارد هستند:

- واحدهای روابط عمومی بانک‌ها موظف هستند مخاطرات ناشی از مبادله وجوه نقد را در احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹، به مشتریان خود از طرق مختلف مانند اعلانات داخل شعبه، فایل‌های صوتی و تصویری و نیز بهره‌برداری از امکانات رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی، اطلاع‌رسانی کنند.

- همه ساله به مناسبت ایام نوروز و سنت استفاده از اسکناس‌ به عنوان عیدی در بین خانوارهای ایرانی، بانک‌ها اقدام به توزیع اسکناس نو در بین عموم مردم می‌کنند که با توجه به شرایط حال حاضر و یا هدف جلوگیری از انتقال عامل بیماری در تجمعات ایجاد شده برای دریافت اسکناس نو و همچنین خطر گسترش بیماری از طریق رد و بدل شدن اسکناس بین افراد خانواده، دوستان و آشنایان، توزیع اسکناس نو در روزهای پایانی سال به هر نحو در شعب و خزانه بانک‌ها ممنوع بوده و لازم است این موضوع از طریق مقتضی به عموم مردم اطلاع‌رسانی شود.

- شعب بانک‌ها می‌بایست از دریافت و پرداخت هرگونه وجه نقد اعم از اسکناس، ایران‌چک و مسکوک اجتناب کرده و چنانچه ضرورتی به دریافت وجوه از مشتریان وجود داشت با رعایت کامل اصول تاکید شده بهداشتی (مطابق با مفاد بخشنامه شماره ۹۸.۴۲۸۶۶۶ مورخ ۱۳۹۸.۱۳.۱۰ اداره نشر اسکناس و خزانه) اقدام شود. انتقال وجوه دریافتی به خزانه بانک‌ها باید با رعایت تمام جوانب احتیاطی صورت گیرد و از دو بار شمار کردن آن توسط کارکنان خزانه‌ها جدا خودداری گردد.

- کارکنان تمام بانک‌ها می‌بایست نسبت به راهنمایی و ارائه‌ ابزارهای جایگزین وجه نقد به مشتریان خود در شعب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و واحدهای ذیربط نیز مکلف هستند تمام شرایط و امکانات لازم را برای این منظور در شعب مهیا کنند.

- بانک‌ها موظف هستند تعداد مشخصی از دستگاه‌های خودپرداز خود را به صورت غیرنقد و فقط برای ارائه‌ خدمات بانکداری الکترونیک اعم از کارت به کارت، دریافت موجودی، پرداخت قبوض و ... تنظیم کنند. تعداد و محل استقرار دستگاه‌های مذکور می‌بایست به نحو مقتضی اطلاع‌رسانی شود.

- به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق تماس فرد با صفحه کلید، دریچه دریافت پول و ... مقتضی است تمام دستگاه‌های خودپرداز به ویژه آنهایی که عملیات پرداخت وجه نقد را انجام می‌دهند، توسط عوامل پول‌گذاری و نگهداری در فواصل زمانی مشخص ضدعفونی شود.

- به منظور اطمینان از ارائه مطلوب خدمات بانکداری الکترونیک، مقتضی است واحدهای انفورماتیک بانک‌ها به صورت ۲۴ ساعته و ضعیت سامانه‌های پرداخت الکترونیک خود را رصد و در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانک ها کروناویروس اسکناس خودپرداز بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 400 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 37 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 40 میلیون و 350 هزار تومان است.

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 23 میلیون و 800 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 400 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 700 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 14  میلیون و 745 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2338 دلار است.

 

 در معاملات امروز (یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 359 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 418 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 454 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 308 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 78 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 278 تومان است.

بروز رسانی: ‌یک‌شنبه 9  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

44  هزار و 359  

قیمت دلار (حواله)

41  هزار و 418

قیمت یورو (اسکناس)

47  هزار و 454

قیمت یورو (حواله)

44 هزار و 308

قیمت درهم (اسکناس)

12 هزار و 78

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 278

بروز رسانی: ‌یک‌شنبه 9  اردیبهشت 13:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  37  میلیون و 500 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

40  میلیون و 350 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

23  میلیون و 800 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

14  میلیون و 400 هزار

قیمت سکه گرمی

6 میلیون و 700 هزار

بروز رسانی: ‌یک‌شنبه 9  اردیبهشت 13:00

نوع

قیمت لحبظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

3 میلیون و 400 هزار

مثقال طلا

14 میلیون و 745 هزار

انس طلا(دلار)

2338

دیگر خبرها

  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران