Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:52:48 GMT

آغاز نخستین مرحله سم پاشی معبد آناهیتا

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۷۳۶۶

آغاز نخستین مرحله سم پاشی معبد آناهیتا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مرتضی گراوند مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا گفت : عملیات سم‌پاشی به منظور جلوگیری از رشد برخی علف‌های هرز در این بافت تاریخی صورت گرفته است.

او با بیان اینکه در محوطه وسیع ۲۵ هکتاری معبد آناهیتا هر ساله با حجم زیادی علف‌های هرز و خودرو روبه رو هستیم، گفت : اولین مرحله سمپاشی امروز آغاز شد و مرحله دوم سم پاشی نیز، برای از بین رفتن کامل گیاهان هرز در بهار ۹۹ انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گراوند با اشاره به فعالیت‌های این پایگاه در یک ماه اخیر، گفت: برنامه‌های متنوع زیادی برای برگزاری نوروز ۹۹ در محوطه تاریخی معبد آناهیتا پیش بینی شده بود که متاسفانه با شیوع کرونا ویروس در کشور این محوطه تاریخی در نوروز ۹۹ تعطیل و برنامه‌های این پایگاه لغو شد.

او افزود: این ویروس به زودی از کشور خارج شود و معبد آناهیتا همچون سال‌های گذشته شاهد سیل عظیم گردشگران باشد.

مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا گفت: حدود ۲۰ اصله درخت در سال‌های گذشته در پی خشکسالی و آفت در این منطقه خشک شده که با توجه به اینکه اکنون فصل کاشت درخت است، در هفته جاری که مصادف با هفته درختکاری بود، این درختان با نهال‌های درخت کاج جایگزین شده است.

گراوند با بیان اینکه پس از دوره اپیدمی کرونا و خروج این ویروس منحوس از کشور میزبان علاقه‌مندان خواهیم بود، گفت: از همه بازدیدکنندگان، گردشگران به ویژه اهالی شهرستان کنگاور درخواست می‌کنیم ضمن رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی در این پهنه سبز و زیبا، از روشن کردن آتش، ریختن زباله و هرگونه فعالیتی که به این محیط زیبا آسیب بزند، جدا خودداری کنند و مجموعه معبد آناهیتا را در بهسازی این فضای تاریخی و سبز یاری دهند.

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی سمپاشی علف هرز معبد آناهیتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۷۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.
 
 ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.
 
علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن‌ها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی