Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، خلیل بیکی مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهین نانو ذرات پارس واقع در پارک علم و فناوری استان یزد، در خصوص کالای تولید شده در این مجموعه گفت: محصول تولید شده  نانو اکسید روی است،  از جمله خواص ویژه نانو اکسید روی، می‌توان به پایداری شیمیایی بالا، ثابت دی الکتریک پایین، فعالیت کاتالیزوری بالا، جذب نور فروسرخ  و فرابنفش و از همه مهمتر خاصیت ضدباکتری و ضد قارچ آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شرکت قادر است این محصول را بر اساس سفارش مشتری تا اندازه ذرات زیر ۱۰۰ نانومتر و خلوص بالای ۹۹.۹۹ درصد تولید کند، نانو اکسید روی دارای خواص وکاربردهای مختلف از جمله استفاده در پارچه و البسه به عنوان یک ترکیب ضد قارچ و ضد باکتری، استفاده در صنایع لاستیک، پلاستیک‌سازی و لعاب کاشی و سرامیک، استفاده در صنایع رنگ به عنوان رنگ‌های عایق حرارتی، استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی مانند برخی از پمادها است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهین نانو ذرات پارس اظهارداشت: با توجه به کاربردهایی که این محصول دارد، می‌توان گفت که بازار هدف آن بیشتر مواردی است که به دنبال دستیابی به خاصیت آنتی باکتریال از نانو اکسید روی مانند کاغذ آنتی باکتریال، چینی بهداشتی، پوشاک، داروی دام هستند.
بیکی محصول تولید شده در این شرکت را ازنظر کیفیتی و قیمتی با نمونه‌های مشابه خارجی قابل رقابت دانست و ادامه داد: نانو اکسید روی تولید شده در این مجموعه با نمونه‌های چینی و آمریکایی موجود در بازار قابل رقابت است،  محصول ما بنابر اظهار مشتریان دارای همان کیفیت بوده و نتیجه مورد نظر مشتری را ایجاد می‌کند.

وی با یادآوری اینکه نانو اکسید روی تولید شده در شرکت متبوعش، استانداردهای لازم را دارد، گفت: از آنجا که محصول ما قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را دارد، یکی از چشم‌اندازهای این مجموعه صادرات محصول مورد بحث است،  از اینرو در حال توسعه کارها برای تولید صنعتی این محصول هستیم تا در مراحل بعدی صادرات آن را آغاز کنیم.

برچسب‌ها فناوری نانو صندوق نوآوری و شکوفایی اکسیدروی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری نانو صندوق نوآوری و شکوفایی اکسیدروی فناوری نانو صندوق نوآوری و شکوفایی اکسیدروی نانو اکسید روی تولید شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه درصد کشت بهاره نسبت به کل سطح زیر کشت ۴۱ درصد است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال میزان تولید محصولات بهاره خراسان رضوی سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

حمید حاجی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به تفکیک، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی بهاره در خراسان رضوی شامل ۲۰ هزار هکتار چغندر قند، ۲۲ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای، ۲۱ هزار هکتار پنبه، سبزی و صیفی و محصولات جالیزی ۵۰ هزار هکتار و یونجه ۳۰ هزار هکتار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تأثیر خشکسالی بر وضعیت زراعت استان عنوان کرد: میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۱۷ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است اما نسبت به میانگین طولانی‌مدت شاهد کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها هستیم، لذا این کاهش بارندگی ۲۵ درصد خسارت کاهش محصول در شرایط نرمال را به همراه دارد.

حاجی‌نژاد مهمترین مشکلات بخش زراعت را خاموشی چاه‌های کشاورزی، تداوم خشکسالی و اعلام دیرهنگام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید با توجه به وضعیت منابع آبی استان و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی به سمت روش‌های نوین آبیاری و افزایش بهره‌وری حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی کشاورزان باید از سطح موجود تولید را افزایش دهند و الگوی کشت خود را محصولات کم‌آب‌طلب با درآمد اقتصادی بالا قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار