Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا بیدهندی پیش از ظهر چهار شنبه در جمع خبرنگاران در اراک با اشاره به تصمیمات اخذ شده در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: اداره کل تأمین اجتماعی در حوزه درمان دومین تأمین کننده در سطح استان است که خدمات آن در حوزه‌های درمانی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه بیمه‌ای بر اساس هماهنگی‌های ستاد مرکزی اقدامات خوبی از قبیل بیمه بیکاری انجام شده است به طوری که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت اثر انگشت افراد در این حوزه متوقف شده‌است و بیمه شدگان نیازی به ثبت اثر انگشت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: کمیسیون‌های ماده ۹۱ به طور موقت تعلیق شده است تا از میزان مراجعات در این حوزه کاسته می‌شود.

بیدهندی عنوان کرد: در حال حاضر بازرسی در خصوص انعقاد بیمه‌های غیر اجباری مانند رانندگان و کارگران ساختمانی متوقف شده است و نیازی به بازرسی نیست.

وی افزود: معرفی بیمه شدگان به پزشک معتمد، شورا و کمیسیون متوقف شده است و باید ۵۰ درصد از غرامت دستمزد با توجه به حداقل دستمزد به حساب بیمه شدگان واریز کنند تا برای آن‌ها نیز مشکلی ایجاد نشود.

بیدهندی اظهار کرد: مجوز دفاتر درمانی که تا پایان امسال بوده است بنا به دستور وزیر تعاون و موافقت با پیشنهاد مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تمدید شده است.

وی بیان کرد: تمامی بازرسی‌های کارگاهی به جز مواردی که ضروری است، در حوزه ماده ۳۷ قانون تأمین اجتماعی متوقف شده است.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: بررسی دفاتر درمانی یا کفالت فرزندان و همسران متوفی فعلاً متوقف شده و اکنون نیازی به شعب تأمین اجتماعی برای رسیدگی ندارد و پس از گذر این بیماری انجام می‌شود.

بیدهندی افزود: کارت مهارت فنی کارگران ساختمانی تا پایان فروردین ماه ۹۹ اعتبار دارد. کارت هوشمند رانندگان به منظور تداوم بیمه نیز تا پایان فروردین ماه سال آتی از اعتبار لازم برخوردار است.

وی در خصوص ارائه خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی در این ایام گفت: همشهریان و هم استانی‌ها می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان مرکزی تاکید کرد: همکاران در تمامی شعب تأمین اجتماعی استان آماده ارائه خدمات به بیمه شدگان و کارفرمایان هستند، اما با توجه به ارائه خدماتی غیر حضوری حد الامکان از مراجعه به شعب تأمین اجتماعی پرهیز شود.

بیدهندی گفت: در خصوص جریمه‌های بیمه‌ای فعالین اقتصادی در ستاد مرکزی با قوانین و مقررات انجام می‌شود و در خصوص پرداخت حق بیمه کارگاه‌های دارای مشکلات مانند مهدکودک‌ها با همکاری ستاد تسهیل مستقر در استانداری تمهیداتی انجام می‌شود و در این راستا لیست‌ها در حال بررسی است تا خدمات لازم به آن‌ها ارائه شود.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: به افراد بیمه شده مبتلا به کرونا غرامت دستمزد پرداخت می‌شود.

کد خبر 4875887

منبع: مهر

کلیدواژه: تامین اجتماعی استان مرکزی بیمه بوشهر ایلام گرگان ستاد مقابله با کرونا شهرکرد قزوین احتکار ماسک طبی شیراز بیرجند شیوع کرونا استانداری سمنان قربانیان کرونا زاهدان کل تأمین اجتماعی استان مرکزی متوقف شده بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ بر اساس تماس‌های تلفنی بیمه شدگان با سامانه ۱۶۶۶ و پیگیری امور بیمه‌ای مشخص شده است که برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوءاستفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند.

این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.

از سوی دیگر تاکید شده است که شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6094889 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی