Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در دیدار با اعضا انجمن داروسازان استان فارس ضمن تقدیر از تلاش‌هایی که تا کنون از سوی داروخانه‌ها در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: متولیان داروخانه‌ها امروز مسئولیت خاصی بر عهده دارند و به گواه آمار انجام این مسئولیت‌ها اثر گذار بوده است هر چند با توجه به شرایط بحرانی با شرایط مطلوب فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس با اشاره به نیاز کنونی جامعه به اقلامی همچون ماسک و مواد ضد عفونی کننده، گفت: در گذشته روزانه ۲۰ هزار ماسک در استان تولید می‌شد که این تعداد توسط دانشگاه علوم پزشکی بین مراکز درمانی، کالاهای پزشکی ، داروخانه‌ها وغیره توزیع می‌شد؛ اما امروز با توجه به شیوع کرونا نیاز روزانه افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: با کنترل دو کارگاه تولید ماسک  تولید آنها تا ۳۰ هزار ماسک در روز افزایش یافت اما کمبود همچنان وجود دارد چرا که به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی تنها ۲۰ هزار ماسک نیاز روزانه مراکز درمانی استان است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه داروسازان و متولیان داروخانه های استان روزانه با تعداد زیادی از مردم مواجه هستند عنوان کرد: بی تردید توصیه ها و راهنمایی های پرسنل داروخانه ها در کنترل شیوع ویروس کرونا موثر خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه مدیریت ارشد استان راهکارهای گوناگون رفع کمبود را بررسی کرده است، از راه اندازی ۹ کارگاه جدید تولید ماسک در استان خبر داد و گفت: با پیگری صورت گرفته پس از اینکه  مشکلاتی همچون تامین فضای بهداشتی، تامین مواد اولیه و تامین سرمایه در گردش رفع  شده ،  این ۹ کارگاه فعالیت خود را در چند روز آینده شروع میکنند.

 وی خاطرنشان کرد : فعالیت کارگاه های جدید سبب افزایش تولید تا ۲۰۰ هزار ماسک در روز خواهد شد که بخشی از نیازهای موجود را تامین خواهد کرد.

 رحیمی با یادآوری اینکه  مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز در مقابله با شیوع کرونا بر پایه الکل تولید می‌شوند، اظهار کرد: در گذشته دو کارخانه الکل در جهرم و اقلید فعال بودند که تولیدات این کارخانه ها بر اساس سهمیه بندی وزارت بهداشت بین استان ها توزیع می ‌شد اما در حال حاضر با رایزنی های انجام شده توانسته ایم سهم فارس از این تولیدات را افزایش دهیم.

 

 افزایش ظرفیت تولید الکل در کارخانه‌های مذکور ، جلوگیری از خروج یک واحد تازه تاسیس تولید الکل از استان و تغییر خطوط تولید بعضی کارخانه ها به منظور تولید الکل از دیگر اقداماتی است که به گفته استاندار فارس در راستای تامین نیاز استان فارس انجام شده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در مواقع بحرانی نباید بروکراسی‌های زمان بر اداری مانع تصمیم گیری های آنی شود، گفت: علوم پزشکی و سایر دستگاه ها باید این موضوع را در صدور مجوز برای واحدهای تولیدی اقلام مورد نیاز بهداشتی در نظر داشته باشند.

 استاندار فارس ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده بخش‌های عمده نیاز استان به اقلام ضد عفونی کننده و ماسک تامین شود.

 رحیمی با اشاره به اینکه داروسازان و متولیان داروخانه‌های استان روزانه با تعداد زیادی از مردم مواجه هستند عنوان کرد: بی‌تردید توصیه ها و راهنمایی های پرسنل داروخانه ها در کنترل شیوع ویروس کرونا موثر خواهد بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان فارس الکل گردشگری ماسک افزایش ظرفیت تولید استاندار فارس داروخانه ها استان فارس هزار ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۸۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت