Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@02:59:36 GMT

بررسی بازار کار برنامه نویسی اندروید در ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۸۹۸۸

بررسی بازار کار برنامه نویسی اندروید در ایران

در دنیای امروز سیستم عامل اندروید به عنوان پیشتاز بی چون و چرای بازار جهانی شناخته شده است. نام اندروید برای بسیاری از ما یادآور گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی که امروزه در دستان اکثر افراد دیده می‌شوند، می‌باشد. اما این سیستم عامل محبوب آنچنان در تمام ابعاد زندگی بشر ریشه دوانده، که تقریباً در همه جا می‌توان ردپایی از اندروید را مشاهده نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشمندسازی خانه‌ها توسط اندروید، تلویزیون‌ها و خودروهای اندرویدی، ساعت‌ها و عینک‌های هوشمند، از جمله دستاوردهای جدید گوگل با استفاده از اندروید می‌باشد. شاید دلیل اصلی استفاده‌ی گسترده از برنامه نویسی اندروید برای ساخت تجهیزات دیجیتال، متن باز بودن آن باشد. از این رو، هر ساله شاهد استقبال بی‌نظیر برنامه‌نویسان به استفاده از اندروید و در نتیجه افزایش تقاضا برای استخدام برنامه نویس اندروید می‌باشیم. این موضوع به معنای وجود امنیت شغلی و بازار کار مطلوب برای برنامه‌نویسان اندروید در سراسر دنیا می‌باشد.

رشد اندروید در بازارهای نوظهور همچون مکزیک، ترکیه و برزیل، بدین معناست که این سلطه به این زودی‌ها افول نخواهد کرد. حال اگر بخواهیم راجع به بازار کار برنامه نویسی اندروید در ایران صحبت کنیم، باید نگاهی به تعداد کاربران گوشی‌های اندروید و ios داشته باشیم. استفاده از گوشی‌های اندروید در ایران سهم ۸۹ درصدی را به خود اختصاص داده است و ۱۱ درصد باقی‌مانده نیز کاربران گوشی‌های ios می‌باشند. بر همین اساس می‌توان آینده‌ی شغلی روشنی را برنامه‌نویسان اندروید در ایران پیش‌بینی نمود. بنابراین اگر بتوانید در این مسیر پیشرفت نمایید و ایده‌های جذابی ارائه دهید، مطمئناً به درآمد ایده‌آل و رضایت‌ بخشی در این زمینه دست خواهید یافت. حال سوالی که برای برنامه‌نویسان تازه‌کار پیش می‌آید، این است که از چطور می‌توانند از طریق برنامه‌نویسی اندروید به درآمدزایی برسند؟ در ادامه‌ی مطلب به بررسی روش‌های موجود خواهیم پرداخت.

استخدام در شرکت‌های برنامه‌نویسی

این روش یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های کسب درآمد از طریق برنامه‌نویسی اندروید می‌باشد. اگر بتوانید به عنوان یک برنامه‌نویس اندروید در وزارتخانه‌ها و یا سازمانهای دولتی و خصوصی استخدام شوید، از مزایایی همچون کار ثابت، حقوق دائم و بیمه بهره‌مند خواهید شد. میزان حقوق دریافتی برنامه‌نویسان در این روش بر حسب عوامل مختلف می‌تواند متغیر باشد. عواملی همچون شهر محل سکونت، پست سازمانی، میزان تخصص، میزان تجربه و سابقه‌ی کار در این زمینه موثر می‌باشند. برنامه‌نویسان اندرویدی که از تجارب و تخصص‌های بالاتری برخوردار باشند، نسبت به رقبا شانس بیشتری برای استخدام در مراکز معتبر دارند. اگر نگاهی به چندین آگهی استخدام برنامه نویس اندروید داشته باشید، خواهید دید که رنج پرداختی برای این افراد از ۲.۵ تا ۷ میلیون تومان متغیر می‌باشد. اما میزان حقوق برنامه‌نویسان سینیور یا ارشد به ۱۲ میلیون تومان هم خواهد رسید. همانطور که گفتیم همه چیز بستگی به تخصص برنامه‌نویسان دارد.

برنامه نویسی اندروید به روش فریلنسینگ

در این مدل که به آن فریلنسینگ (آزادکاری) می‌گویند، برنامه‌نویس بدون وابستگی به هیچگونه نهاد یا ارگانی به عنوان فریلنسر مشغول شده و پروژه دریافت می‌نماید. میزان درآمد برنامه‌نویسان اندروید در این روش بستگی به تخصص و تعداد پروژه‌های دریافتی آنها دارد. هرچقدر که تخصص شما بیشتر باشد و بتوانید نمونه‌ کارهای قوی‌تری ارائه دهید، قطعاً مشتریان بیشتری را جذب خواهید نمود. البته فریلنسرها برای انجام پروژه‌های بزرگتر می‌توانند به صورت گروهی فعالیت نمایند. در صورتی که روابط عمومی خوبی داشته باشید و بازار را به خوبی بشناسید، می‌توانید اعتماد مشتریان را به خودتان جلب نمایید و به درآمد بالاتری برسید. به جرات می‌توان گفت که میزان درآمد برای برنامه نویسی اندروید به روش فریلنسری بسیار بالاتر از مدل کارمندی خواهد بود. اما همانطور که گفته شد دستیابی به موفقیت در این روش، مستلزم تقویت مهارتهای تخصصی و همکاری با تیم‌های حرفه‌ای می‌باشد.

آموزش برنامه نویسی اندروید

امروزه بسیاری از مجتمع‌های فنی معتبر جهت برگزاری دوره‌های آموزشی برنامه ‌نویسی اندروید اقدام به استخدام افراد متخصص در این عرصه می‌نمایند. شما می‌توانید پس از کسب تجربه و تسلط کافی در یکی از این مراکز مشغول به فعالیت شوید. البته تدریس خصوصی و یا ایجاد وب‌سایت و تولید محتواهای آموزشی مرتبط با این حوزه، روش‌های دیگری برای کسب آموزش برنامه‌نویسی اندروید می‌باشند. اگر بتوانید محتواهای جذاب و مفید آموزشی در این زمینه خلق نمایید، مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد. در نتیجه به درآمد بالاتری دست خواهید یافت. از جمله مزایای آموزش دادن به دیگران این است که به مطالبی که قبلاً آموخته‌اید تسلط بیش‌تری خواهید یافت. همچنین پس از کسب سابقه‌ی طولانی از تدریس، با خطاها و باگ‌های برنامه‌های مختلف بیشتر آشنا خواهید شد و قدرت حل مسئله‌ی فوق‌العاده‌ای به دست خواهید آورد. مطمئن باشید که این امر یک امتیاز ویژه برای شما به حساب خواهد آمد.

ایده‌های ناب خود را به پول تبدیل کنید!

شاید بسیاری از شما اینگونه برداشت کنید که روش ایده‌پردازی با درآمد چندانی همراه نخواهد بود. اما واقعیت چیز دیگری است! در واقع این روش یکی از پردرآمدترین و در عین حال مشکل‌ترین روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید خواهد بود. شما می‌توانید ایده‌های جالب و خلاقانه‌ی خود را با اسپانسرها در میان بگذارید و یا اینکه خودتان به دنبال راهی برای فروش آنها باشید. اگر می‌خواهید از این راه به فروش‌های چند میلیاردی دست یابید، باید اصول بازار را به خوبی بشناسید. برای پیشبرد اهداف خودتان می‌توانید از فعالان حوزه‌ی مارکتینگ کمک بگیرید. فراموش نکنید که حتی اگر شما بهترین اپلیکیشن دنیا را بسازید اما نتوانید به خوبی آن را ارائه نمایید، نمی‌توانید به نتایج قابل قبولی دست یابید. بنابراین برای رسیدن به موفقیت بهتر است ذهن خود را به پرورش ایده‌های خلاقانه عادت دهید. همچنین اصول لازم برای تبدیل ایده به درآمد را یاد بگیرید.

تفاوتی ندارد که کدام یک از مدل‌های گفته شده را برای کسب درآمد از طریق برنامه‌نویسی اندروید انتخاب می‌کنید. آنچه که موجب کامیابی شما در هر کدام از این روش‌ها خواهد شد، توسعه‌ی مهارتهای فردی، تخصصی و تلاش برای یادگیری مداوم می‌باشد. پیشنهاد ما به شما این است که برای پیشرفت بیشتر در این زمینه و در نهایت تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس ارشد اندروید، زبان انگلیسی خود را تقویت نمایید. چرا که اکثر مقالات روز و معتبر دنیا به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند. همچنین شرکت در دوره‌های تخصصی، سمینارها، رویدادها و حتی مسابقات برنامه‌نویسی برای حرکت رو به جلو را فراموش نکنید.

منبع: الف

کلیدواژه: برنامه نویسان اندروید برنامه نویسی اندروید اندروید در ایران برنامه نویس روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد مهاجری به مهدی نصیری: آخر شما را با شاهزاده چکار؟ /یک موی گندیده تاجزاده به همه هیکل شاهزاده کثیف شرف دارد /از این راه برگردید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقای نصیری عزیز سلام!

به خودتان هم گفته ام که شما را به ویژگی های مثبتی چون راستگویی، اندیشه ورزی، حسن خلق و دیانت می‌شناسم. و اگر اینها نبود، چه نیاز که همین چندسطر را هم بنویسم.

در این یکی دو روز مطالبی گفته‌اید که برخی از آنها تکرار گذشته است. با خیلی از نقدهای شما همراهم و البته در مواردی ضمن قبول اصل انتقاد، زبان و لحنی را که بهره می گیرید نه تنها موثر و سودمند نمی دانم که گاه نتیجه عکس می دهد.

دیروز عبارتی بکار بردید که مضمون آن، تجمیع همه مخالفان - و به زعم شما براندازان- است و از کلید واژه "تاجزاده و شاهزاده" سخن گفتید. خیلی ها قند توی دلشان آب شد که مهدی نصیری، رفت به همانجایی که می خواستیم یعنی "آخر خط". هم مدعیان افراطی انقلابیگری خوششان آمد و هم اپوزیسیون خارج از کشور.

من، اما دلم گرفت . آخر، مهدی نصیری را با شاهزاده چکار؟ آنچه امروز از شاهزاده بروز و ظهور دارد واقعا چیزی جز تعفن سیاسی و فرهنگی و اخلاقی است؟ آنها کجای سیاست ایستاده اند و کدام جایگاه را در بین ایرانیان دارند؟ و تا حالا برای ایران چه کرده‌اند؟ در کدام غصه پشت مردم ما بوده اند؟ و...

بدتر اینکه چه شده که شاهزاده را همسنگ تاج زاده و دیگران می دانید؟ صنمی با مصطفی تاجزاده ندارم، اما یک موی گندیده تاجزاده به همه هیکل شاهزاده کثیفی که وطن فروشی کمترین جرمش است و همه حامیانش شرف دارد. با برخوردهایی که با برخی چهره های سیاسی منتقد و حتی مخالف در داخل ایران شده بشدت مخالفم ، اما اینها چه دخلی دارند به آن شاهزاده بدنام بدکار؟

بعید می دانم شما این قماش آدم ها را نشناسید اما اگر نشناخته اید، امیدوارم در مدتی که در کانادا به سر می‌برید آنها را محک بزنید. بروید در جمع براندازان سلطنت طلب یا بازماندگان گروهک های تروریستی و ببینید با شما چه رفتاری خواهند داشت؟ تصورتان این است که شما را روی سرشان می‌گذارند و حلوا حلوا می‌کنند؟ یقین کنید بهترین حرفی که به شما خواهند زد این است که نفوذی جمهوی اسلامی هستید.

آقای نصیری عزیز! براندازی راه سنگلاخی است که خون بیگناهان فراوانی را در خود فرو می‌برد. اصلا راه نیست،بیراهه است و در پس آن هیچ چیز اصلاح نمی شود. اما با این همه اگر می خواهید برانداز! هم باشید، خودتان این کار را بکنید. چرا قاطی سلطنت طلبان و شاهزاده می‌شوید؟ و ننگ همگروهی بودن با آنها را بر خود هموار می‌کنید؟

ایران مال همه ماست و اگر چه امروز دولت و مجلس و برخی دستگاه هایش پراشتباه اند، به خود ما مربوط است و هیچ ربطی به شاهزاده ندارد. رژیمی که همین شاهزاده متعلق به اوست، خیلی علیه‌السلام بود؟ و فکر می کنید اگر همین الان قدرت دستشان باشد به مخافلانشان رحم می‌کنند؟ اساسا آنها چه دلبستگی به این آب و خاک دارند که بخواهند برایش از خود بگذرند؟

برگردید آقای نصیری! منظورم برگشتن به تهران و قم نیست. این حق شماست که هرجای عالم می خواهید زندگی کنید. عده‌ای خوشحال می‌شوند که شما در مغرب زمین بمانید و به قول آنها تمام شوید. گروهی می‌گویند شما پلهای پشت سرتان را خراب کرده اید و برنمی‌گردید. من، اما پیش بینی ام این نیست.‌

با این حال در اینجا حرفم بر سر آمدن یا نیامدن به ایران نیست. می‌خواهم بگویم از این راه برگردید و قبول کنید که اصلاح کشور باید توسط همین ایرانی‌هایی که روی نقشه ایران زندگی می کنند صورت گیرد. می‌دانم کسانی و جریاناتی هستند که نفس کشیدن در عالم سیاست را سخت کرده‌اند؛ پای‌شان را روی گلوی معیشت مردم گذاشته‌اند؛ امید جوانها را به یاس تبدیل کرده‌اند و هزارتا چیز دیگر. اما راه مبارزه با اینها، همراه شدن با شاهزاده نیست. بسیاری از کسانی که در سالهای اخیر هزینه‌های بسیار سنگین تر از شما داده اند، راه شما را نمی پسندند.

آقامهدی عزیز! می دانم که می‌دانید برادرانه دوستتان دارم. دلسوزیتان برای مملکت را هم دوست دارم. به همین دلیل اصلا نمی‌خواهم که نباشید. قلم شما و فکر شما نیاز امروز این آب و خاک است. نقدهای شما آرام بخش دل خیلی‌هاست. هرچه دل تنگتان می‌خواهد بگویید اما برادر عزیزم، شاهزاده را نشویید!

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901366

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • اتریوم و کاردانو چه تفاوتی دارند؟
  • از این 5 ویدئو، لذت می برید و بیش از 5 چیز یاد خواهید گرفت؛ قول می دهیم (فیلم)
  • از این 5 ویدئو، بیش از 5 چیز یاد خواهید گرفت؛ قول می دهیم (فیلم)
  • محمد مهاجری به مهدی نصیری: آخر شما را با شاهزاده چکار؟ /یک موی گندیده تاجزاده به همه هیکل شاهزاده کثیف شرف دارد /از این راه برگردید
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد