Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی جزیره کیش؛ دستگیر شدگان تاکنون به ۴۱ فقره سرقت از مشاعات منازل مسکونی اعتراف کرده اند. 

به گفته سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی ویژه کیش، در مراحل تحقیقات اولیه، مشخص شد که سارقان اقلامی چون دوچرخه، پمپ آب، کپسول گاز و لوازم کولرگازی را که بدون رعایت اصول ایمنی در مشاعات واحدهای مسکونی قرار گرفته است سرقت و به فروش می رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ جمالی تأکید کرد: با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و تکمیل تحقیقات تخصصی، ۶نفر در قالب  ۲باند حرفه ای ۳نفره و یک مالخر با هماهنگی و حمایت مرجع قضائی دستگیر شدند.
سرهنگ جمالی افزود: در انجام بازجویی های پلیس و با توجه به اسناد و مدارکی که در روند تحقیقات پلیس به دست آمد، اعضای این باندها به سرقت از مشاعات ساختمان ها اعتراف کردند.
رئیس پلیس کیش با بیان اینکه اعضای این باند با صدور قرار مناسب تحویل زندان شدند، گفت: نوع مبلمان شهری جزیره، بی توجهی به توصیه ها و هشدارهای مکرر پلیس و عدم استفاده از وسایل ایمنی مناسب در پیشگیری از سرقت، مهم ترین زمینه بسترساز وقوع این گونه سرقتها است.
فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از تمامی شهروندان درخواست کرد که در صورت رویت هر گونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

گرچه تلاشهای مضاعف و شبانه روزی نیروی انتطامی قابل توجه و تقدیر است اما واقعیت این است که جزیره گردشگری کیش با توجه به ترکیبات جمعیتی و روند مهاجر پذیری، نسبت سالهای گذشته تغییر کرده و این روند در بخش انتظامی نیازمند به روز رسانی تجهیزات، افزایش نیروی انسانی و آگاهی بخشی جامعه برای حفظ  نظم است.   

 بی تردید روند امور اعم نیروی انسانی، آموزش و تجهیزات در همه حوزه ها از جمله حوزه های اقتصادی، اجتماعی و انتظامی بطور مداوم، تحت تاثیر متغییرهای جدید جمعیتی و اقتصادی از وضعیتی به وضعیت دیگر در حال تغییر است، لذا بررسی و تجزیه تحلیل مداوم شرایط اجتماعی و اقتصادی برای و نظم پذیری تمامی جوامع بویژه جوامع مهاجر پذیر از اولویت و اهمیت خاص برخوردار است.

  جمعیت جزیره کیش به عنوان یکی از نقاط مهاجر پذیر کشور، طی یک دهه اخیر با رشد ۳۸ درصدی  روبه افزایش گذاشته و از ۲۰ هزار نفر در سال ۱۳۸۶ هم اکنون به حدود ۴۰ هزار نفر رسیده بنابر می توان گفت که این جزیره به لحاظ جادبه های اقتصادی در کنار جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان،  شاهد هجوم بی امان جمعیت جویایی کار است و همگام با این تغییرات نیازمند تقویت بخشهای خدماتی و انتظامی و استفاده از تجهیرات پایشهای تصویری محیط شهری است.

 در این زمینه فرمانده انتظامی ویژه کیش معتقد است:  این جزیره کیش نیاز اساسی به سامانه پایش تصویری دارد و این امر مهم با حمایت های سازمان منطقه آزاد محقق می شود. 

سرهنگ " علی اصغر جمالی " با اشاره به اینکه هدف تمامی تغییرات و استفاده از فناوری ها برای ارتقاء امنیت اجتماعی و احساس امنیت در جامعه است،گفت: امنیت مهمترین زیرساخت توسعه هر کشور است که پلیس نیز در این ماموریت، ارتقاء دانش پلیسی و هوشمند سازی را به عنوان مهمترین راهبرد انتخاب کرده است .

فرمانده پلیس کیش ادامه داد: تلاش همیشگی و شبانه‌روزی مجموعه انتظامی و دریابانی کیش با سرعت عمل و توجه به قانون در انجام وظایف، سبب شده است که امروزه شاهد امنیت مطلوبی در این جزیره باشیم.

وی با تقدیر از حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در نصب دستگاه ایکس ری که سال گذشته در ورودی جزیره نصب شده است ، افزود: نصب این دستگاه پیشرفته و هوشمند پلیس را در پیشگیری از ورود مواد مخدر به جزیره کمک ویژه ای کرد و برای حفظ امنیت پایدار، امروز جزیره کیش نیازمند هوشمندسازی پلیس بویژه سامانه پایش تصویری است که حمایت های جهادی سازمان منطقه آزاد را می طلبد.

سرهنگ جمالی بیان داشت:  با مجهز شدن پلیس کیش به سامانه های پایش تصویری معابر می توان افراد مخل امنیت را از ابتدای مبادی ورودی به جزیره شناسایی و از وقوع هر حادثه ای پیشگیری کرد.

 از طرفی گفته می شود زیر ساختهای لازم برای پایش تصویری نقاط مختلف جزیره کیش و جود دارد و اجرای این طرح علاوه بر تضمین نظم پایدار در این جزیره از صرف هزینه های سنگین شهروندان برای پایش تصویری و فضاها و ملکهای شخصی جلوگیری می کند.  

برچسب‌ها کیش جزیره کیش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش جزیره کیش کیش جزیره کیش پایش تصویری جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵ سارق در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ سرهنگ "نجم الدین سهرابی" گفت: در راستای اجرای طرح‌های مبارزه با سارقان، ماموران کلانتر‌های ۱۱، ۱۲، ۱۴ و پلیس آگاهی موفق شدند ۵ سارق را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کنند.
متهمان در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به ۲۰ فقره انواع سرقت از قبیل سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، سرقت سیم برق و سرقت مشاعات ساختمان در سطح شهرستان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی خرمشهر افزود: سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • دستگیری سارق کالا و احشام در یاسوج
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود