Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسام‌الدین یوسفی مسوول کمیته روابط عمومی ستاد مقابله با کرونا منطقه آزاد چابهار گفت: ممنوعیت برپایی کمپ مسافری و چادر در سطح منطقه، لغو تمامی رویدادهای فرهنگی، جشنواره‌ها، اجتماعات و کنسرت‌ها، تعطیلی بازارها و مراکز تجاری منطقه آزاد چابهار، چهار مصوبه نشست ستاد مدیریت بحران این منطقه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسام‌الدین یوسفی اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران مشاور و پشتیبان پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ (کرونا) در سازمان منطقه آزاد چابهار به منظور جلوگیری از گسترش بیماری و انجام حمایت‌های درمانی و روانی در منطقه چابهار تشکیل و فعال شده است.

او  برنامه‌های عملیاتی این ستاد را اعمال سیاست‌های کاهش تردد شهری، پیشگیری از گسترش بیماری، واسط درمانی، فرهنگ‌سازی اجتماعی و تهیه و توزیع اقلام بهداشتی ذکر کرد.

مدیر روابط عمومی منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در جلسات ستاد مدیریت بحران این منطقه آزاد بر اقدامات پیشگیرانه و استمرار آنها تا شکست این ویروس و عادی شدن شرایط فعلی تأکید شده است و روزانه اماکن، بازارها و خیابان ها، معابر عمومی پیکره مسکونی، روستای تیس، فضای پارک ها و سطح معابر منطقه، پمپ بنزین، بهداری و داروخانه روستای تیس به منظور مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا توسط نیروهای زحمتکش واحد آتشنشانی و خدمات ایمنی سازمان منطقه آزاد چابهار ضدعفونی و گندزدایی می شود.

او گفت: در این نشستها هفت مصوبه به تصویب این ستاد رسیده که از مهم‌ترین آن‌ها مه پاشی پیکره مسکونی، تجاری، اداری و سایر اماکن برحسب نیاز هر هشت ساعت یک‌بار به مدت سه روز، اطلاع‌رسانی به شهروندان محدوده منطقه آزاد چابهار توسط خودروهای آتش‌نشانی، حراست، مساجد و کانون فرهنگی با استفاده از بلندگوهای ثابت و سیار درخصوص خارج نشدن از منزل به‌جز در موارد ضروری و اعلام شماره تماس، مشاوره به سؤالات شهروندان محدوده منطقه آزاد در زمینه بیماری کرونا هستند.

مسوول کمیته روابط عمومی ستاد مقابله با کرونا منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: شماره تلفن ۰۵۴۳۵۳۱۲۲۴۴ ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد چابهار به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی است.

او گفت: خط تولید ماسک با همکاری سازمان منطقه آزاد چابهار و موسسه مردم‌نهاد طلوع بی‌نشان‌ها آغاز شده و تولیدات در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

یوسفی افزود: ضد عفونی و گندزدایی جایگاه های عرضه سوخت سطح شهر به منظور مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا توسط نیروهای زحمتکش واحد آتشنشانی و خدمات ایمنی سازمان منطقه آزاد چابهار در حال انجام است و تا عادی شدن شرایط ادامه دارد.

انتهای پیام/ع 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس منطقه آزاد سازمان منطقه آزاد چابهار ستاد مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان خبر داد. - اخبار استانها -

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از شیراز، اظهار داشت: بارندگی شب گذشته علاوه بر اینکه رحمت به مردم فارس عنایت کرد اما به دلیل حجم زیاد بارش‌ها برخی از راه های روستایی در شهرستان نورآباد ممسنی را تحت تاثیر قرار داد و سازمان راهداری و فرمانداری شهرستان در تلاش برای ترمیم این راه‌ها هستند.

وی همچنین از خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: برخی از مزارع خوشه‌های گندم و محصولات دیگر نیز دچار خسارت شدند و برخی از اراضی کشاورزی هم به دلیل حجم و شدت بارش‌ها دچار فرشایش و آسیب شدند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از کشاورزان خواست تا برای خسارت خود به سازمان جهاد کشاورزی و ستاد مدیریت بحران استان مراجعه کنند تا در صورت تخصیص اعتبار خسارت‌ها پرداخت شود.

غلامی بیش‌ترین میزان بارش‌ها را در شهرستان‌های اردکان سپیدان با 560 میلی‌متر، نوآباد ممسنی با 525 میلی‌متر و در نهایت شهرستان فیروزآباد با 428 میلی‌متر اعلام کر و گفت: این توده هوا امروز عصر از استان خارج و شهرهای جنوبی را در برخواهد گرفت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس در ادامه بیان کرد: بارندگی‌های اخیر برای سال زراعی جاری یک عیدی خوبی بود و امیداواریم مسئولان برای امسال برنامه‌ریزی کنند تا این بارش‌ها را با انجام کارهای آبخیزداری از جمله ایجاد بندهای سنگی و ملاتی، بانکت بندی و کاشت گونه‌های گیاهی کم آب‌بر نگذاریم این حجم آب از استان خارج شود.

غلامی تصریح کرد: خوشبختانه رعد وبرق دیشب تلفات جانی را در برنداشته اما عشایران شهرستان ممسنی برنامه زمانبندی کوچ را رعایت نکردند و دچار مشکل شدند و هلال احمر استان در حال امدادرسانی به آن‌هاست.

وی اعلام کرد: در حال حاضر تمامی جاده‌های فارس باز و تردد روان است و آبگرفتگی معابر را در سطح شهر شیراز گزارش نشده است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است