Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:51:57 GMT

توزیع ۳۵ تُن ژل ضدعفونی کننده در کاشان

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۲۴۰۴

ایسنا/اصفهان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان از فعالیت ۷ کارخانه تولید مواد ضدعفونی در کاشان خبر داد و گفت: ۳۵ تُن ژل ضدعفونی کننده در کاشان توزیع شده است.

محسن تقی‌زاده چهارشنبه شب (بیست و یکم اسفند) در برنامه زنده «هر خانه، یک پایگاه سلامت» از شبکه اصفهان اظهار کرد: با گسترش ویروس کرونا، تقاضا از معاونت غذا و دارو افزایش یافت، زیرا شیوع سریع این بیماری پروتکل درمانی در بیمارستان ها را تغییر داد و تجهیزات و داروهای جدیدی را در لیست مواد مورد نیاز قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گسترش سریع این بیماری سبب شد تا روزهای اولیه درگیر تامین نیازهای اساسی به ویژه برای بیمارستان ها به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا باشیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: برای تامین این میزان تجهیزات و وسایل حفاظت شخصی برنامه ای از پیش نداشتیم. تامین این نیازها به روش های مختلف آغاز شد و نهایتاً پس از گذشت یک هفته به شرایط نسبتاً ثابت رسیدیم.

تقی پور با بیان اینکه هفته دوم با افزایش میزان مراجعات و گسترش بیماری رو به رو بودیم، خاطرنشان کرد: با حمایت های خیران و اقشار مختلف شهرستان های کاشان و آران و بیدگل حداقل نیازهای حفاظت شخصی برای کادر درمان تامین شده است.

وی در خصوص وضعیت فعلی تامین تجهیزات بهداشتی در شهرستان های کاشان و آران بیدگل با بیان اینکه "ماسک ها را به عنوان اولویت اول حفاظت نمی دانیم" تصریح کرد: ماسک تنها برای بیمارانی که مبتلا به کرونا هستند یا افرادی که در مکان های پرتردد رفت و آمد می‌کنند، نیاز است. سطح اول تامین تجهیزات بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند که در این زمینه موفق بوده ایم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان سطح دوم تامین تجهیزات را مربوط به مردم و جامعه دانست و گفت: در ابتدا سیاست وزارت بهداشت این بود که توسط هیئت امنای ارزی ماسک های تولید شده را برای سطوح اول درمان اختصاص دهد. همین امر سبب شد تا در توزیع اولیه در سطح عموم کم شود اما برای بیمارستان ها و مراکز درمانی در اولویت قرار گرفت.

تقی پور ادامه داد: پس از این که نیاز اولیه برای این مراکز تقریباً تامین شد، توزیع در سطح شهر و داروخانه‌ها را آغاز کردیم. در مراکز بهداشتی سطح شهر، کارخانجات، رانندگان تاکسی، اصناف و مغازه هایی که با مواد غذایی در ارتباط هستند توسط اتحادیه و صنف ها، ماسک توزیع شد.

هیچ داروخانه‌ای در کاشان بدون ژل و شوینده های بهداشتی نیست

وی افزود: زمانی که شیوع ویروس کرونا اعلام شد مواد ضدعفونی کننده در داروخانه ها موجود نبود و طبق دستور سازمان غذا و دارو به ۷ کارخانه مواد بهداشتی منطقه با پتانسیل تولید مواد ضدعفونی کننده مجوز تولید این مواد داده شد و محصول ۴ عدد از این کارخانه ها وارد بازار شده و مابقی نیز وارد خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در کاشان گفت: بیش از ۳۵ تن ژل ضدعفونی کننده توسط کارخانه های منطقه کاشان در داروخانه های کاشان و آران و بیدگل توزیع شده است. ۷۰تن شوینده در سطوح ۲۰،۱۰ ،۵و۱ لیتری برای مراکز شهری مانند شهرداری ها، دادگستری و... عرضه شده است و می توان با اطمینان اعلام کرد هیچ داروخانه‌ای در کاشان بدون ژل و شوینده های بهداشتی وجود ندارد.

وی با اشاره به شایعه های پیرامون محلول های اتانول و متانول تاکید کرد: افرادی از متانول مورد استفاده در صنعت برای احتراق و شستشو با تکنیک هایی رنگ قرمز را به مواد بی رنگ تبدیل کرده و وارد بازار کرده اند. با پیگیری های صورت گرفته برخی افراد دستگیر و تعدادی از کارخانه ها خارج از منطقه کاشان به دستور دادستانی پلمب شده اند و مقداری از متانول های موجود در بازار نیز جمع آوری شده است.

تقی پور از مردم خواست تا ضدعفونی کننده هایی با پایه الکل را که حتماً پروانه ساخت داشته باشد از مراکز و داروخانه های معتبر خریداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس ضدعفونی کننده بیمارستان ها داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد

سرهنگ حسین ترکیان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت ۱۹ دستگاه لپ تاپ از یک واحد صنفی در شهرستان کاشان، دستگیری عامل این سرقت دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: کارآگاهان پلیس پس از حضور در محل وقوع سرقت و انجام اقدامات تخصصی ویژه، در نهایت هویت عامل این سرقت را شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با انجام اقدامات میدانی توسط کارآگاهان سرانجام مخفیگاه سارق شناسایی و طی عملیات ضربتی متهم دستگیر و در بازرسی از محل حضور وی ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه کشف شد.

وی خاطر نشان کرد: سارق در تحقیقات پلیس به سرقت ۱۹ دستگاه لپ تاپ از مغازه ای در شهرستان کاشان اقرار که با تکمیل شدن تحقیقات متهم برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

کد خبر 6093287

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه