Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله شیخ عیسی قاسم با توجه به شیوع بیماری کرونا در بحرین بیانیه‌ای بدین شرح صادر کرد:

(همانگونه که مطلعید) حضرات علما و فضلای وطن عزیزمان بحرین به شهروندان توصیه نموده‌اند تا بنا بر وظیفه شرعی در خصوص (جلوگیری) از شیوع بیماری کرونا در بین افراد و تجمعات احتیاط کرده و مراقبت به عمل آوردند و در این راستا از مؤمنان خواسته‌اند تا تمامی فعالیت‌های دینی و اجتماعی را متوقف نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بیانیه صادره از سوی سه عالم بزرگ بحرین زمان مشخصی را برای این امر معین شده بود (به مدت دو هفته)، چرا که امید آن می‌رفت این بیماری از بین برود. اما هم اکنون (شاهدیم) خطر رو به افزایش است و یا کاهشی نیافته است، بنابراین توقف فعالیت‌های مذکور تا زمان رفع خطر برای حفظ جان افراد باید ادامه یابد، جایز نیست که جان افراد -جز در مواردی منطبق با امر و اجازه واضح شرعی- بذل و قربانی گردند.

نظر مؤمنان را به این نکته جلب می‌نمائیم که همان خطری که باعث منع تجمع در حسینیه‌ها است، در همان حد و قوت در خصوص تجمع در مساجد و هر مکان تجمع دیگر -چه تجمعات بانوان، چه تجمعات مردانه، چه خانوادگی و چه عمومی- که باعث انتقال بیماری گردد وجود و مصداقیت دارد.

همانگونه که علما تأکید کرده‌اند، باید به هر آنچه که طبق توصیه متخصصان امر باعث منع انتشار این بیماری می‌گردد عمل شود. همچنین پیروی از توصیه‌های پزشکی (سلامت) صادره از سوی طرف‌های متخصص و مطلع که مورد وثوق و اعتماد در زمینه خود بیماری اند ضروری است.

همچنین بر همه موارد مذکور باید توسل به درگاه الهی را افزود، تضرع در درگاه خداوند را افزایش داد و دعاهای نقل شده از اهل بیت ع در خصوص این شرایط و وضعیت‌ها را قرائت نمود.

خداوندا بندگانت در اختیار و تحت اراده تو هستند، از تو می‌خواهیم که بر ما رأفت نمایی و با ما بر اساس عفو و گذشتت رفتار نمایی و نه بر اساس عدالتت (عدالتی که استحقاق اعمال ما است و نه عفو تو).

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اهل بیت بحرین الله بیماری بیانیه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۲۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • شیخ نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • نعیم قاسم: جنگ ممکن است برای همیشه بازگشت شهرک‌نشینان را پایان دهد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم