Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرآنلاین از قم ؛ بهرام سرمست گفت :  نظارت بر تولید اقلام بهداشتی از سوی وزارت صمت و نیروی انتظامی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: باید با محتکران ماسک و اقلام بهداشتی با شدت برخورد شود.

استاندار قم بیان کرد: در مورد مواد و محصولات تولیدی برخی استان‌ها جزیره‌ای عمل می‌کردند، از استانداران مختلف این انتظار را داشته و داریم که  سیاست جزیره‌ای را به حداقل رسانده و یکپارچه تصمیم‌گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد باز بودن دادگاه‌ها و دادسراها گفت: هم سلامت مراجعین و هم خود کارکنان مهم است تا جایی که بنده اختیار داشته و دارم برای تدبیر استان استفاده کرده و می‌کنم و آن را مبنای تصمیم‌گیری قرار می‌دهم.

سرمست در مورد لغو تعطیلی شنبه و بازگشت ادارات به روال عادی ابراز کرد: مرجع تخصصی و کارشناسی استان در زمینه بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی است. حتی اگر زیرساخت‌های لازم برای مقابله با بیماری کرونا در استان وجود داشته باشد اما مردم همکاری لازم را نکنند نمی‌توان این بحران را مدیریت کرد.

استاندار قم ادامه داد: کاهش ساعت ادارات خیلی مؤثر بود اما با انباشت مردم روبه‌رو شدیم و این مسئله مشکلاتی برای کارمندان ایجاد کرد در واقع عملاً افزایش مراجعات را داشتیم، تعطیل کردن ادارات به این معنی است که افراد در خانه بمانند نه اینکه به خارج استان بروند.

سرمست در پاسخ به سؤالی پیرامون مشکلات اقتصادی مردم در این شرایط و به راه افتادن موج بد اقتصادی گفت: وقتی ادارات تعطیل می‌شود کارگران اعتراض کرده و می‌گویند چرا کارخانه‌ها تعطیل نمی‌شود، با کارفرمایان و صاحبان کار صحبت کرده‌ایم که با لحاظ امنیت تولید و اقتصادی حقوق کارگران را در نظر بگیرند و به حل بحران کمک کنند.

وی با تأکید بر مهم بودن سلامت مردم گفت: خدمت به مردم و سلامت آن‌ها توفیق بزرگی است که خداوند به ما مسئولان عطا کرده که باید قدردان آن بوده و خدا را شکر گذار باشیم.

استاندار قم با تأکید بر کمک گرفتن از مردم برای حل مشکل و بحران کرونا بیان کرد: مدیران می‌توانند از ظرفیت دورکاری و رایانه‌ای استفاده کنند که انجام این مهم بستگی به عملکرد خود دستگاه اجرایی و خلاقیت آن اداره دارد.

سرمست با تأکید بر لزوم شفافیت و ارائه آمار و اطلاعات دقیق از سوی رسانه‌ها گفت: نظام آماری ما متمرکز بوده و آمار فوتی‌ها را فقط وزارت بهداشت اعلام می‌کند، یکی از مبانی اختلاف آماری به این مسئله برمی‌گردد اشخاصی که به‌عنوان آنفلوانزا بستری می‌شود به‌عنوان کرونایی در میان افکار عمومی مطرح می‌شوند در حالی‌ که برخی از این افراد بعد از فوتشان مشخص‌شده که کرونایی نبوده‌اند.

وی ادامه داد: اگر رسانه‌ها آمار دقیق داشته باشند و شفاف ارائه شود، موجب افزایش اعتماد عمومی به رسانه‌های داخلی می‌شود، بنابراین باید با ارائه آمار شفاف اقدام به اعتمادآفرینی در میان مردم کنیم.

استاندار قم با اشاره به هجمه‌هایی که چند وقت اخیر به استان قم شده است گفت: تمام اقداماتی که تاکنون در این برهه حساس انجام‌شده در راستای منافع استان و کشور بوده است.

وی افزود: برای حل این بحران نیازمند عزم ملی بوده و نباید وارد این بحث شویم که مقصر چه کسی است؟ باید همه توان خود را بسیج کنیم تا بر این بیماری فائق آییم.

46

کد خبر 1363798

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه برنامه‌های هفته سلامت با مشارکت مردم در حال اجراست، گفت: تقویت خدمات بهداشتی با مشارکت بخش خصوصی در حاشیه شهر‌ها، اجرابی برنامه سلامت با رویکرد کارآفرینی، خود مراقبتی با محوریت ارتقای سطح زندگی سالم در جامعه، ارتقای نظام مدیریت بیماری بویژه کنترل بیماری‌ها نوپدید و بازپدید، و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی بهداشتی در ارائه خدمات بهداشتی از جمله راهبرد‌های برنامه‌های هفته سلامت است.
دکتر واعِظ افزود: ارتقای سلامت و حوزه بهداشتی در سطح منطقه بویژه در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و توسعه سلامت در خانواده از دیگر راهبرد‌ها و برنامه‌های هفته سلامت است که با مشارکت مردم انجام می‌شود.
یکم تا هفتم اردیبهشت بعنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم