Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@14:07:56 GMT

کمک های پزشکی تازه چین به ایران برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۴۷۳۲

کمک های پزشکی تازه چین به ایران برای مقابله با کرونا

صلیب سرخ چین در روز پنج شنبه از کمک‌های تازه به ایران برای مقابله با ویروس کرونا خبر داده است. در همین راستا پنج متخصص داوطلب جدید وارد ایران خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، ژو شیائوهانگ رهبر این گروه داوطلب کمبود ماسک برای استفاده مردم و کادر بیمارستان‌ها در ایران و قیمت فزاینده آنها را یک مشکل جدی توصیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چن ژو رئیس صلیب سرخ چین در واکنش خواستار ارسال فهرستی از اقلام ضروری مورد نیاز ایران برای مقابله با کرونا از طریق سفارت چین در تهران شده است.

به گفته وی امروز پنج شنبه یک پرواز باری از شانگهای به تهران خواهد رفت تا تجهیزات پزشکی و کیت های تست کرونا به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار را به ایران منتقل کند. در حال حاضر تست کرونا در ۲۵ موسسه در تهران انجام می‌شود که در مقایسه با سه موسسه در نه روز قبل افزایش چشمگیری نشان می دهد. با این حال هنوز کمبودهایی در این زمینه وجود دارد.

 

بررسی های متخصصان چینی نشان می دهد آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران در روزهای اخیر کاهش یافته و ایران باید از پلاسمای بیماران بهبود یافته برای درمان افرادی که در شرایط وخیم هستند، استفاده کند. چن اظهار امیدواری کرده با توجه به روحیه حماسی و فداکارانه مردم ایران آنها در زمینه اهدای پلاسمای خود به دیگر بیماران همکاری کنند.

چین برخی تجهیزات طب سنتی خود را نیز به ایران فرستاده و امیدوار است استفاده ترکیبی از این اقلام با داروهای گیاهی طب سنتی در ایران نیز به درمان کرونا کمک کند.

به گفته جائو فو مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در چین، این کشور علاوه بر تلاش برای ارسال کیت های تست کرونا، استراتژی های کنترل بیماری کرونا را به فارسی ترجمه کرده و در حال انتشار مقالات دیگری در مورد کنترل این ویروس و ترجمه خلاصه آنها به فارسی است. همچنین ویدئو کنفرانس هایی با مشارکت نیروهای داوطلب چینی و پزشکان ایرانی برگزار شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین ایران پزشکی صلیب سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند

پیکرهای مطهر شهدای گمنام و تازه شناسایی‌شده دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در تهران و برخی شهرها تشییع شدند.

به گزارش مشرق، پس از سالها انتظار پیکرهای مطهر شهدای گمنام و تازه شناسایی‌شده دفاع مقدس صبح امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران و برخی شهرها تشییع شدند.

این مراسم در اجتماع بزرگ صادقیون با حضور قشرهای مردم، هیات‌ها و موکب‌های عزاداری تهران برگزار شد.

استان‌های قم، کرمان و قزوین میزبان ۱۴ شهید «گمنام» هستند و ۱۲ شهید تازه شناسایی‌شده هم در استان‌های البرز، خراسان جنوبی، اصفهان، فارس، همدان و خوزستان تشییع می‌شوند.

دیگر خبرها

  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • اقدام تازه و غافلگیرکننده امیر تتلو در زندان
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تدوین برنامه مراقبت از راه دور نوزادان نارس بعد ازترخیص در اصفهان
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • تشییع پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور
  • پیکر‌های شهدای گمنام تشییع شدند
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند