Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صبح امروز شهرکرد با دمای ٨ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان کشور بود، گفت: بارش روز شنبه در منطقه کوهرنگ و فارسان تا حدود ٣٠ میلی‌متر و در بن و سامان تا 6 میلی‌متر خواهد بود.

مهرداد قطره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه صبح امروز شهرکرد با دمای ٨ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان کشور و سردترین نقطه چارمحال و بختیاری بود، گفت: بارش روز شنبه در منطقه کوهرنگ و فارسان تا حدود ٣٠ میلی‌متر و در مناطق بن و سامان تا ٦ میلی‌متر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای منطقه بن و سامان از اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه بارش پراکنده باران در حد ٣ میلی‌متر همراه با باد خواهیم داشت، افزود: بنابراین برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه باغداران می‌توانند روغن و لک همراه با قارچ‌کش استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه کار روغن و لک تنها پوششی است که مانع رسیدن هوا به تنه و ساقه شده تا قارچ‌ها از بین بروند و تاثیری روی سرمازدگی نخواهد داشت، اضافه کرد: سیستم دوم بارش از ٢٩ اسفند وارد استان خواهد شد که میزان بارندگی قابل توجهی خواهد داشت.

احتمال سرمازدگی باغات در روزهای آخر اسفندماه

قطره با بیان اینکه برای روزهای ٢٨ و ٢٩ اسفند بارش خوبی مورد انتظار است و باید قبل از آن کشاورزان از کودهای شیمیایی استفاده کنند، گفت: احتمال کاهش شدید دما هم همراه با موج دوم یعنی ٢٨ و ٢٩ اسفند وجود دارد که اگر سرما همراه با باد و بارش باشد اصطلاحا می‌گوییم که سرمازدگی جبهه‌ای است و نمی‌شود کاری انجام داد.

وی با بیان اینکه اگر بعد از عبور سیستم آسمان صاف شود در صبح روز بعد سرمازدگی به اصطلاح تشعشعی اتفاق خواهد افتاد که در این حالت سوزاندن لاستیک در یک نقطه فایده‌ای ندارد، عنوان کرد: بلکه شعله‌های کوچک به فواصل ٥ تا ١٠ متر در زمان بین ٥ تا ٧ صبح موثر خواهد بود.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آب و هوا چهارمحال و بختیاری پیش بینی بارش میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به اینکه شدت بارش‌ها از امروز پیش‌بینی شده، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان آماده‌باش هستند.

خسرو کیانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی از روز چهارشنبه تا جمعه، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی افزود: با توجه با اینکه بارش‌ها در سطح استان آغاز شده است، تاکنون خسارتی ناشی از بارش‌ها گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: رانندگان احتیاط لازم را در هنگام تردد داشته باشند زیرا در هنگام بارندگی اندکی سطح جاده‌ها لغزنده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در چهارمحال و بختیاری
  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد
  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری