Web Analytics Made Easy - Statcounter

داور و مربی مسابقه جدید تلویزیون اعتقاد دارد که رسانه‌ای مثل تلویزیون می‌تواند در جهت الگوهای رفتاری و فکری صحیح گام بردارد؛ باید به کسانی که صاحب ایده و فکرند و در مسیر پیاده‌سازی آن جسارت و پایمردی دارند اعتبار بدهیم. ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، "کارساز" مستند مسابقه‌ای به کارگردانی مشترک احسان عمادی و امین کفاش‌زاده است که با موضوع کارآفرینی و کسب‌ و کارهای نوآفرین تولید شده و از شنبه بیست و چهارم اسفندماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه تلویزیونی 6 گروه منتخب از میان 20 گروه شرکت‌کننده با راهنمایی مربیان، روی ارائه طرح یا ایده اولیه خود کار می‌کنند تا در نهایت از بین‌شان سه گروه انتخاب شوند. از این مرحله به بعد، برنامه از فضای استودیویی خارج می‌شود و شاهد تلاش شرکت‌کنندگان برای به ثمر رسیدن ایده‌هایشان خواهیم بود.

فرزین فردیس، محسن باستانی و علی اصغر سعدآبادی سه مربی متخصص و با تجربه در حوزه کسب‌ و کارهای نوآفرین‌اند که داوری این مسابقه را برعهده دارند.

 در همین ارتباط گفت‌وگویی با  فرزین فردیس یکی از سه داور این مسابقه تلویزیونی داشته‌ایم که از نظر می‌گذرانید. فردیس کارشناس ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه صنعتی شریف و از چهره‌های شناخته شده در حوزه کارآفرینی است.

وی درباره چگونگی حضور خود در این برنامه به عنوان مربی و داور گفت: بهمن‌ماه سال گذشته بود که یکی از سازندگان برنامه درباره طرح کلی آن با من مشورت کرده و از من خواستند چند گزینه  برای داوری و مربی‌گری معرفی کنم. طرح خوبی بود و نظرات خودم را دادم. چند نفر از متخصصان این حوزه را نیز به‌‌عنوان مربی معرفی کردم.

فردیس افزود: بعد از مدتی به خود من پیشنهاد دادند که این مسئولیت را قبول کنم. در ابتدا به خاطر مسئولیت‌ها و  فعالیت های کاری امکان قبول این دعوت را نداشتم اما با رایزنی‌هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدم که کار ارزشمندی است. خیلی از همکاران و دوستان من هم  حاضر نبودند ریسک حضور در برنامه تلویزیونی را که برای اولین بار به این شکل اجرا می‌شود را بپذیرند اما من با توجه به شناختی که از سازندگان و البته طرح اولیه داشتم پذیرفتم و تقریباً اواخر اسفندماه بود که به اتاق فکر و گروه تهیه برنامه پیوستم.

وی در پاسخ به این پرسش که ضرورت تولید چنین برنامه‌هایی در تلویزیون را چه می‌داند گفت: شاید  برخی شیوه‌های آموزشی در حوزه کسب و کار، کارآفرینی و بازاریابی اثربخشی بالایی داشته باشد، اما دامنه گسترش آنها بسیار محدود است. دوره‌هایی که در مؤسسات آموزش عالی یا آموزشگاه‌های آزاد برگزار می‌شود مخاطبان محدودی دارد. تلویزیون می‌تواند برای تحقق  عدالت آموزشی در این عرصه نقش آفرینی کند. 

کارشناس مستندمسابقه کارساز اظهار کرد: جوانان صاحب فکر و صاحب ایده‌ای که در شهرها و روستاها قصد آغاز یک کسب و کار یا تولید را داشته و به آموزش های لازم در این حوزه دسترسی ندارند می‌توانند از این برنامه بهره‌مند شوند.

فردیس تصریح کرد: ما در جامعه به یکسری الگوهای رفتاری و فکری صحیح  نیاز داریم؛ باید به کسانی که صاحب ایده و فکرند و در مسیر پیاده‌سازی آن جسارت و پایمردی دارند اعتبار بدهیم؛ رسانه‌ای مثل تلویزیون می‌تواند این الگوسازی را به عهده بگیرد.

وی عنوان کرد: رویاپردازی و جدی گرفتن و پیگیری آن کار ارزشمندی است؛ به شرطی که این تلاش آگاهانه، درست و مسئولانه باشد. این روند زمانی مؤثر خواهد بود که با آگاهی کافی از جدیدترین شیوه‌ها و فرآیندهای معتبر صورت بگیرد.ضمن اینکه ایده‌ها زمانی ارزشمند است که ارزش‌افزوده‌ای برای مردم داشته باشد.

مربی برنامه "کارساز" خاطرنشان کرد: در این برنامه به دنبال نمایش این الگوسازی‌ایم تا بگوییم که بسیاری از نوآوری‌های بزرگ و مفید با ایده‌ای ساده آغاز می‌شود؛ ایده‌ای که البته ممکن است در طول اجرا تغییرات زیادی داشته باشد. این تغییرات ناشی از بازخوردهایی است که از بازار، مشتریان اولیه و همکاران می‌گیریم. به تدریج ایرادات برطرف می‌شوند و به طرحی  می‌رسیم  که در اجرا کم نقص‌تر خواهد بود. در نهایت علاوه براین که مشکلی را در جامعه یا بخش‌هایی از جامعه حل می کند، مشتریان هم حاضرند که برای آن پول بپردازند.

فردیس درباره گستره مخاطبان این برنامه نیز گفت: تلاش سازندگان و کارشناسان "کارساز" بر این مبنا بوده که  محتوای آن را به سطح عمومی جامعه نزدیک‌تر کنند و سراغ مباحث تخصصی و دانشگاهی  نروند. از سوی دیگر، تنوع گروه‌هایی که به عنوان ورودی‌های اول در برنامه حاضرند نشان می‌دهد که طیف متنوعی از ایده‌ها انتخاب شده‌اند. یعنی از ایده‌های مربوط به  حوزه فناوری اطلاعات گرفته تا  ساخت و تولید و نمونه‌سازی  که بعضاً در آن مسائل پیچیده فنی دخیلند در فصل اول برنامه حضور دارند.

وی افزود: در مجموع باید بگویم مستند مسابقه کارساز برای کسانی که برای خلق ارزش در جامعه رویایی در سر دارند مفید است کسانی که برای حل مسائل جامعه به دنبال کارآفرینی‌اند و شاید  اطلاعات کافی را در برداشتن گام اول ندارند مخاطبان اصلی برنامه‌اند؛ تک‌تک جوانان پرانگیزه‌ای که می‌خواهند روزهای بهتری را برای خود و کشورشان رقم بزنند با این حال ماهیت و اجرای آن به گونه‌ای است که همه  اقشار مردم می توانند بیننده آن بوده و لذت ببرند. 

فردیس در پاسخ به این پرسش که که او و دو کارشناس دیگر برنامه بیشتر نقش داوری را دارند یا مربی‌گری نیز گفت: من و دو کارشناس دیگر برنامه علاوه بر منتورینگ و ایفای نقش مربی در مقاطعی داوری و  قضاوت می‌کنیم. به‌هرحال "کارساز" یک رقابت است و طبیعتاً که یک ایده و اجرای آن نسبت به گروه های دیگر امتیاز بیشتری می‌گیرد. اما در کنار داوری، نقش پررنگ‌تر و کلیدی‌تر که برای ما تعریف شده نقش مربی‌گری است. وقتی نقصی را در یک ایده می‌بینیم به شکلی آن را با صاحبان ایده مطرح می کنیم که هم برای آنها و هم بینندگان تلویزیونی مفید باشد.در نتیجه،  جایگاه مربی‌گری مهم‌تر از نقش داوری است.

فیلم‌های آخر هفته تلویزیون کدامند؟/ از "اخراجی‌ها" تا "آلیس در سرزمین عجایب"پاسخ رئیس صداوسیما به اصرار برای تعطیلی سریال‌ها و برنامه‌ها/ پزشکان هرروز سر صحنه‌اند + فیلم

وی عنوان کرد: این برنامه حتی می‌تواند در آینده برای بسیاری از فعالان حوزه کسب وکار و یا دانشجویان رشته‌های کارآفرینی، بازاریابی و اقتصاد جنبه‌های آموزشی داشته باشد؛ به ویژه برای کسانی که هنوز در ابتدای راهند و دوره‌های حرفه ای و پیشرفته را پشت سر نگذاشته‌اند. حتی می‌توان به عنوان مطالعه موردی مواردی را به بحث گذاشت که مثلاً اگر شما جای این کارآفرین یا صاحب ایده بودید چه می‌کردید؟ مخاطبان با دیدن  مسائل مطرح شده در برنامه می‌توانند توانایی و نقاط ضعف و قوت  ایده‌های خود را ارزیابی کنند. 

مستندمسابقه "کارساز" تولید جدید استودیو نوبین از شنبه 24 اسفند هر شب ساعت21 در 10 قسمت از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و روز بعد ساعت 9 صبح بازپخش می‌شود.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT3

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صاحب ایده مربی گری ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 تحویل جنگنده‌های سوخو 35 به ایران که سطح بازدارندگی و توان دفاعی ایران را به شدت ارتقاء می‌بخشد، موضوعی است که روس‌ها از آن به شکل علنی دفاع می‌کند. در همین زمینه دفاعیات کارشناس روس در شبکه سعودی الحدث را می‌بینید که تمام قد از تحویل این جنگنده‌های مدرن به ایران دفاع می‌کند و درباره مباحث مطرح شده درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز می‌پرسد که چرا کسی درباره برنامه هسته‌ای اسرائیل، پاکستان و هند چیزی نمی‌گوید؟ این ویدیوی فوق العاده را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید |‌حرف های جنجالی مدیر آزمایشگاه در تلویزیون | ویدئو
  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت
  • رشیدپور همچنان دنبال جایی برای انتشار «ساعت صفر» است
  • «هفت» دوباره روی آنتن
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • ببینید | انتقاد پیمان یوسفی از روند برکناری علی خطیر و خوشحالی مربی استقلال از این خبر روی آنتن زنده تلویزیون!
  • سری جدید برنامه «هفت» از امشب در قاب تلویزیون
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش