Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مشهد با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به سفر به مشهد به ویژه در ایام نوروز هشدار داد. ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به سفر به مشهد به ویژه در ایام نوروز هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام آمده است:  «مردم خوب مشهد، سلام؛ همانطور که احتمالاً مطلع هستید سخنگوی محترم وزارت بهداشت امروز برای دومین روز متوالی از افزایش جدی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی ابراز نگرانی کرد و از مردم خواست تا شهر ما را به عنوان مقصد سفرهای نوروزی انتخاب نکنند؛ البته موضوع سفر نکردن در این روزهای کرونایی، برای همه شهرهای ایران صدق می‌کند، اما چون استان ما به برکت وجود بارگاه منور رضوی همیشه در نوروز مسافران زیادی رو پذیرا بوده، صادقانه و بدون تعارف باید بگویم سفر به مشهد در نوروز امسال می‌تواند یک فاجعه انسانی به بار بیاورد.با توجه به روند صعودی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و در راستای قطع زنجیره‌ انتقال آن ما نیاز داریم تا با یکپارچگی و اتحاد همه مردم مشهد به این آمار نگران کننده پایان بدهیم؛ با توجه به این‌که هرگونه تجمعی حتی برای پیشواز سال نو می‌تواند برای ما به معنای کمک به رشد آمار مبتلایان باشد.

فیلم/ 4 نکته کلیدی درباره کروناویروسهمه اقدامات قوه قضائیه برای مقابله با کرونا در زندان‌ها؛ اعطای مرخصی به 70 هزار نفر6 کارگاه تولید ماسک توسط بسیج در یزد راه‌اندازی شد

خداراشکر امروز آستان قدس رضوی هم اعلام کرد که برنامه‌های تحویل سال نو در حرم حضرت رضا(ع) رو به صورت غیرحضوری برگزار خواهد کرد تا اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تشدید فراگیری این ویروس انجام بشود.‌می‌دانم شاید الان کامنت بگذارید که چرا شهر و یا استان‌مان قرنطینه نمی‌شود؛ این مهم نیازمند تصمیمات کشوری است و از دسترس و اختیار من و شما خارج، اما باز هم مثل قبل می‌گویم که ما می‎‌توانیم با یک پویش بزرگ و با حفظ همدلی و یکپارچگی مثل کارهای دیگر که توانستیم در آن مشهد را سرآمد و متمایز کنیم، از این بحران هم با کم‌ترین آسیب و تلفات ممکن بگذریم.

از شما همشهریان عزیزم یک درخواست بزرگ دارم و آن اینکه یک پیام برای هر کدام از فامیل و یا دوستانی که فکر می‌کنید قصد دارند نوروز به مشهد سفر کنند، بفرستید یا با آنها تماس بگیرید و از آنها درخواست کنید که سفر خود را تا رفع معضل کرونا به تعویق بیندازند.

بدیهی است که می‌توانید به آنها  بگویید از هر جایی که چشم مان به گنبد طلایی حرم افتاد به نیابت از آنهایی که نیامدن سلام می‌دهیم. پس لطفاً با پویش "سلامت را می‌رسانم" همراه باشید و با تماس‌ها و پیام‌های خودتان، مردم را از سفر به مشهد در نوروز امسال منصرف کنید.ان‌شاءالله بتوانیم هر چه زودتر با بازگشت شرایط به حالت طبیعی، به حس‌وحال خوب میهمان‌نوازی برگردیم و میزبان زائران حضرت‌رضا(ع) باشیم.این همراهی شما می‌تواند جان هزاران مشهدی و غیرمشهدی که ممکن است نزدیک‌ترین عزیزان شما هم در جمع آنها باشند را نجات دهد».

انتهای پیام/282/ ع

R41347/P1494/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سفر به مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان

بر اساس تازه‌ترین آمارها بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده اجباری و اختیاری جدید به آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی افزوده شده که به زعم کارشناسان و تحلیلگران افزایش دستمزدها در دولت سیزدهم در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

به گزارش ایسنا،‌ یکی از وظایف وزارت کار صرفنظر از اجرای سیاست‌های اشتغال، حمایت از نیروهای کار شاغل است و بر همین اساس بررسی وضعیت بیمه شدگان شاغل و سهم آنها از کل شاغلان ضروری است. در تعریف، بیمه شده به فردی گفته می‌شود که با پرداخت مبالغی به عنوان حق بیمه، حق استفاده از مزایای مندرج در قانون سازمان بیمه‌گر را دارد.

بیمه شده اجباری، بیمه شده‌ای است که به دستور کارفرما یا نماینده او در محلی به نام کارگاه مشغول به کار و حق بیمه او واریز می‌شود و مزد و حقوق می‌گیرد که عمدتا اشتغال پایدار در قالب بیمه‌های اجباری است. اما در بیمه اختیاری، فرد با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی خواهان انعقاد قرارداد بیمه اختیاری می‌شود و موظف است حق بیمه خود را در زمان مقرر پرداخت کند که مشاغل آزاد و خویش‌فرما از زیر مجموعه‌های بیمه اختیاری به شمار می‌روند.

طبق گزارش‌ها طی دو سال گذشته بیش از ۲ میلیون نفر بیمه اجباری و اختیاری در کشور به ثبت رسیده به نحوی که در سال ۱۴۰۲ نزدیک به یک میلیون نفر بیمه‌شده جدید به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی افزوده شده و بر اساس اعلام معاونت اشتغال وزارت کار در ۷ ماهه اول سال گذشته ۵۵۰ هزار نفر کد بیمه اجباری و حرف و مشاغل جدید به ثبت رسیده است. افزایش آمار بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی بیانگر رونق حوزه تولید است.

طبق گزارش‌ها در طول ۲.۵ سال گذشته بیش از ۲ میلیون نفر بیمه اجباری و اختیاری در کشور به ثبت رسیده و بر اساس تازه‌ترین آمار بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی افزوده شده است.محمود کریمی بیرانوند - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار اواخر سال گذشته با تایید آمار بیمه‌شدگان جدید تامین اجتماعی اعلام کرد: قطعا برایشان اشتغال ایجاد شده و مشخص است که کد بیمه جدید اجباری است یا حرف و مشاغل است.

یکی از سیاستهای اثرگذار و مثبت دولت سیزدهم افزایش حداقل دستمزد کارگران بود که موجب افزایش تعداد بیمه‌شدگان اجباری سازمان تامین اجتماعی شد. در سه سال دولت سیزدهم حداقل دستمزد کارگران ۱۷۰ درصد افزایش یافت و به طور میانگین سالانه ۴۰ درصد حداقل دستمزد کارگران رشد داشته است.

در آغاز دولت سیزدهم حداقل دستمزد ماهانه کارگران ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بود که با گذشته ۲.۵ سال به ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان رسید و حداقل دریافتی کارگران به بیش از ۱۱ میلیون تومان افزایش یافت. این امر بر ایجاد انگیزه کارگران شاغل در بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی اثرگذار بود و موجب بازگشت کارگران به خطوط تولید شد.

به اعتقاد کارشناسان با افزایش دستمزدها و ایجاد روحیه کار، آمار بیمه‌شدگان اجباری نیز افزایش پیدا کرده است. افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری به این معناست که کارفرما نیروی کار را جذب و او را بیمه کرده است.

در همین راستا ناصر چمنی ـ کارشناس حوزه کار در گفت و گو با ایسنا، حقوق و دستمزد را در بالارفتن آمار اشتغال و بیمه شدگان تامین اجتماعی موثر دانست و گفت: افزایش حقوق باعث می‌شود تا افراد به کار ترغیب شوند و بیشتر کارگاه‌ها و واحدهایی که به دنبال کارگر هستند بتوانند نیرو جذب کنند.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از کسانی که ساعت‌های متمادی در یک بنگاه یا واحد تولیدی مشغول کار هستند، وقتی حقوق و دستمزد ناچیزی دریافت می‌کنند دیگر تمایلی به کار در خط تولید نشان نمی‌دهند و عمدتا به سمت مشاغل غیررسمی،کاذب و ناپایدار می‌روند.

به گفته این کارشناس حوزه کار، این تصور وجود دارد که دستمزد پایین کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد لذا از طریق کار در مشاغل کاذب یا خدماتی نظیر تاکسی‌های اینترنتی به دنبال تامین هزینه‌های زندگی هستند. از این رو افزایش دستمزدها می‌تواند تاثیر بسزایی در آمار بیمه شدگان و اشتغال داشته باشد.

به گزارش ایسنا،‌ برابر ماده ۱۴۸ قانون کار، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول این قانون مکلفند مطابق قانون تأمین اجتماعی نسبت به بیمه کارگران واحدهای خود اقدام کنند. جذب بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید در سازمان تامین اجتماعی نشان از رشد تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی و اهتمام دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی