Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عملیات راکتی علیه پایگاه التاجی در نزدیکی بغداد و کشته و زخمی شدن دستکم ۱۵ نفر، پایتخت عراق با واکنش مقام‌های سه کشور عراق، آمریکا و انگلیس مواجه شد. تاریخ انتشار: 11:07 - 22 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۵۲۳۳ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ عملیات راکتی به پایگاه «التاجی» بغداد، محل استقرار نظامیان خارجی در عراق و کشته شدن سه نظامی آمریکایی و انگلیسی با واکنش مقام‌های سه کشور درگیر این موضوع مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمله راکتی به پایگاه التاجی در ۳۰ کیلومتری بغداد در شب گذشته، چهارشنبه ۲۱ اسفند که در نهایت منجر به کشته شدن یک پیمانکار و یک نظامی ارتش تروریستی آمریکا و یک نظامی انگلیسی و زخمی شدن ۱۲ نفر از حاضران در این پایگاه شد، واکنش مقام‌های سه کشور عراق، آمریکا و انگلیس را در پی داشت.
یک مقام آمریکایی بامداد امروز، در واکنش به این حادثه در عراق مدعی شد: «ما وضعیت را در التاجی از نزدیک دنبال می‌کنیم.»
وی در ادامه گفت: «تحقیقات در حال انجام است و ما قصد نداریم تا زمان اتمام تحقیقات کاری انجام دهیم.»
در انگلیس نیز نخستین واکنش از سوی «بوریس جانسون»، نخست وزیر مطرح شد. وی بامداد امروز حمله راکتی به التاجی را "تاسف بار" خواند.
در ادامه وزارت دفاع انگلیس با انتشار بیانیه‌ای بدون اعلام هویت نظامی کشته شدن انگلیسی در حمله شب گذشته، این خبر را تایید و تاکید کرد: «فعلا برای اظهار نظر زود است و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.»
«بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس نیز در بیانیه‌ای حمله شب گذشته را ناجوانمردانه توصیف کرد!
«مایلیز کیگینز»، سخنگوی ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش در عراق تحت هدایت آمریکا، در توئیتر نوشت: «بیش از ۱۶ راکت کوچک به پایگاه التاجی اصابت کرد.»   «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش به عملیات راکتی شب گذشته علیه التاجی در توییتر خود از رایزنی تلفنی با «دومینیک راب»، وزیر خارجه انگلیس خبر داد.
از عراق نیز خبر می‌رسد، فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «عادل عبدالمهدی خواستار تحقیق درباره این حادثه و شناسایی هویت مهاجمان شد.»   بیشتر بخوانید:  اصابت ۱۰ راکت کاتیوشا به پایگاه التاجی بغداد
هنوز فرد یا گروهی مسئولیت حمله راکتی شب گذشته را به عهده نگرفته است.
«محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق نیز در واکنش به حادثه شب گذشته از «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر پیشبرد امور در عراق خواست تصمیماتی قاطع را برای حمایت از پایگاه‌های نظامی ائتلاف اتخاذ کند.
«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حادثه شب گذشته و فراخواندن همه به خویشتنداری، خواستار انجام تحقیقات کامل در این مورد و برخورد با عاملان آن شد.
احساسات منفی در مورد نظامیان خارجی در عراق که منجر به تصویب قطعنامه لزوم خروج کلیه نظامیان خارجی از عراق در پارلمان این کشور شد، در ماه‌های اخیر به شدت تشدید شده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عراق عراق عادل عبدالمهدی پایگاه التاجی حمله راکتی بیانیه ای کشته شدن شب گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۵۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که حمله جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است.

پایگاه خبری المیادین بامداد سه‌شنبه گزارش داد که مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در حمایت از مردم نوار غزه، پایگاه «یاردن» در جولان اشغالی را با استفاده از پهپاد هدف قرار داده است.

ساعاتی پیش نیز، گروه مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه اسرائیلی «یوهنتن» در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

این سومین حمله رزمندگان مقاومت اسلامی عراق در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کد خبر 6098838

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد