Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی تشکل‌های کارگری شرکت مخابرات با اشاره به تاخیر بی سابقه در پرداخت مطالبات کارکنان این شرکت گفت: این تاخیر و عدم انجام تعهدات در برابر کارکنان در حالی صورت می گیرد که این شرکت افزایش درآمد 200 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

میثم باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در پیگیری سوژه مردمی ثبت‌شده در سامانه فارس من با عنوان «تأخیر در پرداخت مطالبات کارکنان مخابرات» با اشاره به اینکه مطالبات گذشته و عیدی امسال کارکنان شرکت مخابرات تا امروز پرداخت‌نشده است، اظهار کرد: تأخیر صورت گرفته در پرداخت عیدی کارکنان شرکت مخابرات بی‌سابقه است و این وضع در حالی شکل‌گرفته که مدیرعامل این شرکت اخیراً از رشد 201 درصدی سود مخابرات در 9 ماهه سال جاری نسبت به سال قبل خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این گزارش‌های مثبت و روبه رشد شاخص‌های درآمد و سودآوری شرکت مخابرات به‌جای اینکه کام کارکنان را شیرین کند تلخ‌تر از قبل کرده است.

عضو شورای عالی تشکل‌های کارگری شرکت مخابرات با اشاره به برگزاری جلسه در روز 17 آذرماه سال جاری بین نمایندگان سهامداران عمده مخابرات و نمایندگان تشکل‌های کارگری این شرکت گفت: در این نشست که با حضور دکتر سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس هیئت‌مدیره شرکت توسعه اعتماد مبین که مالک بلوک مدیریتی شرکت مخابرات است، مهندس صدری مدیرعامل و دکتر صفری رئیس هیئت‌مدیره شرکت مخابرات ایران برگزار شد توافقاتی برای پرداخت مطالبات کارگران صورت گرفت.

باقری افزود: یکی از مصوبات این جلسه ابلاغ اجرای بدون تنزل آئین‌نامه استخدامی و پرسنلی مصوب 30 مرداد 89 از سوی مدیرعامل این شرکت بود که تاکنون انجام نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه این آیین‌نامه در ابتدای واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی باهدف انتقال تعهدات دولت در خصوص کارکنان به بخش خصوصی تدوین‌شده بود، ابراز کرد: این آیین‌نامه فقط در حدود دو سال به‌صورت کامل اجرا شد و به‌تدریج و به‌صورت یک‌جانبه بخش‌هایی از آن اجرا نشد و بخش‌هایی نیز با تنزل به انجام رسید.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن‌های صنفی کارگری مخابرات استان قم با اشاره به اینکه مطالبه اصلی کارکنان مخابرات اجرای این آیین‌نامه به‌صورت کامل است، گفت: با وجود تصویب این امر در جلسه و تأیید مشاور وزیر ارتباطات، مدیرعامل شرکت مخابرات تا امروز از ابلاغ این آیین‌نامه که طبق آن قرار بود تا اسفندماه مطالبات و عیدی کارکنان پرداخت شود سرباز زده و این موضوع مسکوت مانده است.

باقری با اشاره به اینکه از ابتدای واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی تا امروز تعداد کارکنان رسمی این شرکت به یک‌سوم کاهش پیداکرده است، بیان کرد: این کاهش نیرو بار هزینه‌های شرکت را به‌شدت کاهش داده، از سوی دیگر افزایش درآمد و سود شرکت با ارائه طرح‌های نوین باعث شده در حال حاضر وضعیت مالی این شرکت مناسب باشد ولی چرا مطالبات کارکنان پرداخت نمی‌شود و تعهدات ایفا نمی‌شود جای سؤال دارد و این در حالی است که رفاهیات کارکنان نیز روزبه‌روز تنزل پیدا کرده است.

انتهای پیام/78009*

 

منبع: فارس

کلیدواژه: شرکت مخابرات عیدی همراه اول مطالبات کارکنان پرداخت مطالبات آیین نامه شرکت مخابرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۶۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ورود هلدینگ خلیج فارس؛ اختیارات خطیر در استقلال محدود شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پس از آنکه باشگاه استقلال به صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان مالک جدید آبی پوشان واگذار شد، احمد شهریاری به عنوان نماینده تام الاختیار این هلدینگ ورود بیشتری به امورات باشگاه آبی تهران پیدا کرد و در تازه ترین اقدام ۱۵ درصد از مطالبات معوقه بازیکنان را امروز سه شنبه پرداخت کرد.

به گزارش مهر، این پرداختی قبل از دیدار روز چهارشنبه استقلال برابر تراکتور صورت گرفت تا آبی پوشان با روحیه ای بالا به تبریز بروند و با کسب سه امتیاز این دیدار همچنان خود را در صدر جدول رده بندی لیگ بیست و سوم حفظ کنند.

براساس تصمیم مالکان باشگاه استقلال، از این به بعد احمد شهریاری مسوولیت اغلب امور باشگاه از جمله انتصابات، تغییرات و پرداخت های مالی را برعهده خواهد داشت و به عنوان نماینده هلدینگ فعالیت خواهد کرد.

علی خطیر نیز که قرار است تا پایان فصل به عنوان مدیرعامل به کارش ادامه دهد با محدودیت هایی که برایش ایجاد شده است، وظایفی که به او واگذار شده را پیگیری خواهد کرد اما طبیعتاً باید این امور در هماهنگی با احمد شهریاری صورت بگیرد.

به دنبال پرداختی یکسانی که از سوی نماینده هلدینگ به آبی پوشان صورت گرفته است، بازیکنان این تیم نیز رضایت خود از این روش پرداخت را اعلام و ابراز امیدواری کردند بتوانند در دیدار با تراکتور سه امتیاز را کسب کنند.

تیم فوتبال استقلال تهران در هفته بیست و پنجم لیگ برتر از ساعت ۱۷ فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ورزشگاه یادگار امام میهمان تراکتور تبریز خواهد بود.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901355

دیگر خبرها

  • یک سارق در مبارکه ۳۲ بار از شرکت مخابرات سرقت کرد
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • ورود نماینده هلدینگ خلیج فارس به باشگاه استقلال
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال
  • با ورود هلدینگ خلیج فارس؛ اختیارات خطیر در استقلال محدود شد
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین