Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت:در روزهای پایانی سال که به رعایت دقیق مسائل بهداشتی توصیه شده از همه هموطنان عزیز درخواست داریم در مصرف آب و برق، بالاخص آب صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، «رضا اردکانیان» در گفت و گویی تاکید کرد: همانطور که رییس جمهوری محترم فرمودند در تامین آب و برق مشکلی در کشور وجود ندارد و همانطوری که وعده داده بودیم خوشبختانه با همکاری مردم و سایر دستگاه های اجرایی، تا پایان سال جاری ۲۲۷ پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب با ۳۳ هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری برسد و در سال آینده نیز این روند ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو توضیح داد: در روزهای اخیر مصرف آب به شدت افزایش یافته و باید مواظب باشیم آب آشامیدنی هدر نرود، تا در تصفیه آب و انتقال آن به شبکه دچار مشکل نشویم.

اردکانیان با بیان اینکه ما از نظر تامین آب شرب مشکلی نداریم، گفت: ولی به هر حال باید آب رودخانه ها وارد تصفیه‌خانه ها شود تا بر اساس ظرفیت‌های موجود تصفیه و برای مصرف آماده شود.

وی تصریح کرد: اگر روند مصرف آب آشامیدنی افزایش یابد شبکه آب با کاهش فشار مواجه خواهد شد در حالی که ما در مقابله با ویروس کرونا در خط مقدم به آب نیاز داریم و نباید با کمبود آب روبه رو  شویم.

اردکانیان ادامه داد: در جهت همراهی با هموطنانی که در شرایط فعلی دچار مشکلات اقتصادی شده اند به سهم خودمان به شرکت ها ابلاغ کردیم حق انشعاب ها با تقسیط انجام  و در حوزه  پرداخت بهای آب و برق در صورتی که خدمت رسانی ما را دچار اختلال نکند تا پایان اردیبهشت سال آینده به کسبه فرصت داده شود تا با همکاری و همراهی لازم رفاه مردم نیز تامین شود.
وزیر نیرو توضیح داد که  در این زمینه نیز اگر بدهی‌هایی از گذشته انباشته داریم، نباید اجازه دهیم موضوع به این مساله ارتباط پیدا کند و با هماهنگی لازم سعی کنیم فشار از روی دوش مردم برداشته شود. 

منبع: آنا

کلیدواژه: وزیر نیرو وزارت نیرو اردکانیان مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۷۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا