Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: مهرزاد حمیدی در سومین گردهمایی شورای معاونین با مدیران کل استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، با تقدیر از زحمات مدیران کل استان‌ها در خصوص کمک به آموزش و پرورش در مدیریت بحران پیشگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: دبیرخانه ستاد، فعال است و به همت همکاران استانی، به طور روزانه گزارش‌هایی را که از استان‌ها دریافت می‌شود، به اطلاع وزیر آموزش و پرورش می‌رساند و بازخورد این گزارش‌ها نیز به استان‌ها ارجاع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همت و تلاش همکاران استانی باعث ایجاد جریان مستمر آموزش در کشور شده و در اعضای جامعه این حس را به وجود آورده‌ایم که آموزش و پرورش با تمام ظرفیت و امکانات وارد این مساله شده است و این قابل تقدیر است.

حمیدی درباره اقدامات انجام شده در مورد ویروس کرونا، گفت: در جلسات قبل، دستورالعمل نقش‌های کمیته‌های ستادی، استانی و منطقه‌ای را در مرحله ستاد مشخص کردیم و هم‌اکنون منتظر پیشنهاد‌های مدیران ستادی استان در خصوص اعلام نظر در مورد نقش و وظایف مشاوران، معلمان پرورشی، معاونان، مدیران، معلمان و کادر اجرایی در راستای دورکاری آن‌ها در دوران تعطیلات ناشی از شیوع کرونا هستیم.

حمیدی با اشاره به دغدغه مدیران کل استان‌ها در خصوص ضدعفونی و گندزدایی مدارس، گفت: لازم است مسئولان استان دقت کنند که مدارس ضدعفونی شده و به هیچ عنوان محل اسکان نوروزی یا موارد دیگر استفاده نشود تا بتوانیم با ادامه سال تحصیلی، آموزش را مطابق قبل ادامه دهیم.

تصمیم گیری درباره برگزاری امتحانات پایه دوازدهم و کنکور سراسری در روز شنبه

وی درباره برگزاری امتحانات پایه دوازدهم، اعلام کرد: کارگروهی با مدیریت یکی از اعضای شورای معاونان تشکیل شده است که در آن راهکار‌های مختلفی جهت چگونگی برگزار شدن امتحانات نهایی، امتحانات دوازدهم و کنکور سراسری پیشنهاد و ارائه شد که به طور مشخص در این مورد در جلسه روز شنبه ستاد مدیریت کرونا تصمیم نهایی و قابل اجرا، اتخاذ و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

حمیدی تأکید کرد: سیستم مشاوره به دانش‌آموزان در خصوص مسائل مربوط به پیشگیری و مقابله با این ویروس، در اکثر استان‌ها فعال شده و انتظار می‌رود سایر استان‌ها نیز این سیستم را فعال کرده و به خانواده‌ها در مورد مهارت ماندگاری در خانه و چگونگی برخورد با فرزندان و حفظ آرامش خانواده مشاوره دهند.

دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا در مورد غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها، گفت: برای غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها برنامه‌هایی را با صداوسیما هماهنگ کرده‌ایم و قرار است با همکاری ۳۳ هزار دبیر تربیت بدنی از طریق ضبط برنامه‌های متنوع و آموزشی برای دانش‌آموزان در شبکه ۲ سیما به آموزش و الگوپردازی برای خانواده‌ها بپردازند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدی تأکید کرد: والدین باید دقت کنند که حضور مداوم دانش آموزان در خانه و عدم تحرک آنها، مسأله‌ای است که باید جدی گرفته شود تا مبادا فرزندانمان برای رهایی از یک بیماری، درگیر عارضه چاقی و یا اضافه وزن شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: امتحانات نهایی کنکور دانش آموزان آموزش و پرورش خانواده ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت شیادان بی سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که هر ساله با آن مواجه هستیم افراد فرصت طلب مجازی هستند که در فصل امتحانات نهایی و کنکور با ادعای دلسوزی و حمایت از داوطلبین خود را به آنها نزدیک می‌کنند و به بهانه فروش سوالات و ابزار پیشرفته تقلب از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات همه جانبه پلیس در این حوزه افزود: طی حضور همه جانبه پلیس فتا در فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی ویژه کنکور و امتحانات نهایی تعداد زیادی صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی رصد و مورد پیگیری تخصصی قرار گرفت.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در قدم بعدی این پرونده مشخص شد بیش از بیست کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور و ابزار تقلب را داشته و آنها را با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می‌رسانند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی تعداد هجده نفر از افراد اصلی این تیم مجرمانه شناسایی و پس از احراز هویت و تشریفات قضائی پلیس موفق شد در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود در مناطق مختلف تهران بزرگ دستگیر و در چرخه پیگیری قضائی قرار دهد.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه این مجرمین نیز همانند دیگر متهمین دستگیر شده سنوات قبلی هیچ‌گونه سوالی در اختیار نداشتند، تصریح کرد: تعداد زیادی از این افراد صرفاً با اعلام فروش سوالات کنکور بلافاصله بعد از واریز وجه کاربر را مسدود می‌کردند و برخی دیگر نیز سوالات بی ربط و قدیمی را به عنوان سوالات جدید برای داوطلبین ارسال می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که با تبلیغات دروغین ادعای فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی را دارند هدفی جز کلاهبرداری ندارند در توصیه به دانش آموزان و خانواده‌هایشان افزود: داوطلبان کنکور به تبلیغات واهی و دروغین فضای مجازی توجه نکنند چرا که فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و تجهیزاتی که تحت عنوان راه‌های تقلب در شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد نه تنها کمکی به داوطلبان نمی‌کند بلکه ممکن است آسیب‌های بسیار جدی به آنها وارد کند و سلامت این عزیزان را به خطر بیاندازد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب افراد سودجو که با سوءاستفاده از هویت‌های مجازی جعلی برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند را نخورید و در صورت نیاز از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با ما در ارتباط باشند.

کد خبر 6087230

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور
  • دستگیری ۱۸ مدعی فروش سؤالات کنکور در تهران
  • بازداشت شیادان بی سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور