Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@12:31:03 GMT

طرز تهیه باقلوا ترکیه‌ای با خمیر فیلو

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۹۰۹۷

طرز تهیه باقلوا ترکیه‌ای با خمیر فیلو

مواد لازم برای تهیه باقلوا ترکیه ای :
خمیر فیلو آماده 1 بسته
مغز پسته 200 گرم
دارچین 1 قاشق چایخوری
شکر 1/4 پیمانه
پودر هل نصف قاشق چایخوری
کره 50 گرم برای چرب کردن
شکر 3/4 پیمانه
آب 3/4 پیمانه
عسل 3/4 پیمانه
طرز تهیه باقلوا ترکیه ای با خمیر فیلو :

فر رو روی دمای 170 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسته و در صورت تمایل گردو را با غذا ساز یا با گوشتکوب خرد کنید. مقداری از پسته را برای روی باقلوا و تزیین کنار بگذارید و بقیه را با گردو و دارچین و هل و شکر مخلوط کنید و در ظرف جداگانه ای نگه دارید. کره را با دمای خیلی ملایم کمی ذوب کنید که برای چرب کردن راحت تر باشد.

کف ظرف مناسبی را با کره و قلمو (فقط در حد چرب کردن) چرب کنید. لایه ای از خمیر را جدا کنید و کف ظرف پهن کنید و روی خمیر را هم با کره چرب کنید. مخلوط مواد میانی که همان پسته، گردو، دارچین و… را روی خمیر بریزید و مجددا روی آن رو خمیر دیگری قرار بدهید و باز روی خمیر را چرب کنید. لایه ای دیگر از خمیر بگذارید و باز چرب کنید.

روی خمیر دوباره مخلوط مواد میانی را بریزید و باز خمیر بگذارید و چرب کنید. بعد از چرب کردن با چاقو به شکل مربع یا لوزی برش بزنید و بگذارید در دمای 170 درجه سانتیگراد به آرامی در حدود 45 دقیقه بپزد و طلایی رنگ شود. بعد از اینکه طلایی شد، از فر خارج کنید و مجددا برش ها را تکرار کنید تا کاملا از هم جدا شوند.

طرز تهیه شهد باقلوا:

برای شهد، شکر، آب و عسل را با هم مخلوط کنید و برای 10 دقیقه روی حرارت بگذارید تا قوام پیدا کند.

نکته اول: زمانی که باقلوا در حال خنک شدن هست شهد را تهیه کنید. (بهتر است باقلوا داغ نباشد و تقریبا خنک شده باشد)

نکته دوم: شهد را بعد از اینکه آماده شد، قبل از اینکه خنک شود روی باقلوا بریزید تا در بافت شیرینی نفوذ کند در انتها پسته هایی که خرد کرده بودید و کنار گذاشته بودید، برای تزیین روی باقلوا بپاشید.   منبع:بیتوته

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر آشپزی شیرینی باقلوا روی خمیر چرب کردن چرب کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد

محمدعلی حاتمی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد: لازم است در شرایط آب و هوایی فعلی در باغ‌های درختان میوه سردسیری بادام و زردآلو برای کنترل آفت‌های لیسه درختان میوه و زنبور مغزخوار بادام پس از ریزش ۷۰ درصد گلبرگ‌ها به سمپاشی با سموم مناسب با مشورت حفظ نباتات در هوای آرام و بدون بارندگی اقدام شود.

وی همچنین از فعالان بخش کشاورزی خواست در دمای کمتر از ۱۸ درجه از تهویه حداقلی و در دمای ۱۸ تا ۲۸ درجه از تهویه انتقالی و برای طیور با سن بیش از ۲۸ روز و دمای بالای ۲۸ درجه از تهویه تونلی استفاده کنند.

رییس جهاد کشاورزی استان یزد همچنین نصب دستگاه هواده به استخر پرورش ماهیان سردابی و روشن کردن آن در تمامی ساعات روز به‌ویژه شب هنگام برای جلوگیری از کاهش اکسیژن استخر و وقوع تلفات و صید در اسرع وقت با توجه به افزایش دما را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 6094123

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد
  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • نکونام: بازیکنان پرسپولیس را کنار تیم ما بگذارید بعد قضاوت کنید
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • آماده سازی ۱۵۰۰ سیخ کوبیده توسط آشپز ترکیه ای (فیلم)