Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@02:34:17 GMT

خاطرات شهدا متناسب با سنین کم بازنویسی شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۱۳۱۷

خاطرات شهدا متناسب با سنین کم بازنویسی شود

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز پنجشنبه در آیین رونمایی  از پوستر فراخوان فعالان مردمی حوزه ایثار و شهادت البرز که با حضور جمعی از اعضای قرارگاه وارثون خادمین فرهنگی ایثار و شهادت  برگزار شد، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یکی از ارزشها است که وجود شهدای مدافع حرم اهل‌بیت (ع) عامل شکست دشمن در این عرصه شد اما متاسفانه ما از این ظرفیت استفاده نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  شهدای مدافع حرم الگوهایی هستند که فرهنگ و ایثار شهادت در نسل‌های گذشته را زنده کردند و باید نسبت به شهدای مدافع حرم کارهای ویژه فرهنگی و تربیتی برای الگوسازی نسل نوجوانان و جوانان انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز  گفت: باید در تمام زمینه‌ها الگوی مناسب به جامعه معرفی شود که به‌عنوان مثل پروفسور حسابی به‌عنوان یک دانشمند و پدر علم فیزیک ایران که حافظ قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و شاهنامه بود و می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان در عرصه‌های علمی و دانشگاهی باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی از مدارس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نام برد و اضافه کرد : بحث فرهنگ‌سازی و الگو دادن به دانش آموزان باید در مدارس انجام شود.

وی با تاکید بر اهمیت نیرو سازی و توجه به تربیت نسل کودک و نوجوان جامعه، اظهار داشت: اولین اولویت در تمام امور فرهنگی باید کودکان و نوجوان باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی از طرح رهروان منتظر به‌عنوان یکی از برنامه‌های مناسب گروه سنی دانش آموزان یادکرد و خاطرنشان کرد : برگزاری اردوها و جلسات مقطعی خوب است اما کافی نیست بنابراین باید به انجام کارهای مانا و ماندگار پرداخت.

وی تاکید کرد: نیروهای مردمی باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام داشته باشند و از طریق دستگاه‌ها حمایت و به سبک منسجمی عمل کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه با اشاره به جنگ همه‌جانبه دشمن علیه نظام اسلامی، افزود: دشمن در مقطع کنونی به دنبال ایجاد گسست نسلی بین مردم جامعه است.

وی در ادامه به تبیین اهداف دشمن در ایجاد گسست بین نسلی پرداخت و عنوان کرد: دشمن با ایجاد این گسست تلاش می‌کند تا داشته‌ها و ارزش‌های نسل قدیم به نسل جدید منتقل نشود.

فراخوان فعالان مردمی حوزه ایثار و شهادت استان البرز باهدف توانمندسازی و آموزش‌های تکمیلی فعالان، برگزاری جشنواره‌های تخصصی و انتقال تجربیات و برگزاری نشست‌های تخصصی سالانه با حضور اساتید صاحب‌نظر کشوری و استان منتشر شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جامعه فرهنگ ایثار و شهادت فیزیک کودک و نوجوان نماینده ولی فقیه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ایثار و شهادت حسینی همدانی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله: دیوانگی اسرائیل ما را نمی‌ترساند

به گزارش خبرآنلاین، «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در مراسم بزرگداشتی که حزب‌الله برای یکی از نیروهای خود برگزار کرد، گفت: دشمن عقلش را از دست داد و دیوانه شد و نتوانست قبل از اینکه کشتی‌هایی از تمام کشورهای غربی برای کمک به آن بیایند، بیدار شود و روی پاهایش بایستد، دشمن افلیجی است که ضربه سختی به سرش وارد شد، سعی کردند او را احیا کنند اما او بیدار نشد و او را تقویت کرده و به ارتکاب جنایت و نابود کردن مردم غزه تشویق کردند.

همچنین رعد اظهار کرد: هیچ قانون بین‌المللی نیست که بر اساس عدالت درباره آن حکم دهد و هیچ نیروی بین‌المللی وجود ندارد که آن را بازدارد بلکه بر عکس کسانی هستند که از آن حمایت می‌کنند تا این جنایات را مرتکب شود، همان کسانی که به حمایت از حقوق بشر فرا می‌خوانند، تمام منافق‌ها و دروغ‌گوهایی که مدعی تمدن و پیشرفت در غرب هستند اما از این دشمن حمایت مالی کرده و پول، سلاح و بمب‌های هوشمند و همینطور کریدور هوایی دائمی در اختیار آن قرار می‌دهند.

به گزارش ایسنا، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در مورد برخی حاکمیت‌ها و رهبران منطقه که از روی اشتباه روی این مدافعان حقوق بشر حساب باز کردند، ابراز تاسف کرد و گفت: مشخص شد که آنها در واقع بر روی جنایتکاران تکیه کردند و اگر آنها نبودند، رژیم صهیونیستی هم جرات نمی‌کرد دست به هیچ حماقتی در منطقه ما بزند.

او در ادامه تاکید کرد: دیوانگی دشمن ما را نمی‌ترساند و ما برای روبه‌رو شدن با آن و جان‌فشانی و دادن خونمان در راه دفاع از کشور و حاکمیت و عزت‌مان آماده‌ایم و می‌خواهیم آن در برابر تاریخ و تمام نسل‌های بشریت تقبیح کنیم چراکه آنچه در غزه مرتکب می‌شود، قبیح، جنایت و ننگی است که هیچ نسلی از شرق و غرب هرگز نمی‌تواند پلیدی آن را تحمل کند.

رعد در پایان نیز گفت: ما به شهادت نیروهای جهادگرمان و به جان‌فشانی‌ها و کارهای صالحشان افتخار می‌کنیم، دست آنها را می‌فشاریم و در کنارشان می‌ایستیم، مسوولیت ما این است که از آن حمایت کنیم، آنها را تقویت کنیم و مایوس‌کنندگانی که می‌خواهند ناامیدی را در دل مردم بکارند، کنار بزنیم و از آنجایی که مقابله ما با این دشمن رویارویی و تقابلی تعیین‌کننده و تاریخی بوده، پیروزی ما نیز سرنوشت‌ساز و تاریخی خواهد بود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903131

دیگر خبرها

  • هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است
  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • شهادت ۵۲ فلسطینی دیگر در غزه/ شمار شهدا به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر رسید
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • خواب عجیب آیت الله هاشمی، ۶ ماه قبل از فوتش
  • حزب‌الله: دیوانگی اسرائیل ما را نمی‌ترساند
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی