Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن خلیج فارس برای دموکراسی و حقوق بشر(GIDHR ) اعلام کرد: مسوولان بحرین اعلام کرده اند که روند بازگشت بحرینی هایی که بعلت انتشار کرونا در شهرهای مختلفی از ایران سرگردان مانده اند را به تعلیق در آورده و ارگانهای دولتی به دفاتر سیاحتی دستور داده اند که پروازی را که قرار بود سری دوم بحرینی ها را به بحرین بازگردادند به تاخیر بیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد افزود: این اقدام مسوولان بحرین در پی مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای ۷۷ نفر (از ۱۶۵ نفری) که سری اول -بعد از بیش از دو هفته معطلی- به بحرین بازگردانده شدند صورت گرفته است.

در ادامه بیانیه این نهاد آمده است: این در حالی است که این اقدام ناقض قانون اساسی بحرین است که در ماده شماره ۸ تصریح دارد «از حقوق شهروندان حق برخورداری از رسیدگی بهداشتی و سلامت است، دولت مسوول سلامتی عمومی است و فراهم آوری ابزار پیشگیری و درمان از طریق تاسیس بیمارستان ها و مراکز بهداشتی بر عهده دولت می باشد.»

این نهاد می افزاید: علاوه بر این بند ب ماده شماره ۱۷ قانون اساسی «تبعید (دور نگهداشتن اجباری) شهروندان از بحرین و ممانعت از بازگشت آنها را ممنوع اعلام کرده است» بر این اساس تصمیم اتخاذ شده از سوی دولت بحرین برخلاف متون قانونی این کشور است.

در ادامه بیانیه آمده است: بدین مناسب انجمن خلیج فارس برای دموکراسی و حقوق بشر از مسوولان بحرین می خواهد تا به وظایف خود عمل کرده و تمامی شهروندان بحرین که در ایران سرگردان مانده اند را بدون معطلی و کوتاهی بازگردانند.

همچنین مسوولان بحرین باید مراکز قرنطینه ای مناسب و منطبق بر ضوابطی که سازمان بین المللی بهداشت اعلام کرده است فراهم آوردند، خصوصا که اطلاعاتی موجود است که از اشباع مراکز موجود و عدم اتخاذ روشهای قرنطینه مناسب در خصوص افرادی که جدیدا به ویروس مبتلا شده اند و افرادی که احتیاطا قرنطینه شده اند روایت می کنند.

این مرکز بیانیه صادره از سوی ۱۸ نماینده مجلس بحرین که در آن خواستار به تاخیر افتادن بازگشت بحرینی ها به کشور شده را محکوم نموده و آن را نقض واضح قانون اساسی بحرین خوانده که باعث افزایش تفرقه طائفی  و مذهبی  و ایجاد شکاف میان شهروندان یک کشور واحد می گردد.

کد خبر 4876800

منبع: مهر

کلیدواژه: بحرین ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا سوریه عراق ترکیه ادلب افغانستان رژیم صهیونیستی روسیه قربانیان کرونا عربستان سعودی رجب طیب اردوغان ایران طالبان دونالد ترامپ مسوولان بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه موزه عبرت ایران همزمان با سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات در شیروان افتتاح شد.

نمایشگاه موزه عبرت برای تبیین جنایات ساواک و آشنایی شهروندان با اقدامات غیر انسانی رژیم طاغوت در شیروان برپا می شود. 
 
این نمایشگاه در محل مصلای شیروان از جمعه آماده بازدید شهروندان است.

کد خبر 6095550

دیگر خبرها

  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر