Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: تدفین فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا باید تنها و تنها بر اساس پروتکل و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت صورت گیرد و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان و فرمانداران نظارت جدی بر این مساله داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان، کیامرث حاجی‌زاده  امروز ۲۲ اسفند در جلسه ستاد کنترل و مدیریت ویروس کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر فرمانداران در شهرستان‌های مختلف با بحران‌ها و مسایل مختلفی درگیر هستند که خداقوت به همه آنها می‌گوییم و تلاش‌های خوبی تا به امروز داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستور استاندار مبنی بر مشخص کردن نقاهتگاه  توضیح داد: مرکز آموزش فنون شرکت نفت یکی از نقاهتگاه‌هایی است که برای بیمارانی که دوران نقاهت خود را می‌گذرانند، در نظر گرفته شده است. دو مرکز دیگر نیز در حال آماده‌سازی است. پیشنهاد می‌شود منطقه ویژه اقتصادی پشتیبانی از نقاهتگاه‌ها را برعهده بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با تاکید بر لزوم کنترل مبادی ورودی استان بیان کرد: در حال حاضر مبادی مختلف ورودی استان از سوی فرمانداران در حال کنترل است اما در شرایط فعلی ضرورت دارد همه دستگاه‌ها پای کار بیایند چراکه مراکز بهداشتی به طور کامل درگیر با مساله قرنطینه و درمان و بیماریابی هستند و نیروهای آن‌ها کفاف نمی‌دهد لذا از سازمان‌های مختلف و ظرفیت نهادهایی مانند هلال احمر، بسیج، ارتش و ... باید برای کنترل مبادی ورودی استان استفاده شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر این اینکه پیشنهاد می‌شود از ظرفیت بیمارستان‌های صحرایی و بیمارستان‌های سپاه برای بیماران کرونایی استفاده شود. این بیمارستان‌ها از ظرفیت خوبی برخوردار هستند. همچنین بیمارستان قدیم خرمشهر از سوی شرکت نفت تجهیز شود و مورد استفاده قرار گیرد.

حاجی‌زاده تاکید کرد: تدفین فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا باید تنها و تنها بر اساس پروتکل و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت صورت گیرد و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان و فرمانداران نظارت جدی بر این مساله داشته باشند.

وی افزود: تاکنون هر آنچه ماسک در انبارهای مدیریت بحران استان موجود داشتیم در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا قرار داده‌ایم. ماسک‌های دیگری نیز در اختیار دستگاه‌های خدماتی همچون آتش‌نشانی، پلیس راهور، نیروهای امنیتی، نیروهای خدماتی و ... قرار داده‌ایم چراکه کارهای خدماتی و ضدعفونی اماکن عمومی را برعهده دارند.

جانشین استاندار خوزستان در ستاد پیشگیری و مقابله با بحران بیان کرد: در حال حاضر پیگیر تامین ماسک هستیم و به محض دریافت ماسک‌های جدید مجددا در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان قرار می‌دهیم. تا این لحظه شرکت فولاد خوزستان بسیار خوب عمل کرده است و در بحران‌های مختلف همکاری و همیاری خوبی در استان داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس دانشگاه های علوم پزشکی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات بازسای و تعویض خط لوله چدنی آب شرب در خیابان علامه مجلسی انجام شد.

وی افزود: پس از اتمام عملیات، پرسازی و ایمن‌سازی محل نیز اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پس از اصلاح نشست خیابان و آسفالت مسیر، خیابان باز خواهد شد.

کد خبر 749175

دیگر خبرها

  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند