Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:33:11 GMT

برگزاری صحن علنی مجلس به صورت ویدئو کنفراس

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۲۴۸۹

 

 

تولید الکل آزاد شد
طبق گفته حسین مدرس خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در وزارت صنعت، معدن و تجارت و با توجه به اعلام آمادگی برخی از واحدهای تولیدی برای تولید الکل مورد نیاز کشور، تولید الکل بدون مجوز در واحدهای تولیدی امکان پذیر است. البته بدیهی است الکل تولید شده در این واحدها، صرفا بر اساس حواله‌های سازمان غذا و دارو و تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها، بین مراکز تولیدکننده ژل ضدعفونی کننده توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اعلام شد که با موافقت سازمان غذا و دارو، علاوه بر صفر شدن تعرفه واردات ماسک و الکل، واردات نیاز به IRC وزارت بهداشت ندارد و این کد برای واردات الکل، حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت صادر و هزینه‌ای برای واردکنندگان در بر نخواهد داشت. همچنین با هماهنگی صورت گرفته با گمرک جمهوری اسلامی ایران، مقرر شده ترخیص محمول‌ های وارداتی ماسک، الکل و سایر اقلام مورد نیاز جهت مقابله با شیوع ویروس کورنا در کمترین زمان(حداکثر ظرف ۴۸ ساعت) ترخیص شوند.

 

برگزاری صحن علنی مجلس به صورت ویدئو کنفراس
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساز وکارهای لازم برای این کار فراهم شده است و با یکی از اپراتورهای تلفن همراه برای این‌کار اقداماتی صورت گرفته است تا فناوری و نرم‌افزاهای لازم را در اختیار ما قرار دهد. وی خاطرنشان کرد:‌ در جلسه هیأت رئیسه بررسی کردیم که آیا از طریق ویدئو کنفراس می‌شود جلسات را برگزار کرد یا خیر چرا که در آئین‌نامه داخلی مجلس برگزاری جلسات به این صورت نیامده است. در این جلسه کم و کیف این که آیا می‌شود جلسات علنی را در این مدت برگزار کرد بررسی خواهیم کرد. عباسی ادامه داد: به همکاران اطلاعات لازم را داده‌ایم و نرم افزار هم طراحی شده اما به دلیل آن‌که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است، نیاز به بررسی بیشتر داریم.

رونالدو در پرتغال قرنطینه شد
کریستیانو رونالدو پس از تست مثبت آزمایش کرونا دنیله روگانی، هم تیمی 25 ساله‌اش در یوونتوس، در خانه خود در شهر مادیرا باقی مانده است و خود را قرنطینه کرده است. این ستاره پرتغالی برای دیدار با مادرش، که اخیراً دچار سکته مغزی شده بود، به وطن خود پرواز کرد و پیش از این که مشخص شود روگانی به کرونا مبتلا شده او ترجیح داده بود با وجود قرنطینه همگانی در کشور ایتالیا فعلا در پرتغال سکونت داشته باشد. تصویری که در صفحه رسمی میرالم پیانیچ منتشر شده است نشان می‌دهد روگانی در جشن پیروزی بازیکنان یوونتوس در دربی ایتالیانو مقابل اینتر در رختکن کنار سایر بازیکنان از جمله رونالدو حضور داشته است. طبق اعلام باشگاه یوونتوس هر فردی که طی روزهای اخیر با روگانی در تماس بوده باید در قرنطینه حضور داشته باشد.

10 هزار مهاجر افغان طی دو روز گذشته به کشورشان بازگشته‌اند
«سید حسین عالمی بلخی» وزیر مهاجرین و بازگشت‌کنندگان افغانستان، گفت: در حال حاضر روند بازگشت داوطلبانه مهاجرین افغان از کشور جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و تیم‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت افغانستان در مرز اسلام قلعه مستقر بوده و افراد را مورد معاینه اولیه قرار می‌دهند. وی که از مرز اسلام قلعه هرات بازدید می‌کرد، افزود: وزارت بهداشت افغانستان یک بیمارستان مجهز را برای قرنطینه کردم افراد مشکوک به این بیماری در هرات اختصاص داده که گام مهمی جلوگیری از شیوع این بیماری خواهد بود. بلخی ادامه داد: روز گذشته تنها از مرز اسلام قلعه هرات 7 هزار و 700 مهاجر فاقد مدرک و دارای مدرک و 2 هزار تن دارای پاسپورت وارد افغانستان شدند که پس از بررسی دقیق از سوی تیم بهداشتی مستقر در مرز اسلام قلعه هرات تنها یک نفر که مشکوک به کرونا بود به‌وسیله آمبولانس به بیمارستان محل قرنطینه انتقال داده شد.

کاپیتان داماش دستگیر شد
محمد مختاری، کاپیتان 36 ساله تیم داماش گیلان روز گذشته با حکم قضایی دادستان استان گیلان، توسط سازمان اطلاعات سپاه قدس گیلان بازداشت شد. پرونده نامبرده هم اکنون در حال طی مراحل قانونی است. به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا، این بازیکن روز گذشته در صفحه شخصی اینستاگرامش اظهارات تندی را علیه مسئولان کشور مطرح کرده بود که در نهایت دستگیر شد. مختاری که طی 6 سال پیراهن تیم داماش گیلان را برتن داشت پس از حضور در گسترش فولاد تبریز و مس کرمان چهار سال پیش دوباره به فوتبال گیلان بازگشت و طی چهارمین فصل متوالی در جمع لاجوردی پوشان حضور دارد.

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به اوکراین یا فرانسه می‌رود
رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی در لابراتور یکی از دو کشور اوکراین یا فرانسه بازخواهی خواهد شد. «رضا جعفرزاده» روز پنجشنبه  در خصوص سرنوشت جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی گفت: اوکراین و فرانسه پیشنهاد دادند که متخصصین ایرانی از لابراتورهای دو کشور برای بازخوانی استفاده کنند. وی اظهار داشت: موضوع، بازخوانی جعبه سیاه هواپیمایی اوکراینی توسط نهاد بررسی سوانح هوایی ایران در لابراتورهایی است که دارای شرایط فنی و همکاری مناسبی هستند. جعفرزاده با تاکید براینکه شرایط همکاری هر دو لابراتور دریافت شده است گفت: در صورت رسیدن به توافق نهایی در خصوص جزئیات همکاری‌ها، جعبه های سیاه در یکی از دو مرکز ( فرانسه یا اوکراین ) بازخوانی خواهد شد.

«ایرج حریرچی» سمت جدید گرفت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت را به عنوان نماینده ویژه خود و ناظر بر اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا منصوب کرد.متن این حکم به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر حریرچی
معاون کل محترم وزارت بهداشت
ضمن شکرگزاری از بهبودی کامل جنابعالی از بیماری اخیر، به جنابعالی ماموریت داده می شود بعنوان نماینده ویژه اینجانب به مراکز استانها و شهرستانها عزیمت و همچنین بر اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا نظارت نمائید و با اعلام نقاط ضعف و قوت برنامه کشوری و انعکاس آن به معاونین محترم و مدیران ستادی در رسیدگی به امور تسریع فرمائید. ارسال گزارش مستمر به اینجانب مورد انتظار است.

استاندار تهران: تعطیلی پمپ بنزین‌ها و قرنطینه صحت ندارد
انوشیروان محسنی بندپی در پاسخ به سوالی درباره تعطیلی احتمالی ادارات تهران در پی شیوع کروناویروس، اظهار کرد: رئیس جمهور هم در هیئت دولت اشاره کرد که کما فی‌السابق بنا بر تعطیلی نیست.سخنگوی وزارت بهداشت نیز با اشاره به شایعاتی در فضای مجازی گفت: شایعاتی نظیر قرنطینه کامل شهر، تعطیلی پمپ بنزین‌ها و ... صحت ندارد و در دستورکار وزارت بهداشت و کشور نیست و قطعا مردم می‌توانند از پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌ها و ... برای تامین مایحتاج خود استفاده کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران حسن قزوینی محمدرضا راه چمنی اشرف غنی مهدی رسول پناه کروناویروس ویروس کرونا کرونا کروناویروس کرونا در ایران حسن قزوینی محمدرضا راه چمنی اشرف غنی مهدی رسول پناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس عبادی، در دومین روز از اجلاس مدیران پرستاری کشور که با حضور دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه کمبود پرستار یک‌ مساله جهانی است، اظهار کرد: در جهان ۲۸ میلیون نفر کادر پرستاری مشغول خدمت رسانی هستند، اما نیاز جهان ۳۴ میلیون پرستار است، یعنی با کمبود ۶ میلیون پرستار در جهان مواجه هستیم، از این رو سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد که گسترش خدمات سلامت از حوزه پرستاری تعمیق بیشتری پیدا کند تا عدالت در سلامت، محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع عدالت در سلامت از اولویت های وزارت بهداشت محسوب می شود، افزود: عدالت در سلامت به معنای دسترسی آسان و ارزان مردم به خدمات باکیفیت و ایمن است.

عبادی ادامه داد: میانگین سهم سلامت از درآمد ناخالص داخلی در اکثر کشورهای جهان ۸ درصد است، این شاخص در برخی کشورهای پیشرفته به ۱۱ درصد نیز می ‌رسد، اما در کشور ما ۳ تا ۵ درصد بوده است. در دوره کرونا که نگاه ویژه ‌ای به حوزه سلامت شد، این عدد افزایش پیدا کرد و اکنون به ۳ تا ۴ درصد از سهم تولید ناخالص ملی رسیده است.

انسان سالم محور توسعه پایدار است

وی با بیان اینکه انسان سالم محور توسعه پایدار است، تصریح کرد: حوزه سلامت در توسعه هر کشوری اهمیت دارد. در 100 سال گذشته نگرانی جامعه بشریت محدود به سلامت جسمانی بود، اما بعد از توسعه فناوری‌ ها و سرعت بیش از حد زندگی روزمره، به تدریج موضوعاتی مانند سلامت روان، سلامت اجتماعی و معنوی نیز مورد توجه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در کنار سلامت جسمانی، سلامت روان نیز از جمله موضوعاتی است که اگر به آن پرداخته نشود، جهان در یمرز بحران قرار می ‌گیرد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه در زمینه در دسترس بودن و ارزان بودن خدمت موانعی وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهایی که کشورها به کار گرفته‌ اند، استفاده از نیروهای چندکاره است. پرستاران این قابلیت را دارند که بر اساس برنامه ‌های درسی‌ شان در حوزه‌ های پیشگیری، ارتقای سلامت، مراقبت و درمان و توانبخشی مشارکت کنند. برای مثال، در کشورهای حوزه اسکاندیناوی اولین مراجعه مردم به پرستاران است و برآوردها نشان داده ۸۵ درصد خدمات اولیه سلامت توسط این نیروها قابل انجام است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر، پرستاری در منزل توسعه خوبی نداشته است، یادآور شد: البته در دولت سیزدهم در برنامه هفتم توسعه به پوشش بیمه‌ ای خدمات پرستاری در منزل اشاره شده است که امید می‌ رود وضعیت را بهبود بخشد‌.

عبادی درباره آمار پرستاران فعال در کشور، تصریح کرد: در حوزه درمان و مراقبت گروه پرستاری، ۲۳۰ هزار نفر در مراکز درمانی فعال هستند و این عدد در بین جمعیت ۵۵۰ هزار نفری کارکنان وزارت بهداشت قابل توجه است، بنابراین پرستاران می‌ توانند در سنجه‌ های مختلف نظام سلامت اثرگذار باشند و رضایت آنها نیز به رضایت گیرندگان خدمت منجر می ‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت پرستاران به لحاظ تعداد بعد از جمعیت معلمان در آموزش و پرورش دومین رتبه را در کشور دارد، بیان کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بی توجهی به پرستاری، بی توجهی به سلامت جامعه است و این موضوع نگاه ما به پرستاری را ویژه ‌تر می‌ کند و دغدغه ما در رابطه با سلامت مردم را افزایش می‌ دهد. از سوی دیگر پرستاران نقش های متنوعی در نظام سلامت ایفا می کنند و با توجه به اینکه تا ۳۰ سال آینده یک چهارم جمعیت سالمند می ‌شوند، جایگاه آنها در نظام سلامت باید ارتقا پیدا کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در رشته ‌های پرستاری، اتاق عمل و فوریت ‌های پزشکی سالانه ۱۵ هزار نفر در گروه پرستاری تربیت می ‌شوند، خاطرنشان کرد: درحال حاضر، در دانشگاه های علوم پزشکی کشور ۱۳ رشته کارشناسی ارشد پرستاری وجود دارد که شامل مراقبت‌ های ویژه کودکان و نوزادان، اورژانس، سلامت جامعه، سلامت روان، پرستاری و سایر رشته هاست.

نقش پررنگ بانوان در حرفه پرستاری

وی با اشاره به نقش پررنگ بانوان در حرفه پرستاری، بیان کرد: در دنیا ۹۰ درصد پرستاران را بانوان و ۱۰ درصد را آقایان تشکیل می‌ دهند، اما در کشور ما پذیرش دانشجویان مرد افزایش یافته و ۷۵ درصد پرستاران، زن و ۲۵ درصد آنها، مرد هستند.

عبادی افزود: جمعیت بزرگ بانوان در این حرفه نشان از تاثیرگذاری زنان در اجتماع دارد و نیاز به توجه خاص به این گروه را بیشتر می‌ کند.

وی گفت: ماهیت شغل پرستاری، سخت و دشوار است، زیرا خدمت پرستاری لحظه ای متوقف نشده و مراقبت از بیمار در شیفت های پی در پی ادامه دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه سخنانش ضمن قدردانی از تلاش های ارزشمند دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی ‌های اجتماعی، در زمینه پیگیری فرآیند نگارش لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران، گفت: این لایحه به انجمن ‌های پرستاری ارسال شده و در این زمینه نیاز به حمایت بیشتری داریم.

وی گفت: امیدواریم پس از تدوین لایحه نهایی و چکش کاری آن در وزارت بهداشت، از ظرفیت‌ های نهاد ریاست جمهوری برای ابلاغ آن نیز بهره ببریم تا خدمات سلامت توام با حفظ کرامت مردم و پرستاران، با کیفیت بالا به جامعه ارائه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • عکسی از ۲ چهره خارجی حاضر در صحن علنی امروز مجلس ایران