Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، محمد محیی، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق تاکید کرد حضور آمریکا در عراق منشاء اوضاع کنونی در این کشور است و ارتش تروریست آمریکا بهای آن را داده و از این کشور خارج خواهد شد.

سخنگوی حزب الله با اعلام اینکه آمریکا با هر بهانه‌ای به دنبال تقویت حضور خود است، گفت: «آمریکا در شامگاه چهارشنبه به محض اینکه به پایگاه التاجی حمله شد قبل از اینکه چیزی درباره آن ثابت شده یا تحقیقی درباره‌اش صورت گیرد اقدام به بمباران مواضعی در مرز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق افزود: «طرف‌هایی هم که حمله به پایگاه التاجی را محکوم کردند، حمله آمریکایی‌ها به فرماندهان عراق نظیر ابومهدی المهندس را محکوم نکردند.»

محمد محیی تاکید کرد: «مقامات سیاسی و دولت عراق باید به مصوبات پارلمان و اراده ملت عراق و خون آن احترام گذارند و نظامیان آمریکایی را از عراق بیرون کنند. پارلمان عراق این فرصت را به دولت داد که بتواند به طور دیپلماتیک کار کند تا نیرو‌های آمریکایی را اخراج کند، اما دولت این عمل را انجام نداد.»

بیشتر بخوانید:

حملات جنگنده‌های آمریکا به مواضع نیرو‌های مردمی عراق حمله هوایی ارتش تروریست آمریکا به فرودگاه کربلا + تصاویر

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد: «آمریکا بار‌ها و بار‌ها نیرو‌های الحشد الشعبی را که با داعش مقابله می‌کند با هواپیما‌هایی که ادعا می‌کند ناشناس هستند هدف قرار داده است.»

سخنگوی گردان‌های حزب الله گفت: «تکلیف قانونی، مقابله با رژیم اشغالگر آمریکا و مبارزه با بقای آن است به خصوص که آمریکا باعث شده که کشور به سمت یک جنگ داخلی سوق پیدا کند. ما از ثبات عراق و امنیت آن حمایت می‌کنیم تا دولتی پایدار داشته باشیم که قادر به کار و ارائه خدمات باشد.»

محیی با بیان اینکه تلاش اشغالگران آمریکایی جدا کردن مقاومت از ملت عراق است، افزود: «آن‌ها در این توطئه موفق نبوده و نخواهند بود. آمریکا در تلاش است تا حضور خود را در عراق مستحکم کند و اطلاعاتی در مورد ساخت فرودگاه در عین الاسد و استقرار موشک‌های پاتریوت وجود دارد.»

سخنگوی حزب الله گفت: «مقاومت عراق درباره تقویت حضور آمریکا در عراق هشدار می‌دهد و به هر شکل به مقابله با آن خواهد رفت.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حزب الله عراق تحولات عراق حمله هوایی ارتش تروریست آمریکا سخنگوی گردان های حزب الله حزب الله عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فایننشال تایمز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید کمک تسلیحاتی کنگره به اوکراین به توقف پیشروی روسیه در این کشور کمک می‌کند.

وی در تکمیل این ادعا افزود: اوکراین بعد از دریافت کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به دنبال انجام یک ضدحمله برای ممانعت از پیشروی هرچه بیشتر روسیه در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

بااین‌حال، این مقام ارشد کاخ سفید اذعان کرد که به‌رغم بسته نظامی کنگره، او همچنان در ۲۰۲۴، انتظار پیشرفت میدانی روسیه را دارد و این‌طور نیست که ورق فوراً برگردد.

سالیوان ادامه داد: اما با بسته کمکی جدید، کی‌یف می‌تواند تاب‌آوری در برابر حملات روسیه طی سال ۲۰۲۴ را تضمین کند.

او درنهایت سناریویی را متصور شد که در آن (طی سال ۲۰۲۵)، اوکراین می‌تواند اراضی خود را از روسیه پس بگیرد.

به گزارش آنا، در طرف مقابل، روسیه می‌گوید که بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین، وضعیت را در خط مقدم، که روسیه در آن دست برتر را دارد، تغییر نخواهد داد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با اشاره به «پیشروی نیرو‌های مسلح روسیه در جبهه» گفت حمایت مالی و تسلیحاتی تخصیص‌یافته «این وضع را تغییر نخواهد داد و تنها بر شمار قربانیان جدید و خسارات بیشتر به اوکراین منتهی می‌شود».

چندی پیش، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد: بدون تأمین سلاح برای کی‌یف از سوی غرب، درگیری در اوکراین طی ۲ هفته پایان خواهد یافت.

بورل گفته بود: اگر کمک‌های تسلیحاتی متوقف شود، اوکراین نخواهد توانست مقاومت کند و ناچار می‌شود تسلیم شود. در این صورت جنگ پایان خواهد یافت.

در واکنش به این اظهارنظر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: این یک اعتراف بزرگ است! راه کامل صلح به شما ارائه می‌شود؛ توقف کمک‌های تسلیحاتی غرب به نظام کی‌یف.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاکستان: شایعات واگذاری پایگاه نظامی به آمریکا کذب است
  • مسوولیت جنایات در رفح بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکا است
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با آیت‌الله رئیسی
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند