Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضای ماسک در بازار یک واحد دانش‌بنیان کار تولید ماسک‌های نانو فیلتر را آغاز کرد این شرکت دانش‌بنیان با مدیریت  فرزاد دبیریان عضو هیات علمی گروه مهندسی نساجی دانشگاه رازی با دستگاهی به نام «الکتروریسی» که ساخت خود او است اقدام به تولید الیافی در مقیاس نانو و میکرو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرزاد دبیریان عضو هیات علمی گروه مهندسی نساجی دانشگاه رازی و مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارس نانو ریس با اشاره به تولید لایه‌های نانو الیافی، گفت: این الیاف کاربردهای متفاوتی دارد که بخشی از کاربرد آن در حوزه پزشکی و در تهیه انواع ماسک از جمله ماسک‌های پزشکی پنج لایه (جراحی) N۹۵،N ۹۹،P۹۵، P۹۹ است.

دبیریان از امکان پشتیبانی برای تولید روزانه ۲ هزار ماسک خبر داد و افزود: لایه‌های نانو در به دام انداختن ذرات توانایی بسیار بالایی دارند و همین موضوع باعث کارایی بیشتر ماسک‌ها می‌شود.

چاپ بیش از ۲۰ مقاله ISI ، چندین ثبت اختراع و تجهیز ده‌ها مرکز تحقیقاتی و صنعتی نانو الیاف کشور از سوابق علمی- پژوهشی و کاری  فرزاد دبیریان است.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود ماسک دانشگاه رازی ماسک نانو فیلتر ثبت اختراع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، محمد سیاری گفت: ایده ساخت دیتالاگر درون چاهی قابل حمل در گروه آب زیرزمینی مدیریت مطالعات پایه منابع آب برای اولین بار مطرح و پس از همفکری و نهایی شدن طرح آن با همکاری شرکت دانش بنیان کنترل توان نوین پویا به مرحله ساخت رسید.

کارشناس مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه این دستگاه با موفقیت آزمایش شد، افزود: این دستگاه به منظور ثبت خودکار داده‌های سطح آب در آزمایشات پمپاژ طراحی شده و دارای فن آوری با دقت بالا همراه با پلان زمانبندی رکوردگیری پویا با ۵ مرحله بازه زمانی قابل تنظیم است.

وی خاطر نشان کرد: خروجی آمار برداشته شده توسط این دستگاه به صورت لحظه‌ای بر روی دستگاه تلفن هوشمند قابل مشاهده است و قابلیت دریافت فایل خروجی داده‌ها به صورت اکسل با مشخصات کامل نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سیاری افزود: استفاده از این دستگاه و فناوری آن گامی بزرگ در جهت انجام هر چه سریعتر و دقیق‌تر آزمایشات پمپاژ و نظارت بر عملیات آن بوده و به صورت چشمگیر سبب افزایش دقت و سرعت ثبت داده‌های آزمایشات پمپاژ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها