Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ۲۵۰ نفر از مدیران دستگاه ها در سال ۹۷ بیش از سقف تعیین شده حقوق دریافت کرده اند. ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد حسینی با اشاره به اینکه موضوع حقوق های نجومی در کشور به عنوان یک چالش مطرح شده بود، گفت: پس از این مسئله، مقرر شد دو اقدام مهم یعنی شفافیت حقوق ها و دوم اصلاح فرآیند دریافت حقوق انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاح حقوق های نجومی به این شکل بود که یک سقفی را برای دریافت حداقل و حداکثر حقوق بر اساس مصوبه شورای حقوق و دستمزد مقرر کنیم و همه دستگاه ها نیز مکلف به رعایت آن شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: همچنین در ماده 29 برنامه قانون ششم توسعه ملی و قانون بودجه سال 98 مقرر شده بود دستگاه های متولی به خصوص سازمان امور استخدامی، وزارت دارایی و سازمان برنامه و بودجه تمام پرداخت های کارکنان دولت را به صورت شفاف در یک سامانه قرار دهند تا هم دستگاه های نظارت آنها را مشاهده کنند و هم مردم از آن ها اطلاع پیدا کنند. این مسئله قطعا سبب می شود در دریافت ها و پرداخت ها یک مدیریت بهتری را داشته باشیم تا پدیده ای همانند حقوق های نجومی را نداشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در عین حال اظهار کرد: متاسفانه این مصوبه همچنان در حد مصوبه باقی مانده و به مرحله اجرا نرسیده است و در این راستا چند جلسه در کمیسیون برنامه و بودجه نیز برگزار شد. البته باید اذعان کرد که در خود قانون مذکور نیز مشکلاتی وجود دارد و باید خیلی صریح تر به این موضوع در قانون می پرداختیم.

وی اضافه کرد: وقتی از متولیان درباره علت عدم اجرای قانون سامانه حقوق مزایا سوال می شود هر کدام از بخش ها، مشکل را گردن دستگاه دیگر می اندازد در حالی که قانون گذار تاکید کرده است همه دستگاه ها باید حقوق و مزایای کارکنان خود را در سامانه مذکور ثبت کنند. در حقیقت متاسفانه هر کدام از دستگاه ها از زیر بار مسئولیت فرار می کنند.

وی با بیان اینکه دوباره شاهد هستیم در گزارش سال 97 حدود 250 نفر از مدیران دستگاه ها، بیش از سقف تعیین شده حقوق دریافت می کنند، اظهار کرد: شرایط نشان می دهد متاسفانه در اجرای قانون سامانه حقوق و مزایا عزم ملی نداریم و این با توجه به شرایط سخت اقتصادی فعلی که بعضی از خانواده ها فقط با یارانه زندگی می کنند، برازنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. مجلس دهم در مدت باقی مانده باید از مسئولین و دستگاه های متولی در این خصوص سوال کند و پیگیری لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77,79/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون برنامه و بودجه دستگاه ها حقوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی سه شنبه شب در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بوشهر در خصوص توازن توزیع اعتبارات گفت: مطالبات شهرستان بوشهر با توجه به سیاست های شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان، اتمام پروژه های نیمه تمام است و لازمه آن اهتمام جدی دستگاه های اجرایی است.

فرماندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات خوبی در سطح ملی برخوردارند، گفت: مدیران دستگاه‌های شهرستان بوشهرباید پیگیری مستمر داشته باشند تا متناسب با پروژه هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را اخذ کنند تا افزایش روند رو به رشد شاخص های توسعه های در سطح شهرستان باشیم.

وی در ادامه اولویت‌بندی را یکی از نکات مهم برای حل مشکلات شهرستان بوشهر دانست و بیان کرد: مدیران باید با در نظر گرفتن سطح انتظارات جامعه، برنامه‌ریزی را بر اساس حل مشکلات مردم انجام دهند.

فرماندار شهرستان بوشهر کمیته برنامه‌ریزی را تعیین کننده خط مشی و سند توسعه و نقشه راه شهرستان عنوان کرد و تاکید کرد: هر اندازه که مدیران در جذب اعتبارات، فعال و توانمند باشند، در سالهای آینده، بودجه بیشتری برای شهرستان جذب خواهد شد.

وی افزود: در حوزه شاخص های عمومی، رضایتمندی مردم، نحوه اطلاع رسانی، بهره وری، تعالی و عدالت سازمانی مد نظر بوده و در حوزه شاخص های اختصاصی نیز وظایف و ماموریت های هر یک از دستگاه ها به صورت جداگانه بررسی می شود.

کد خبر 6093661

دیگر خبرها

  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه تجارت
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی