Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@22:50:02 GMT

کمک به نیازمندان عامل جلب رضایت الهی و رفع مشکلات است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۵۸۳۵

کمک به نیازمندان عامل جلب رضایت الهی و رفع مشکلات است

امام‌جمعه اردکان ضمن اعلام افتتاح حساب ویژه پیشگیری و درمان بیماری کرونا، گفت: کمک به نیازمندان عامل جلب رضایت الهی و رفع مشکلات است.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در گفتگو با خبرگزاری فارس در اردکان، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام در خصوص آثار صدقه دادن و دعا برای رفع بیماری و بلا گفت: آن حضرت فرمودند؛ مریض‌های خود را با انفاق و صدقه درمان کنید و با دعا بلاها را از خود دور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه اردکان افزود: بی‌تردید اسباب و علل معنوی مانند انفاق و صدقه، خدمت به خلق خدا، گره‌گشایی از گرفتاران، دعا و توسل در کنار اسباب مادی و ظاهری مانند رعایت بهداشت، کار و تلاش در سرنوشت، مرگ، روزی و سلامت ما تأثیر دارد لذا کمک به گرفتاران عامل جلب رحمت الهی و گشایش و رفع مشکلات خود ما می‌شود.

وی گفت: در روایتی از حضرت امام سجاد (علیه‌السلام) آمده است که؛ هرکس گره‌ای از کار مؤمنی بگشاید و غم و گرفتاری او را برطرف کند خدای متعال غم‌ها و سختی‌های دنیا و آخرت را از او برطرف می‌کند و برای او فرج ایجاد می‌کند و هرکس اهل نیکوکاری و خدمت به دیگران باشد خدای متعال نیز به او نیکی می‌کند و خداوند این‌چنین افرادی را دوست می‌دارد.

شاکر بابیان اینکه در این هفته‌های سخت و پر تب‌وتاب عده‌ای از همشهریان عزیزمان مشکل و نگرانی مضاعفی دارند، افزود: این عزیزان هم نگرانی ناشی از بیماری و هم مشکل وضعیت سخت اقتصادی دارند به‌گونه‌ای که گاهی برای سفره معمولی شب عید و تهیه لوازم اولیه بهداشتی خود نیازمند کمک خیرین و دلسوزان هستند.

وی اظهار داشت: برخی همشهریان به‌صورت خودجوش و جهادی در حال جمع‌آوری کمک در قالب حساب خیریه و شخصی هستند که اقدامات خوبی هم انجام داده‌اند ضمن تشکر از این عزیزان و دعا برای آن‌ها، چون حجم کار و خدمت‌رسانی بسیار وسیع است و مراجعات زیادی به مسؤولین می‌شود و بیشتر در جریان نیازهای درمانی و بهداشتی هستند، لذا تصمیم گرفته شد حسابی ویژه و مشترک در خصوص موضوع کرونا باز شد.

امام‌جمعه اردکان گفت: هدف از باز شدن حساب ویژه کرونا، اولاً کمک به درمان و پیشگیری از مریضی کرونا است و دوماً قربانی کردن جهت دفع بلا از عموم شهروندان عزیز و گرامی است که امیدواریم با همکاری مردم و مسؤولین و تلاش کادر پزشکی و بهداشت و درمان هرچه زودتر این ویروس دفع شود.

وی افزود: در این ایام زیاد به ما گفته‌اند که امام‌جمعه سال گذشته برای دفع بلا و تصادف از جوانان شهر ترویج قربانی شتر می‌کرد؛ چرا حالا کاری نمی‌شود؟! لذا با توجه به درخواست‌های مکرر تصمیم بر آن شد که بخشی از کمک به این حساب، در جهت قربانی برای دفع بلا از همه مردم عزیز هزینه شود.

شاکر بابیان اینکه خون ریختن و قربانی کردن در قرآن کریم و سیره و سخن اهل‌بیت (علیهم‌السلام) مکرّر توصیه‌شده است، گفت: از روز هفتم ولادت فرزند عقیقه مستحب شده تا بعد از مرگ که از نمونه خیرات خوب برای اموات قربانی به نیابت آن‌ها و اهدای گوشت به نیازمندان است در وسایل الشیعه نیز روایت‌شده که حضرت امیر (علیه‌السلام) هرسال به نیت پیامبر (صلی‌الله علیه و آله و سلم) قوچی قربانی می‌کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر امکان برپایی مجالس ختم و یادبود وجود ندارد، خوب است بخشی از هزینه مجالس به این حساب واریز شود تا هم خیرات اموات محسوب گردد و هم عامل آرامش و دفع بلا از بازماندگان باشد.

امام‌جمعه اردکان در پایان از عموم مردم و خیرین خواست کمک‌های خود را به‌حساب جوادالائمه (علیه‌السلام) ویژه پیشگیری و کنترل کرونا به شماره‌حساب 0113526107004 و یا شماره کارت 6037998125181882 واریز نمایند.

انتهای پیام/ 90010

منبع: فارس

کلیدواژه: صدقه دادن رفع بلا اردکان کرونا رعایت بهداشت مشکلات اقتصادی پیشگیری شماره حساب قربانی کردن امام جمعه اردکان دفع بلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از معلمان امین شهر، قدردانی شد

به مناسبت فرارسیدن هفته معلم مراسم قدردانی از معلمان با حضور امام جمعه امین شهر، شهردار امین شهر و مسئولان محلی در محل دبستان امام صادق (ع) برگزارشد. 

 در این جلسه حجت الاسلام ذوالفقاری، امام جمعه امین شهر  ضمن تبریک هفته معلم به دبیران حاضر در جلسه گفت: تکلیف و وظیفه معلم در راه پیش برد علم و دانش بسیار حیاتی و کاری طاقت فرسا می باشد.

در پایان از معلمان این آموزشگاه قدردانی شد. 

آئین زنگ سپاس از معلمان در بخش نگین کویر
صبح امروز به مناسبت شهادت استاد مطهری و گرامیداشت روز معلم، بخشدار نگین کویر، روحانیت، امام جمعه اهل سنت به همراه دیگر مسئولان همراه با حضور در تعداد زیادی از مدارس سطح بخش نگین کویر از معلمان شاغل در این مدارس به پاس زحمات و تلاش های آن ها تجلیل کردند. باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • از معلمان امین شهر، قدردانی شد
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود